برنامه مطالعاتی یک ماه تا کنکور ارشد مدیریت چگونه باید باشد؟ ماه پایانی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد شرایطی متفاوت از هر زمان دیگری دارد. فرقی نمی‌کند چند ماه برای کنکور مطالعه کرده باشید، این ماه استرس بیشتری را تحمل خواهید کرد. استرس روزهای پایانی و طرز مطالعه در این ماه از مواردی هستند که به استراتژی و مدیریت درست نیاز دارند. در این مطلب به مهم‌ترین روزهای آماگی کنکور، یعنی ماه پایانی، می‌پردازیم. کنکور در ۳۰ روز شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست. این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا شرایط کنکور را در این یک ماه تغییر دهید.

آخرین ماه آمادگی برای کنکور

آزمون کنکور کارشناسی ارشد از بزرگ‌ترین مقطع‌های زندگی شما خواهد بود؛ درنتیجه برای آن نباید از هیچ تلاشی دریغ کنید. در این یک ماه باید تمامی توان و تلاش‌تان را برای کنکور خرج کنید. باید یک ماه آخر را بدون خستگی بجنگید، اما این کار یک شرط مهم دارد؛ درعین‌حال که کنکور بسیار مهم است، اما همه زندگی نیست. آمادگی برای کنکور نباید به‌قیمت آسیب روحی و جسمی شما تمام شود؛ پس قبل از برنامه‌ریزی برای مطالعه، مواردی را که در ادامه می‌خوانید حتماً رعایت کنید.

خواب کافی در فرایند آمادگی کنکور

خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی است که بر سلامتی جسمی و روحی شما تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. حتماً در فرایند مطالعه، به‌خصوص در یک ماه پایانی، خواب منظمی داشته باشید. حداقل ۶ تا ۷ ساعت خواب در طول روز را حتماً باید رعایت کنید. خواب کافی، علاوه بر تثبیت یادگیری، بر کنترل استرس شما هم مؤثر است. اگر تا به امروز خواب منظمی نداشته‌اید، حتماً در این یک ماه این عادت را برای خود ایجاد کنید.

برای داشتن خواب مناسب این مطلب را مطالعه کنید:

۷ راهکار برای داشتن خواب عمیق را از امشب به کار برید!

کنترل استرس و حفظ سلامتی در یک ماه آخر کنکور

استرس یک ماه پایانی بسیار زیاد است و می‌تواند آسیب‌زا باشد. بهتر است برنامه‌هایی برای کنترل استرس در این یک ماه داشته باشید، از گوش‌کردن به موسیقی تا ورزش صبحگاهی. نتیجه کنکور، هر چه باشد، سلامتی شما اهمیت بیشتری دارد؛ بنابراین مهم‌ترین نگاهی که باید در خود ایجاد کنید این است که شاید کنکور آزمون مهمی باشد، اما من باید سالم و شاید باشم.

در این مطلب به‌طور کامل در این باره صحبت کرده‌ایم:

۷ راهکار کنترل اضطراب کنکور را بشناسید!

برنامه مطالعاتی یک ماه تا کنکور ارشد مدیریت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به یاد داشته باشید این است که الان دیگر وقت یادگیری مطالب جدید نیست. فرقی نمی‌کند چقدر برای کنکور آماده هستید؛ یادگیری مطالب جدید در ماه آخر ممکن است استرس شما را بیشتر کند و کاری کند که مطالب گذشته را هم فراموش کنید. معمولا در ماه پایانی کنکور، به‌دلیل زمان کم و استرس زیاد، مطالب با سرعت خیلی زیاد و سطحی مطالعه می‌شوند و به‌همین دلیل، کمکی در جلسه‌ی کنکور نخواهد کرد. توجه کنید که اگر یک صفحه را بخوانید و به یک تست پاسخ دهید، خیلی بهتر از این است که بیست صفحه را مطالعه کنید و هیچ تستی نتوانید بزنید.

ماه آخر بهترین فرصت مرور و تست‌زدن است. در ماه پایانی سعی کنید مطالب گذشته را مرور کنید. خلاصه‌نویسی‌هایی را که قبلا انجام داده‌اید مطالعه و مرور کنید و فقط تست بزنید، اما نه تست‌های تألیفی. تست‌های تالیفی در ماه‌های پایانی کمکی به شما نمی‌کند.

تست‌های کنکور ارشد مدیریت بهترین منبع شما برای تست‌زنی است. شخصیت کنکور ارشد مدیریت با دیگر آزمون‌ها کاملا متفاوت است. برای شناخت این شخصیت و تیپ سؤالات کنکور هیچ منبعی بهتر از تست‌های کنکور نیست. حداقل بر سؤالات ۱۰ سال اخیر کاملاً مسلط شوید. اگر برای درس‌هایی مانند مدیریت اسلام، به سؤال‌های بیشتر نیاز داشتید، از کنکور دکتری مدیریت کمک بگیرید.

