آقای آرین یزدان شاد رتبه ۷ کنکور MBA سال ۹۸ می‌باشند. در مصاحبه با رتبه برتر رشته MBA آقای یزدان شاد، در مورد نحوه مطالعه، برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور MBA صحبت خواهیم کرد.

در ادامه متن مصاحبه به همراه فایل ویدیویی آن در اختیار شما قرار می‌گیرد:

متن مصاحبه‌ با آرین یزدان شاد رتبه ۷ کنکور کنکور MBA سال ۹۸

۱. لطفا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید لیسانس کجا بودید، گرایش تون چی بوده، معدل تون چند بوده؟

آرین یزدان‌شاد هستم. دانشگاه لیسانس بنده دانشگاه تهران بود و من رشته مدیریت دولتی میخوندم و معدلم هم ۱۸.۳۲ تا ترم آخر بود.

۲. چه رشته‌ای شرکت کردید و چه رتبه‌ای کسب کردید؟

رشته MBA و رتبه ۷ رو کسب کردم.

۳. چی شد که به فکر تغییر رشته افتادید؟

من به واسطه‌ی کاری که داشتم و دوستانی که اونجا داشتم و اونها رشته‌ MBA رو خونده بودن به شدن علاقه مند شدم . هدفم این بود که یه تغییر کلی توی مسیر شغلیم داشته باشم. همچنین به خاطر افزایش حقوقی و برای بهبود career یا همون کارراهه شغلیم این رشته میتونست موثر باشه، تصمیم گرفتم رشته MBA رو انتخاب کنم.

۴. به عنوان رتبه برتر کنکور MBA سال ۹۸ بفرمایید از کی شروع به مطالعه برای کنکور ارشد کردین؟ ساعت مطالعه روزانه تون در زمان شروع چه میزان بود و در طول سال یا در ماه های نزدیک به کنکور چه میزان رشد داشت؟ اگر رشد خوبی در ساعت مطالعه داشتید ذکر کنید که چطور تونستید به این رشد برسید و دلایل و بیان کنید.

من استارت مطالعه رو برای کنکور MBA سال ۹۸ رو از اوایل تیر ماه زدم و چون بیشتر مطالعه و تمرکزم روی ریاضی بود و روزی سه تا چهار ساعت با ریاضی استارت میزدم و با یک وقفه دو هفته‌ای شروع به خوندن جیمت کردم. با توجه به این که مشکل اصلی من ریاضی بود و اون تجربه ای که بچه‌های فنی‌مهندسی از درس ریاضی توی دانشگاه داشتن رو من نداشتم.

در آبان ماه با کلاس های کافه تدریس آشنا شدم و برای ریاضی کلاس آنلاین رو ثبت نام کردم که مطالعه موثر من برای ریاضی از همون موقع شروع شد. این ساعات مطالعاتی از اوایل اسفند ماه همین سه تا چهار ساعت روز بود ولی دقت داشته باشید من بازه طولانی داشت. در فروردین ماه متوسط شش ساعت مفید مطالعه داشتم.

۵. در مورد نحوه مطالعه و مرور و خلاصه نویسی تون توضیح بدید؟ آیا روش مطالعه و مرورتون در ابتدا کار درست بوده یا به مرور زمان درست شد؟ توضیح خاصی در مورد نحوه خواندن، مرور، خلاصه نویسی و یا هر چیزی که فکر می‌کنید به درد دانشجویان بخورد بدهید.

ببینید نحوه‌ی مطالعه شما باید به صورتی باشه که کاملا برنامه‌ریزی شده باشه و یک Big picture برای خودتون داشته باشید و بدونید ریاضی و جی مت و زبانتون رو چجوری قراره بخونید و طبق اون تصویر ذهنی اون رو خرد بکنید و اون درس ها را طبق برنامه‌ریزی که انجام دادید مطالعه کنید.

۶. لطفا در مورد درصدهایی که برای هر درس کسب کردید رو بفرمایید.

