اپلیکیشن‌های سحرخیزی چقدر می‌توانند بر موفقیت شما تأثیر بگذارند؟ بسیاری از داوطلبان دوست دارند صبح زود بیدار شوند تا بتوانند از زمان بیشتری از روز استفاده و مطالعه کنند. سحرخیزی راه‌های بسیاری دارد و هدف اول همه آن‌ها یکی است: شما بتوانید زود بیدار شوید. بیدارشدن با آلارم گوشی کار سختی است؛ کم نیستند کسانی‌که بعد از روشن‌شدن آلارم، در همان حالت خواب‌آلودگی آن را خاموش می‌کنند و خواب را ادامه می‌دهند.
استفاده از اپلیکیشن‌های سحرخیزی راهی است که بسیاری از داوطلبان استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از خواب بیدار شوید و دیگر نتوانید به خواب خود ادامه دهید. در ادامه این اپلیکیشن‌های سحرخیزی را معرفی می‌کنیم.

سحرخیزی

همیشه از قدیم گفته‌اند که سحرخیز باش تا کامروا باشی؛ پس ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید، یک روتین صبحگاهی انجام دهید و موفقیت شما تضمین شده خواهد بود؛ اما واقعیت کمی پیچیده تر است. گذشته از اینکه بیدارشدن زودهنگام موفقیت را تضمین نمی‌کند، می تواند بسیار دشوار باشد.

مسلما شما هم دوست دارید صبح زود از خواب بیدار شوید، اما موقع بیدارشدن که فرا می‌رسد، احساس می‌کنید که یک کامیون با شما برخورد کرده است و قادر به بلندشدن از رخت‌خواب خود نیستید. در هر صورت بر خواب لذت‌بخش صبحگاهی غلبه می کنید و زنگ ساعت‌تان را خاموش می‌کنید.

برای بسیاری از مردم، پروسه بیدار شدن از خواب چندان راحت و ساده نیست. یک چالش بزرگ و تکرارشونده هر روزه است. از سوی دیگر، برخی افراد یک شب ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به خواب می‌روند و شب بعد حدود ۱ الی ۲ نیمه‌شب در رخت‌خواب هستند. بنابراین؛ باید مدام زنگ هشدار ساعت را عقب و جلو ببرند. در این مطلب اپلیکیشن‌های سحرخیزی را به شما معرفی می‌کنیم تا به این مشکل فائق آیید.

۳ عنصر مهم برای زودبیدارشدن

ابتدا فرض می‌کنیم شما در ساعت مناسبی به رخت‌خواب می‌روید و به‌اندازه کافی می‌خوابید. اگر این‌طور نباشد، بدون توجه به آنچه صبح انجام می‌دهید، برای زودبیدارشدن به مشکل برمی‌خورید.

اما اگر برنامه روتین خواب شبانه‌تان ثابت است و همچنان صبح‌ها بدون احساس سحرخیزی بیدار می‌شوید، سه چیز می‌تواند به شما کمک کند:

  • حرکت‌کردن
  • آب
  • نور خورشید

ازطریق آزمایش و تحقیق متوجه شدیم این سه ماده کلیدی برای غلبه بر خستگی شدیدی هستند که ممکن است هنگام بیدارشدن از خواب احساس کنید.

اپلیکیشن‌های کمک‌کننده

دیگر زمان آنکه از تلفن‌همراه فقط برای بازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شد تمام شده است؛ مخصوصاً با شیوع بیماری کرونا، اهمیت استفاده از منابع آموزشی اینترنتی بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است. افراد با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی درسی به‌راحتی می‌توانند از هر لحاظ خود را تقویت و کمبودهای خود را جبران کنند. استفاده از بهترین اپلیکیشن ها کمک می‌کند افراد برنامه‌ریزی درسی، مرور، تست و دیگر فعالیت‌های درسی را با تمرکز و آرامش بیشتری انجام دهند.

