بهترین دانشگاه‌های کشور در رشته MBA کدام‌اند؟ با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی داوطلبان آزمون MBA، بررسی دانشکده‌های مدیریت دانشگاه‌های مشهور کشور است، در این مقاله اقدام به معرفی دانشکده‌های مطرح رشته مدیریت کسب و کار (MBA) کرده‌ایم که بتوانید به صورت منسجم با این دانشکده‌ها آشنا شوید.

بهترین دانشگاه‌های کشور در رشته MBA کدام‌اند؟

در ادامه‌ی این مطلب ۶ دانشگاه برتر کشور در رشته‌ی MBA را به‌صورت کامل و به‌ترتیب اهمیت معرفی کرده‌ایم:

دانشگاه شریف دانشکده مدیریت

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف اولین و فعال ترین دانشگاه کشور در رشته MBA می باشد. هر ساله بین ۶۰ تا ۸۰ نفر از رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد این رشته به دانشگاه شریف راه پیدا می‌کنند. در سال ۹۸ دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف، در شش گرایش اقدام به پذیرش دانشجو کرده است که گرایش‌های مالی، بازاریابی، منابع انسانی، استراتژی، عملیات  و فناوری را شامل می‌شود.

رشته MBA دانشگاه شریف

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی به فضای دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف و اعضای هیئت علمی آن می‌توانید از این لینک به وب‌سایت این دانشکده مراجعه کنید.

دانشگاه-امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رشته MBA از سال ۱۳۹۰ در دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه پلی تکنیک تهران (امیر کبیر) به طور رسمی ارائه شد.در سال‌های اخیر این دانشگاه تصمیم به جذب دانشجو برای رشته MBA از طریق آزمون سازمان سنجش گرفته است. با بررسی ظرفیت این دانشگاه در این رشته مشاهده میکنیم که در سال ۹۸ این دانشگاه در سه گرایش مالی، بازاریابی و فناوری اقدام به پذیرش دانشجو کرده است. این دانشگاه یکی از بهترین دوره‌های MBA را در کشور ارائه می‌دهد و دانشجویان رشته MBA در این دانشگاه با مسائل مختلف کسب و کار آشنا می‌شوند.این دانشگاه مقصد بسیاری از دانشجو های برتر کنکور می‌باشد.

با دپارتمان MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر آشنا شوید!

برای اطلاعات بیشتر در مورد رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌توانید به‌ وب‌سایت این دانشگاه مراجه کنید.

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از بهترین دانشگاه‌های کشور MBA می‌باشد. رشته MBA برای اولین بار در سال ۹۲ در این دانشکده ارائه شد. این دانشکده در سال ۹۸ در سه گرایش بازاریابی، استراتژِی، عملیات و زنجیره تامین،فناوری اقدام به پذیرش دانشجو نموده است. این دانشکده در منطقه گیشا در خیابان جلال آل احمد قرار دارد.

با MBA دانشگاه تهران به‌صورت کامل آشنا شوید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشکده می‌توانید از این لینک به وب‌سایت دانشکده وارد شوید.

دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا در سال ۱۳۴۳ فعالیت خود را آغاز کرد و از دانشگاه‌های تک جنسیتی کشور می‌باشد که فقط مختص بانوان می‌باشد. در دهه ۹۰ شروع فعالیت گروه مدیریت رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا کلید خورد، در سال ۹۸ این دانشگاه فقط در گرایش استراتژی اقدام به پذیریش دانشجو کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشکده می‌توانید از لینک به وب‌سایت دانشکده وارد شوید.

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی از قدیمی ترین مراکز آموزشی کشور می‌باشد که در سال های اخیر برنامه‌ریزی های خوبی برای توسعه رشته مدیریت انجام داده است. به طور رسمی در سال ۹۳ این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو در رشته مدیریت کسب و کار نمود. این دانشگاه در سال ۹۸ در گرایش‌های مالی، بازاریابی، استراتژی، رفتار سازمانی و منابع انسانی، عملیات و زنجیره تامین و سیسستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشکده می‌توانید از لینک به وب‌سایت دانشکده وارد شوید.

دانشگاه علامه

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی یکی از قدیمی و مطرح ترین دانشکده های مدیریت و حسابداری در سطح کشور قلمداد می شود. این دانشکده ابتدا دوره‌های آزاد MBA را برگزار می‌کرد و بعد از آن تصمیم به جذب دانشجو در رشته مدیریت کسب و کار از طریق سازمان سنجش کرد . در سال ۹۸ این دانشکده در گرایش‌های مالی، بازاریابی، استراتژی، رفتار سازمانی و منابع انسانی، عملیات و زنجیره تامین، سیسستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات و فناوری دانشجو جذب کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشکده می‌توانید از این لینک به وب‌سایت دانشکده وارد شوید.

با کافه‌تدریس به بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته MBA راه یابید!

اگر برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) آماده می‌شوید، کلاس‌های آنلاین دپارتمان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) کافه‌تدریس به شما امکان می‌دهد با کمک بهترین استادان ایران بهترین نتیجه را در کنکور کارشناسی ارشد ام‌بی‌ای به دست آورید.

برای آشنایی با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) و مشاوره‌ی رایگان برای آمادگی کنکور ارشد روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد MBA

سوالات متداول

دانشگاه بهشتی باز هم این رشته را ارائه می‌دهد؟

سال 1402 بعد از 3 سال این دانشگاه رشته MBA را ارائه داد. باتوجه به کمبود قبلی استاد این رشته در دانشگاه بهشتی، این رشته دوباره در این دانشگاه راه اندازی شده است.

بهترین دانشگاه در رشته MBA کدام است؟

بهترین دانشگاه و اولین دانشگاه ارائه دهنده این رشته دانشگاه شریف است. بعد از این دانشگاه، دانشگاه تهران و امیرکبیر از دانشگاه‌های خوب رشته MBA هستند.

احتمال اشباع در بازار کار این رشته چقدر است؟

باتوجه به بازار کار متنوع این رشته، احتمال اشباع بازار کار در آن بسیار کم است و تا 10 سال آینده پیش‌بینی برای کم بودن موقعیت‌های شغلی در این رشته نداریم.

رشته MBA چه گرایش‌هایی دارد؟

MBA در 7 گرایش در دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه می‌شود. این رشته گرایش‌های مالی، بازاریابی، منابع انسانی، استراتژی، فناوری، عملیات و فناوری اطلاعات را در بر می‌گیرد.