دپارتمان MBA کافه تدریس برای آشنایی بیشتر شما مخاطبان عزیز با کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، با تعدادی از رتبه های برتر این رشته در سال ۹۸ مصاحبه کرده است. آقای بهنام محمودیان رتبه ۴۸ کنکور رشته‌ی MBA سال ۹۸ می‌باشند. در مصاحبه با رتبه برتر رشته MBA آقای محمودیان، در مورد نحوه مطالعه، برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور MBA صحبت خواهیم کرد.

در ادامه متن مصاحبه به همراه ویدیو در اختیار شما قرار می‌گیرد:

متن مصاحبه‌ با بهنام محمودیان رتبه ۴۸ کنکور ارشد مدیریت کسب و کار

۱. لطفا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید لیسانس کجا بودید، گرایش تون چی بوده، معدل تون چند بوده؟

بهنام محمودیان هستم.مهندسی نفت دانشگاه امیرکبیر ورودی ۹۴ خوندم و معدل کلم ۱۴/۹۵ که اگر معدل موثر رو در نظر بگیریم ۱۶/۴۰ میشه.

۲. چه رشته‌ای شرکت کردید و چه رتبه‌ای کسب کردید؟

رشته MBA و رتبه ۴۸ رو کسب کردم.

۳. چی شد که به فکر تغییر رشته افتادید؟

حقیقتا زمانی که مهندسی نفت میخوندم فهمیدم که این رشته‌ای نیست که بخوام ادامه کارم توی این رشته باشه پس شروع کردم, به پرس و جو کردن و با افراد مختلفی که توی زمینه‌ی کاریم بودن مشورت کردم و همه به اتفاق ازم خواستن که وارد رشته‌های مدیریتی بشم. بعد از اینکه رشته‌های مختلف رو بررسی کردم و با افراد مختلف در زمینه‌ی نفت صحبت کردم رشته MBA رو پیشنهاد دادن ولی اولویت اولشون نبود و این به خاطر اطلاعات کمی بود که نسبت به این رشته داشتن. در نهایت با توجه به اینکه برای کنکور این رشته سه درس ریاضی، جیمت و زبان انگلیسی رو داره این رشته رو انتخاب کردم.
این نکته دیگه این که بعدا که پنج شش ماه گذشت و وارد رقابت کنکور MBA شدم یکی از دوستان بنده در وزارت نفت بنده رو دید و زمانی که فهمید در حال مطالعه برای کنکور MBA هستم به من گفت که شما با این انتخاب برد زندگیت رو کردی! و این جمله خیلی برای من ارزشمند بود.

۴. به عنوان رتبه برتر کنکور MBA بفرمایید از کی شروع به مطالعه برای کنکور ارشد کردین؟ ساعت مطالعه روزانه تون در زمان شروع چه میزان بود و در طول سال یا در ماه های نزدیک به کنکور چه میزان رشد داشت؟ اگر رشد خوبی در ساعت مطالعه داشتید ذکر کنید که چطور تونستید به این رشد برسید و دلایل و بیان کنید.

من دقیقا از ۱ شهریور استارت زدم و فول تایم میخوندم و حداقل پنج شش ساعت وقت گذاشتم و بعد از اینکه مهرماه دانشگاه شروع شد و چند ایونت کاری برام پیش اومد تقریبا سه ماه وقفه افتاد و نوسان بین مطالعه‌ام افتاد. کنکور ما هم دوماه عقب افتاد و من فکر می‌کردم به ضرر بنده باشه ولی بعدا متوجه شدم که به نفع من بوده است.

۵. در مورد نحوه مطالعه و مرور و خلاصه نویسی تون توضیح بدید؟ آیا روش مطالعه و مرورتون در ابتدا کار درست بوده یا به مرور زمان درست شد؟ توضیح خاصی در مورد نحوه خواندن، مرور، خلاصه نویسی و یا هر چیزی که فکر می‌کنید به درد دانشجویان بخورد بدهید.