برای دانلود رایگان سؤالات و پاسخ‌نامه‌های کنکور چند سال اخیر کارشناسی ارشد مدیریت به این لینک سر بزنید:

دانلود دفترچه سؤالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت ۱۰ سال اخیر

چه درس‌هایی مهم‌تر هستند؟

کنکور مدیریت درس‌های زیادی دارد. این مورد کمک می‌کند بتوانید مطابق سلیقه‌ی خودتان درس‌ها را انتخاب کنید. اگر به کارنامه رتبه‌های برتر نگاهی بیندازید، حتی رتبه‌های تک‌رقمی هم ممکن است یک یا دو درس را پاسخ نداده باشند.

برخی از درس‌ها اصطلاحاً شرط لازم هستند؛ یعنی همه به آن‌ها پاسخ می‌دهند، مانند مدیریت اسلام یا اقتصاد در رشته بازرگانی؛ بنابراین بهتر است روی این درس‌ها حتماً تمرکز کنید تا از باقی داوطلبان عقب نمانید.

برخی از درس‌ها هم شرط کافی برای موفقیت هستند؛ درواقع داوطلبان کمی به این درس‌ها پاسخ می‌دهند و درصورتی‌که در این درس‌ها درصد خوبی کسب کنید، برای خود یک مزیت رقابتی ایجاد کرده‌اید، مانند تحقیق در عملیات یا زبان در گروه مدیریت بازگانی.

شناخت این درس‌ها کمک می‌کند ترکیب مناسبی از درس‌ها را برای خود انتخاب کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

چند ساعت در روز درس بخوانیم؟

یک ماه پایانی لحظه‌های آخر است و هر کسی در این یک ماه با استراتژی درست‌تری داشته باشد می‌تواند خود را از باقی جدا کند و رتبه‌ی بهتری به دست آورد. در این یک ماه بهتر است حداکثر تلاش خود را انجام دهید؛ البته بهتر است ساعت مطالعه متناسب با شرایط و شخصیت هر فرد باشد، بااین‌حال سعی کنید در این یک ماه دست‌کم روزی ۶ تا ۷ ساعت مطالعه کنید.

کنکور در ۳۰ روز

بخش زیادی از مطالب این مقاله و برنامه مطالعاتی یک ماه تا کنکور ارشد مدیریت، برای کسانی که مطالب را از قبل مطالعه کرده‌اند، نوشته‌شده‌ است. اما داوطلبان زیادی هستند که تا امروز چیزی مطالعه نکرده‌اند و می‌خواهند در این یک ماه مطالعه کنند. این داوطلبان باید بدانند که نمی‌توانند با رتبه برترها رقابت کنند و به همین دلیل باید توقع خود را در حد همین یک ماه نگه‌دارند. اما نباید یک ماه را در دست‌کم گرفت و هیچ تلاشی نکرد. در این یک ماه باید مطالب پرتکرار را به‌صورت گزینشی انتخاب و مطالعه کنید. درس‌های زمان‌بر را حذف کنید و درس‌های ساده‌تر را انتخاب کنید. کنکور در ۳۰ روز شاید سخت باید اما نشدنی نیست. در این یک ماه چند مورد را رعایت کنید:

  • ساعت مطالعه بالا (حداقل ۸ ساعت)
  • انتخاب دروس ساده‌تر و حذف دروس زمان‌بر
  • انتخاب گزینشی مطالب پرتکرار
  • شرکت در کلاس‌های نکته و تست و جمع‌بندی
  • حل و بررسی سوالات سال‌های گذشته (حداقل ۵ سال گذشته)

کلاس‌های نکته و تست چه کمکی می‌کند؟

کلاس‌های نکته و تست بر فرایند مرور، جمع‌بندی و تست‌زدن داوطلبان تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. این کلاس‌ها در کوتاه‌ترین زمان به‌صورت فشرده و با تمرکز بر تست‌زدن می‌تواند حجم زیادی از مطالب را در ذهن شما تثبیت کند.

کلاس‌های نکته و تست مانند کتابچه‌های کوچکی است که تلاش نمی‌کند تمامی مطالب را بیان کنند، بلکه مهم‌ترین و پرتکرارترین مباحث کنکوری را بررسی می‌کند.

این کلاس‌ها، چه برای کسانی که چندین ماه مطالعه کرده‌اند و چه برای کسانی که بعد از نوروز شروع به مطالعه کرده‌اند، مفید است.

برای دیدن کلاس‌های نکته و تست مدیریت روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین و ویدئوهای آموزشی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت