برای داشتن یک کنکور موفق باید بدانیم عوامل رتبه برتر شدن چه هستند. عوامل اصلی در رسیدن به رتبه برتر وجود دارد که هرچه بهتر رعایت شوند شما را به رتبه بهتری می‌رسانند. برای اینکه بدانید این عوامل چه چیزهایی هستند تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

رمز و راز رتبه برتر شدن

اگر شما دارید این مقاله را مطالعه می‌کنید، حتماً فکر به این دارید که جزو رتبه‌های برتر کنکور شوید و در دانشگاه‌های خوب کشور دوره ارشدتان را بگذرانید. به دست آوردن رتبه برتر کنکور هدفی است که اگر در طول مسیرتان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و برای آن تلاش کنید، کاملاً قابل‌دسترسی است. اما دستیابی به این هدف مشروط بر این است که با گذشت زمان، انگیزه و اشتیاق اولیه خود را از دست ندهید. همچنین مشکلات، دلسرد شدن‌ها و خستگی‌هایی که در طول سال برایتان به وجود می‌آید را کنترل کنید. عوامل مهمی برای رتبه برتر شدن نیز وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. درواقع رمز و راز اصلی موفق شدن در کنکور همین مسائل هست. تکنیک‌ها و نکاتی نیز هستند که موفقیت شما را در کنکور بیشتر تضمین می کند.

برای آشنایی عادت‌های رتبه برتر ها مقاله زیر را بخوانید:

۷ عادت رتبه برترها را بشناسید!

عوامل رسیدن به رتبه برتر
عوامل رسیدن به رتبه برتر چیست

عوامل رتبه برتر شدن

حالا می‌خواهیم عوامل اصلی که به شما برای رسیدن به رتبه برتر کمک می‌کند را نام ببرید. ممکن است در ابتدا این عوامل ساده به نظر برسند اما همین عوامل ساده بهترین دانشگاه‌ها را برایتان به ارمغان می‌آورند. عاملی که شما را به رتبه برتر می‌رسانند ممكن است بیش از این‌ها باشد. در اینجا ما کلیدی‌ترین آن‌ها و شارد ساده‌ترین آن‌ها که شما ممكن است آن‌ها را نادیده بگیرید انتخاب کرده‌ایم.

درس‌نامه

داشتن یک درس‌نامه مناسب و کامل از اولین و مهم‌ترین عوامل در کسب رتبه برتر است. شما با منابع و درس‌نامه‌های زیادی روبرو هستید. شما باید از میان این منابع بهترینشان را برای خودتان انتخاب و شروع به مطالعه آن کنید. اینکه شما به‌خوبی روی درس‌نامه تسلط داشته باشید تا بتوانید تست بزنید، از عوامل رتبه برتر شدن شماست. درسنامه مناسب عامل مهمی در ابتدا مطالعه شماست. درس‌نامه نامناسب می‌تواند شما را از درس دور کرده و زمان شما را از بین ببرد. کلاس‌های درس‌وتست منابع عالم برای ذخیره زمان و یادگیری بهتر در ابتدای مطالعه شما هستند.

تست زیاد

احتمالاً برای همه شما بدیهی است که نزدن تست باعث عدم موفقیت شما در دوره کنکور خواهد شد. اگر تست نزنید نمی‌توانید به رتبه دلخواهتان دست‌یابید. تست زیاد زدن در فاز دوم مطالعه اتفاق می‌افتد و شما باید بتوانید تا جایی که می‌توانید تست طبقه‌بندی و در آخر تست جامع و متنوع بزنید.

قدم‌های رسیدن به رتبه برتر را الان مرور کنید:
سبک زندگی رتبه برترها ـ ۷ قدم برای رتبه‌برترشدن!

مرور

ذهن شما بعد از چند ساعت در دوره فراموشی قرار می‌گیرد. فراموشی شما را از رسیدن به رتبه برتر دور می کند. مرور راهی است برای اینکه شما بتوانید از فراموشی مطالب جلوگیری کنید و از عوامل مهمی برای رسیدن به رتبه برتر است. به‌خصوص اگر شما داوطلب رشته‌های مثل کامپیوتر که تعداد درس زیادی دارند باشید مرور برای شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر شما داوطلب رشته‌ای مانند MBA باشید این موقعیت را دارید که هرروز همه دروس را مرور کنید. مرور می‌تواند در غالب تست زیاد، حاشیه‌نویسی یا مرور فلش‌کارت انجام شود.

راهکارهایی برای فراموشی وجود دارد که مرور را برایتان ساده‌تر می‌کند:

۶ راهکار جلوگیری از فراموشی مطالب کنکور ارشد: راهنمای جامع مطالعه عمیق

آزمون

آزمون دادن از عوامل مهم رتبه برتر شدن در دوره کنکور است. آزمون شما را در مسیر کنکور نگه می‌دارد و کمک می‌کنند تا روش آزمون دادن را تمرین کنید. آزمون‌ها به شما برای شبیه‌سازی کنکور کمک می کنند. اینکه شما ساعت طولانی روی صندلی بنشینید چالش می‌تواند باشد. تحلیل و بررسی بعد از آزمون اهمیت ویژه‌ای دارد. تحلیل آزمون باعث می‌شود تا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را بیابید. شما باید سوالات درستی که در آزمون زدید را هم مرور کنید زیرا می‌تواند نکات مهمی را برای شما دربر داشته باشد.

نحوه تحليل اصولی آزمون را یاد بگیرید:

تحلیل آزمون آزمایشی کارشناسی ارشد چگونه است؟

جمع‌بندی

دوران جمع‌بندی آخرین بخش ماراتن کنکور شماست. در این دوره نظم ذهنی باید برای شما اتفاق بیافتد. در دوران جمع‌بندی شما دروس را بلدید اما باید تسلط بالایی برای پاسخ به سوالات پیدا کنید. در شرایط استرس‌زای کنکور تسلط بالاست که به کمک شما می‌آید. کلاس‌های نکته ‌و تست در این دوره بسیار اهمیت دارد و می‌تواند کمک زیادی به شما کند. جمع‌بندی شما را برای آزمون آماده ‌می‌کند و تمام‌کارهای شما در قالب جمع‌بندی نمود می‌کند. برای همین آخرین عامل رتبه برتر شدن جمع‌بندی شماست.

دپارتمان MBA کافه تدریس

دپارتمان مدیریت کسب‌وکار کافه تدریس با داشتن بهترین اساتید و مشاوران، بهترین درسنامه، تمارین و آزمون را در اختیار شما قرار می دهد. با داشتن این منابع می‌توانید بدون نگرانی به رتبه برتر دست پیدا کنید.

دپارتمان مدیریت کسب‌وکار کافه‌تدریس