درس ریاضی در کنکور ارشد مدیریت شاید آخرین انتخاب داوطلبان باشد، اما این درس می‌تواند شما را متمایز کند و مزیت رقابتی برای‌تان ایجاد کند. اگر به ریاضی علاقه دارید یا پیشینه‌ی خوبی در این درس دارید، سرمایه‌گذاری روی این درس می‌تواند نتیجه‌ی جذابی داشته باشد. درس‌های ریاضی و آمار به‌صورت یک درس در کنکور مدیریت مطرح می‌شوند و اکثر داوطلبان هم در این درس ضعیف هستند؛ بنابراین فرصت خوبی است که مزیت رقابتی خود را در این درس ایجاد کنید و با بالازدن درس ریاضی رتبه‌برترشدن خود را حتمی کنید. نقطه‌عطف رتبه‌برترها درس‌های پرطرفدار کنکور نیست؛ برعکس بسیاری از داوطلبان رتبه‌برترها با دروس کم‌طرفدار مزیت ایجاد می‌کنند. درس‌هایی مانند ریاضی و آمار، تحقیق در عملیات و حتی زبان در این دسته قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب به‌صورت کامل به درس ریاضی کنکور ارشد مدیریت پرداخته‌ایم و بودجه بندی درس ریاضی کنکور ارشد مدیریت را بررسی کرده‌ایم.

ضریب درس ریاضی در کنکور ارشد مدیریت

ابتدا باید بدانیم که درس ریاضی در کنکور ارشد چقدر مهم است؟ ریاضی در تمامی رشته‌های کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اهمیت دارد. ضریب این درس در رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت تکنولوژی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بحران، مدیریت اماکن متبرکه و سیاست‌گذاری علم و فناوری ۲، در رشته‌های مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، کارآفرینی، مدیریت حمل‌ونقل دریایی، مالی و مربیگری کسب‌وکار ۳ و در رشته‌ی مدیریت بازرگانی دریایی ۴ است.

درس ریاضی برای دانشجویانی که قصد تغییر رشته از رشته‌های مهندسی به رشته‌ی مدیریت دارند یک نقطه‌قوت محسوب می‌شود؛ زیرا دانشجویان علوم انسانی معمولاً با این درس میانه‌ی خوبی ندارند.

برای آشنایی با طرز مطالعه‌ی درس تئوری مدیریت این مطلب را از دست ندهید:

برنامه‌ریزی جامع مطالعه درس تئوری مدیریت کنکور ارشد مدیریت!

بودجه بندی درس ریاضی کنکور ارشد مدیریت

ریاضی معمولاً سؤالات مشخصی دارد. اما بهتر است همه‌ی مباحث را مطالعه کنید تا در کنکور غافل‌گیر نشوید. معمولاً در هر سال یکی‌دو تست غیرمنتظره وجود دارد. اگر این درس را جدی مطالعه می‌کنید، همه‌ی مباحث را بخوانید.

سرفصل۹۸۹۹۱۴۰۰
مجموعه‌ها۰۰۰
بسط دو‌جمله‌ای۱۰۱
تابع۰۰۰
حد و پیوستگی و مجانب۰۱۱
مشتق و کاربرد آن۱۱۰
انتگرال و کاربرد انتگرال۰۲۱
ماتریس و دستگاه معادلات۲۲۲
توابع چندمتغیره۱۱۰
سایر (بردار، دنباله و…)۲۱۱
بودجه بندی درس ریاضی کنکور ارشد مدیریت

با توجه به سال‌های گذشته، درمورد سؤالات مطرح‌شده از هر بخش را می‌توان به‌این صورت پیش‌بینی کرد:

  • مجموعه‌ها: ۰ تا ۱ سؤال
  • ماتریس: ۲ تا ۳ سؤال
  • بسط دو‌جمله‌ای: ۰ تا ۱ سؤال
  • تابع: ۲ تا ۳ سؤال
  • حد و پیوستگی و مجانب: ۲ تا ۳ سؤال
  • مشتق: ۰ تا ۱ سؤال
  • توابع دومتغیره: ۰ تا ۱ سؤال
  • انتگرال و کاربرد انتگرال: ۰ تا ۲ سؤال
  • سایر (بردار، دنباله و…): ۱ تا ۲ سؤال

برای آشنایی با طرز مطالعه‌ی جامع درس مدیریت اسلام این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

برنامه‌ریزی جامع مطالعه درس مدیریت اسلامی ارشد مدیریت!

منابع ریاضی کنکور ارشد مدیریت

انتخاب منبع در این درس تا حد زیادی به سطح ریاضی و میزان تسلط شما بر آن بستگی دارد. منابع مطالعاتی مانند کتاب و جزوه معمولاً برای کسانی که در ریاضی ضعیف هستند مناسب نیست؛ زیرا یادگیری این درس با کتاب خیلی زمان‌بر است و خستگی زیادی به همراه خواهد داشت؛ اما اگر در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده‌اید و سطح ریاضی خوبی دارید، تا حدی می‌توانید از جزوه‌ها و کتاب‌های موجود استفاده کنید؛ در غیر این صورت بهترین منبع برای یادگیری ریاضی، کلاس‌های آنلاین ریاضی کنکور ارشد مدیریت است.