در مورد مطالعه‌ام بنده کلن به خلاصه‌نویسی اعتقاد نداشتم حالا شاید به خاطر تنبلی بوده ولی انجام نمیدادم. یک نکته که لازمه بگم این هست که مقدمه‌ی کتاب ها را حتما بخونید. مقدمه یک الی دو صفحه است ولی توضیح میده چجوری نهایت استفاده رو از کتاب بکنید پس با خوندنش بهترین برنامه ریزی رو انجام میدید.
به نظرم نقطه‌ی اوج مطالعه بنده قسمت جمع بندی بود.هر درسی رو که من شروع به جمع بندی کردم و مطالب با هم ادغام شد،باعث شد کیفیت درس خوندن من صعود کنه.

۶. لطفا در مورد درصدهایی که برای هر درس کسب کردید رو بفرمایید.

در مورد درصدهام خدمتتون عرض کنم زبان رو ۴۸ و درس جیمت رو ۵۴ و ریاضی و ۷۴ درصد زدم. همچنین خدمتتون عرض کنم که من کلاسی رو شرکت نکردم چون هم وقتش رو نداشتم و هم به‌صرفه نیست و مخصوصا کلاس حضوری وقت گیر هستش.

۷. لطفا نظرتون رو در مورد کلاس های آنلاین (یا ویدیو) ای که ثبت نام کردید، و کیفیت کافه تدریس، پشتیبانی ها و به طور کلی دلیل تاثیر اون رو بفرمایید.

در دوران جمع‌بندی من به کلاس‌های آنلاین روی آوردم چون کنکور عقب افتاد و من بعد از اردیبهشت تونستم کلاس‌های جمع بندی برم. کلاس‌های حضوری وقت زیادی میگیره و هزینه‌اش هم بالاست و اونجا من جیمت رو خوب میزدم و ریاضی یکم مشکل داشتم و کلاس جمع بندی کافه تدریس رو شرکت کردم و باعث شد که درصد ریاضی من بهتر بشه که من این پیشرفت رو مدیون کلاس آنلاین ریاضی کافه تدریس هستم.
برای جیمت و زبان هم کلاس شرکت نکردم فقط جمع بندی گرامر زبان رو در کافه تدریس شرکت کردم و بسیار مفید بود.

۸. زمان هایی که خسته یا ناامید می شدید چه کار می کردید؟

باهاش کنار اومدم. زمانی‌که خسته میشم من معمولا فیلم و سریال نگاه میکنم و خیلی حالم رو بهتر میکنه.

۹. نظرتون راجع به آزمون های آزمایشی چیه؟ آیا شرکت کردید؟

از مهندسی نفت ما سه نفر بودیم که MBA شرکت کردیم که دوتا دوست دیگرم رتبه‌های خوبی نیاوردن و فقط من از بین سه نفر آزمون شرکت میکردم و دوستانم اعتقادی نداشتن. آزمون شرکت کردن باعث میشه قلق آزمون دادن دستتون میاد و آزمون دادن رو تمرین می‌کنید و استراتژی‌های مختلف رو تست می‌کنید.

۱۰. توصیه خاصی به عنوان رتبه برتر کنکور MBA برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را می‌بینند دارید؟ (اگر صحبت، پیشنهاد یا نظری باقی مانده لطفا بفرمایید.

یک اشتباهی که من کردم این بود که شهریور شروع کردم و اطلاعات خاصی از منابع نداشتم و من با این استراتژي شروع کردم که تا آخر شهریور جیمت و زبان بخونم و ریاضی رو بعدا بخونم چون در کارشناسی این رو خوندم و راخت تره. و این خیلی اشتباه بزرگی بود و من در مورد زبان هم گرامر رو با یه کتاب گرامر خیلی سخت شروع کردم که کمکی بهم نکرد و من رو عقب انداخت. امیدارم اشتباه من رو تکرار نکنه.

خیلی ممنونم که وقتتون رو در اختیار بنده قرار دادید موفق باشید.

ویدیو مصاحبه را می‌توانید از لینک زیر مشاهده نمایید:

ویدیو مصاحبه با بهنام محمودیان رتبه برتر کنکور MBA

بیشتر بخوانید:

مصاحبه با آقای سپهر عالی‌پور رتبه برتر رشته MBA