درواقع یادگیری موضوع‌ها، سازمان‌دهی فعالیت‌های کلاسی و درسی، توسعه مهارت‌های درسی در زمینه‌های جدید و غیره با اپلیکیشن‌های آموزشی درسی ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. یکی از مواردی که به درس‌خواندن بهتر کمک می‌کند بیدارشدن در زمان مناسب است. در ادامه اپلیکیشن‌های سحرخیزی را به شما معرفی خواهیم کرد که به بیدارشدن‌تان کمک می‌کنند.

با بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور آشنا شوید!

اپلیکشن‌های سحرخیزی

اپلیکشن‌های سحرخیزی در صبح 

اپلیکیشن‌های زیادی برای سحرخیزی وجود دارد. در اینجا ما اپلیکیشن‌های را برای سحرخیزی استفاده می‌شود معرفی کرده‌ایم.

Alarmy

این اپلیکیشن با روش‌های مختلفی شما را از خواب بیدار می‌کند. شما می‌توانید به این اپلیکیشن برنامه دهید و آلارم را برای آن روشن کنید. در زمان بیدارشدن شما باید کارهای مختلفی از عکس‌گرفتن از جسمی که موقع تنطیم آلارم از آن عکس گرفته‌اید تا لرزاندن چندباره گوشی انجام دهید تا آلارم قطع شود. با این کار خواب شما کاملاً از سرتان می‌پرد.

Anti snooze

این برنامه برای بیدارکردن شما از چند مینی‌تست استفاده می‌کند. برای قطع‌شدن آلارم این اپلیکیشن شما باید این تست‌ها را حل کنید و تا همه آن‌ها را حل نکنید، آلارم قطع نخواهد شد. با این اپلیکیشن سحرخیزی تضمینی دارید و از خواب بیدار می‌شوید.

Wake me up

Walk Me Up! Alarm Clock عنوان یک اپلیکیشن آلارم بیداری هوشمند و شیطانی است که Bazzinga Labs توسعه داده و در گوگل‌پلی منتشر کرده است. باید گفت که عنوان این اپلیکیشن توصیف‌کننده بخشی از امکانات و قابلیت‌های این نرم افزار است. سیستم هوشمند این نرم‌افزار فقط در زمانی متوقف می‌شود که تعداد مشخصی گام بردارید یا اینکه از پله‌ها بالا و یا پایین بروید.

I can’t wake up

یکی از اپلیکیشن‌های سحرخیزی I can’t wake up است. این اپلیکیشن هشدار چندگانه دارد که باعث می‌شود به‌زور از خواب بیدار شوید. چندین گزینه مختلف مانند معما، سوال ریاضی و غیره در فهرست امکانات این اپلیکیشن وجود دارد که برای بیداری شما طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به پخش موسیقی دلخواه شما اشاره کرد که کمک می‌کند پس از بیدارشدن دوباره نخوابید!

Kiwake

Kiwake یک اپلیکیشن و راهکار ساده و هوشمند برای خلاص‌شدن از چالش سحرخیزی و کنارزدن تشک و پتو است. شما ساعت زنگ هشدار صبح را تنظیم می‌کنید، ولی دیگر کلید و آیکون خاموش‌کردن زنگ را پیدا نخواهید کرد. Kiwake شما را وادار می‌کند از رخت‌خواب بیرون بیایید و کارهایی انجام دهید تا صدای زنگ گوشی خاموش شود.

همین کارها باعث می‌شوند خواب از سرتان بپرد و برای یک روز پرتحرک آماده شوید. می‌توانید این ساعت هشدار را طوری تنظیم کنید که برای خاموش‌شدن زنگ هشدار، از یک شیء خاص عکس بگیرید یا یک بازی فکری انجام دهید؛ حتی می‌توانید فهرستی از هدف‌ها و کارهای انگیزشی طول روز خود را مرور کنید تا زنگ هشدار خاموش شود. درحقیقت، این اپلیکیشن بسیار شبیه به اپلیکیشن alarmy است.