در کلاس آنلاین ریاضی عمومی سرعت یادگیری خیلی بیشتر است و نقشه‌راه دقیق و منسجمی دارید؛ بنابراین بهترین منبع برای یادگیری ریاضی کنکور ارشد مدیریت کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد است.

بهترین کتاب ریاضی برای کارشناسی ارشد

برای درس ریاضی کتاب‌های زیادی وجود دارد که همگی می‌توانند برای یادگیری این درس مفید باشند، اما اگر هدف از مطالعه‌ی ریاضی کنکور ارشد مدیریت است، این منابع را می‌توانید تهیه کنید:

  • «ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری»، هادی رنجبران، انتشارات اثبات
  • «ریاضیات عمومی»، امید محمودیان، انتشارات نگاه دانش

برای آشنایی با طرز مطالعه‌ی جامع درس اقتصاد خرد و کلان این مطلب را از دست ندهید:

برنامه‌ریزی جامع مطالعه درس اقتصاد خرد و کلان کنکور مدیریت!

درصد درس ریاضی در کنکور ارشد مدیریت

اگر می‌خواهید تأثیر درس ریاضی را بدانید، باید ببینید رتبه‌برترها چطور با این درس برخورد می‌کنند.

رتبه‌برترهای رشته مدیریت مالی به‌راحتی ریاضی را رها نمی‌کنند. میانگین داوطلبان تک‌رقمی مدیریت مالی در درس ریاضی حدود ۶۳ درصد است.

همچنین رتبه‌برترهای مدیریت صنعتی هم در درس ریاضی سرمایه‌گذاری می‌کنند. میانگین رتبه‌های تک‌رقمی مدیریت صنعتی هم در این درس بالا و حدود ۵۳ درصد است. بنابراین اگر به فکر رقابت در این دو رشته هستید، باید برای این درس برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشید.

داوطلبان مدیریت فناوری اطلاعات این درس را حدوداً ۳۵ درصد می‌زنند.

رتبه‌برترهای مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی هم این درس را در حد ۱۰ تا ۱۵ درصد پاسخ می‌دهند.

ریاضی درسی برای ایجاد مزیت رقابتی و رتبه‌برترشدن است. اگر با هدف رتبه‌برترشدن در کنکور شرکت نمی‌کنید، ریاضی درس مهمی برای‌تان نخواهد بود.

برای آشنایی با طرز مطالعه‌ی جامع درس تحقیق در عملیات این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

برنامه جامع مطالعه درس تحقیق در عملیات کنکور ارشد مدیریت

کلاس آنلاین ریاضی کنکور ارشد مدیریت

مطالعه خودخوان درس ریاضی برای کسانی که پایه ریاضی ضعیفی دارند، بسیار کند و سخت است. اگر می‌خواهید از درس ریاضی درصد بالایی کسب کنید، حتما در کنار مطالعه منابع و کتاب‌های موجود، کلاس آنلاین ریاضی کنکور ارشد مدیریت را جز برنامه خود داشته باشید. به این نکته هم توجه داشته باشید که کلاس ریاضی باید متناسب با رشته مدیریت تعریف شده باشد و شرکت در کلاس‌های رشته‌های فنی و مهندسی برای کنکور ارشد مدیریت مناسب نیست. درس ریاضی در کنکور مدیریت سبک سوالات خاص خودش را دارد و سطح این درس در کنکور مدیریت با سایر رشته‌ها متفاوت است. پس حتما کلاس ریاضی مناسب رشته مدیریت را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

۱. مطالعه ریاضی را از کی شروع کنیم؟

این درس به زمان کافی نیاز دارد تا به تسلط خوبی بر آن برسید. بهتر است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز مطالعه‌ی ریاضی را شروع کنید؛ البته که هر کسی با توجه به شرایط خودش باید در این مورد تصمیم بگیرد.

۲. کلاس چقدر در این درس مفید است؟

برای دروس محاسباتی کلاس بازدهی چندین برابر دارد. میزان بازدهی کلاس، در مقایسه با کتاب، اصلاً قابل‌مقایسه نیست.

۳. بعد از تهیه کلاس نیاز به منابع دیگری داریم؟

خیر، محتوای کلاس برای آمادگی آزمون کافی است و به هیچ منبع مطالعاتی دیگری نیاز ندارید.

۴. بهترین منابع ریاضی کنکور ارشد مدیریت کدام است؟

هیچ کتابی در حد یک کلاس خوب برای این درس بازدهی ندارد، اما اگر می‌خواهید خودخوان آماده شوید، کتاب «ریاضیات پایه»، تألیف امیر انصاری، را پیشنهاد می‌کنیم.

درصد بالا در درس ریاضی کنکور ارشد مدیریت با کلاس‌های آنلاین کافه‌تدریس

اگر برای کنکور کارشناسی ارشد مجموعه‌ی مدیریت آماده می‌شوید و دوست دارید با کسب درصد بالا در این درس مزیت رقابتی خوبی ایجاد کنید و رتبه‌ی دلخواه‌تان را به دست بیاورید، شرکت در کلاس آنلاین ریاضی کنکور ارشد مدیریت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شرکت در این کلاس به شما امکان می‌دهد تا با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، هر جای ایران که هستید به آموزش باکیفیت دسترسی کامل داشته باشید.

برای آشنایی با کلاس آنلاین درس ریاضی کنکور ارشد مدیریت، مشاوره‌ی رایگان برای شروع یادگیری و ثبت‌نام با تخفیف در این درس روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مدیریت