در مورد درصدهام خدمتتون عرض کنم زبان رو ۵۸ و درس جیمت رو ۵۱ و ریاضی رو ۹۲ درصد زدم.

۷. لطفا نظرتون رو در مورد کلاس های آنلاین (یا ویدیو) ای که ثبت نام کردید، و کیفیت کافه تدریس، پشتیبانی ها و به طور کلی دلیل تاثیر اون رو بفرمایید.

من کلاس‌هایی که شرکت کردم برای هرسه درس از کلاس‌های آنلاین کافه تدریس استفاده کردم. یعنی هم ریاضی، هم زبان و هم جیمت. بیشترین کلاس‌هایی که برداشتم مربوط به درس ریاضی بود که سه تا کلاس ریاضی رو با یک استاد از کافه تدریس برداشتم و بعد از اون هم دروس جی مت و زبان رو کلاس رفتم.

نکته مهمی که این کلاس ها داشتن صرفه‌جویی در زمان بود که خیلی به من کمک میکرد. همچنین اساتید وکیفیت کلاس ها بسیار عالی بودن و هیچ چیزی از کلاس‌های حضوری از لحاظ کیفیت کم ندارن. من به شدت میتونم بگم که راضی هستم از کلاس ها و نتیجه‌ای هم که آوردم نشون میده که کلاس ها موثر واقع شدن و دانشجویی که غیرمهندسی بوده و با استفاده از کلاس ها تونسته خودش رو بالا بکشه نوشن میده که اساتید، کلاس ها و کافه تدریس تونسته دوره با کیفیتی رو ارائه بدن.

۸. زمان هایی که خسته یا ناامید می شدید چه کار می کردید؟

ببینید بحثی که توی کنکور MBA وجود داره این نیست که شما خودتونو به زنجیر بکشید و فقط و فقط درس بخونید و به هیچ کار دیگه ای نرسید. اگر شما یک برنامه ریزی درستی داشته باشید میتونید هم درستون رو بخونید و هم حال خودتون رو خوب نگه دارید. حالا این حال خوب میتونه با کتاب،فیلم یا بیرون رفتن باشه. مهم این هست که شما خوتون رو فقط و فقط وقف دروس نکنید و باید هوای زندگی شخصیتون رو هم داشته باشید.

۹. نظرتون راجع به آزمون های آزمایشی چیه؟ آیا شرکت کردید؟

شاید این موضوع خیلی اهمیت نداشته باشه که چه موسسه‌ای رو شرکت می‌کنید. شما صرفا باید به جامعه آماری نگاه کنید و همچنین این آزمون کمک میکنه شما چهار ساعت سر آزمون بشینید و این کار رو بار ها تمرین کنید و استراتژی آزمون دادنتون رو امتحان کنید.

۱۰. توصیه خاصی به عنوان رتبه برتر کنکور MBA سال ۹۸ برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را می‌بینند دارید؟ (اگر صحبت، پیشنهاد یا نظری باقی مانده لطفا بفرمایید.

توصیه‌ای که برای بچه ها دارم اینه که از قبل برنامه‌ریزی کنند و تا روز کنکور بتونن طبق برنامه ریزی مطالعه کنن و استرسی برای روز کنکور نداشته باشن.

من از همین‌حا برای همه داوطلبین کنکور MBA آرزوی موفقیت دارم . آرزو میکنم این شما باشید که سال بعد جای من نشسته باشید و توصیه‌های خودتون رو برای کنکوری‌ها به اشتراک بزارید.

ویدیو مصاحبه را می‌توانید از لینک زیر مشاهده نمایید:

ویدیو مصاحبه با آرین یزدان شاد رتبه برتر کنکور MBA ۹۸

 

مصاحبه‌های بیشتری در وبلاگ کافه تدریس بخوانید:

مصاحبه با امید گوهری رتبه برتر کنکور مدیریت کسب و کار

مصاحبه با بهنام محمودیان رتبه برتر کنکور MBA

دپارتمان MBA کافه تدریس