در این مقاله قصد داریم با بررسی کتاب‌های مربوط به منابع ریاضی عمومی کنکور MBA ،داوطلبان این رشته را برای تصمیم‌گیری بهتر راهنمایی کنیم.

قبل از معرفي منابع پيشنهادی بايد به اين سوال جواب داد. آيا من بايد منابع مرجع دانشگاهي را هم بخوانم؟ مثال براي رياضي بشينم کتاب توماس يا آدامز را بخونم؟ يا براي زبان بشينم کتاب‌هاي 504، تافل يا لانگمن رو بخونم؟ آيا لازم است براي جيمت آزمون‌هاي GMAT اينترنشنال رو مرور کنم؟

جواب همه سوالات فوق خير است. بادمان باشد ما فرصت نداريم خودمان مجدداً چرخ را اختراع کنيم. يک يا چند مدرس که کارشان اين است پيش از اين نشسته‌اند، تمام مراجع را جلو خودشان گذاشته‌‌اند و با شناخت کاملي از روندهاي منطقي تست‌هاي کنکور دارند کتابي ويژه کنکور نوشته‌اند و لازم است ما کتاب کنکوري بخونيم تا زمان را نکشيم. اين چرخ اختراع شده است و فقط کافي است از آن بهره‌برداري کنيم.

در ادامه تلاش شده است در فضايي کاملا عادلانه تمامي منابع موجود منابع ریاضی عمومی کنکور MBA را معرفي نماييم، در مقالات ديگري حتما بررسي و نقد ويژه براي تک تک اين منابع خواهيم داشت.

منابع کنکور MBA

منابع ریاضی عمومی کنکور MBA چه کتاب‌هایی هستند؟

حتما مي‌دانيد کتاب‌هاي مرجعي مانند توماس، آدامز، ليتهلد، بويس، آپوستل به عنوان قديمي‌ترين و مشهورترين کتاب‌هاي مرجع رياضي عمومي۱و۲ هستند ولي قرار نيست اين کتاب‌ها به ما براي آماده شدن براي آزمون ارشد کمکي بکنند. برای موفقیت در کنکور ارشد ما بايد يکسری کتاب‌هاي کنکور مطالعه کنيم که در ادامه اين کتاب‌ها معرفي شده‌اند.

کتاب‌های درس و تست ریاضی عمومی ۱و۲:

در ابتدای مسیر کنکور MBA باید برای درس ریاضی کتابی را انتخاب کنیم که با داشتن درسنامه روان و کامل، مطالب را به ما آموزش دهد. برای یادگیری درس ریاضی عمومی۱و۲ سه کتاب شناخته شده در بازار وجود دارد.

کتاب ریاضی عمومی رضا شکرزاد

کتاب ریاضی عمومی۱ و ریاضی عمومی۲ نوشته “رضا شکرزاد” انتشارات کتابخانه فرهنگ که برای ریاضی۱ جلد زرد و برای ریاضی۲ جلد سبز رنگ دارد.

منابع کنکور MBA-ریاضی عمومی۱ رضا شکرزاد
ریاضی عمومی۱ رضا شکرزاد
منابع کنکور MBA-ریاضی عمومی ۲ رضا شکرزاد
ریاضی عمومی ۲ رضا شکرزاد

برای آشنایی بیشتر با کتاب‌های رضا شکرزاد میتوانید از سایت ایشان دیدن فرمایید:

وبسایت ریاضی عمومی رضا شکرزاد

در این کتاب‌ها تلاش شده با بیان ساده و قابل فهم، حجم مناسب نسبت به سایر کتاب‌ها و تعداد تست محدودتر مطالب تا حد ممکن تشریح گردد. این کتاب برای همه داوطلبان MBA به عنوان کتابی که در ابتدا باید بخوانند توصیه می‌شود. البته ایرادی که به این کتاب وارد است این است که با وجود اینکه ۱۰۰ درصد مطالب را پوشش داده ولی تعداد تست آن در حد متوسط است و نیاز به کتاب‌های مکمل تست دارد.

کتاب ریاضی عمومی مدرسان شریف

کتاب بعدی کتاب نوشته “حسین نامی” انتشارات مدرسان شریف است. کتاب ریاضی۱ و کتاب ریاضی۲ در قطع رحلی (بزرگ) با تعداد صفحات بسیار زیاد است.

 ریاضی عمومی مدرسان شریف
ریاضی عمومی مدرسان شریف

نثر کتاب تا حدی قابل فهم است اما در صورتی که با ادبیات ریاضی آشنایی نداشته باشید میتواند اذیت کننده باشد. مشکل این کتاب حجم بالای آن برای ریاضی یک و دو است که گاهی اوقات دانشجویان خسته می‌شوند و نمی‌توانند این کتاب را کامل مطالعه کنند. قیمت‌های گران کتاب‌های یاد شده هم یکی دیگر از مشکلات آن است.

کتاب نوشته “مهندس مهدیان” انتشارات سری عمران یکی از گزینه‌ها می‌تواند باشد که با وجود اینکه هم نثر خوبی دارد هم تعداد تست قابل قبول ولی پوشش 100 درصدی مطالب را ندارد.

همانطور که متوجه شدید کتاب‌های موجود درس و تست در بازار کتاب به تنهایی کفایت نمی‌کنند و هر کدام ایراداتی دارند و لازم است برای کسانی که قصد دارند خودشان مطالعه کنند یا به اصطلاح (self study) کنند از دو کتاب به عنوان مکمل استفاده کنند.

کتاب‌های نکته و تست ریاضی عمومی۱و۲:

کتاب “۳۰۰ تست” ریاضی۱ و “۳۰۰ تست” ریاضی۲ نوشته “رضا شکرزاد” نشر سری عمران که تلاش شده در آن با تعداد تست مشخص در قالب حجمی بسیار کم، پوشش 100 درصدی مطالب برای جمع‌بندی و نکته و تست صورت بگیرد که موفق هم بوده است.

کلاس‌های درس و تست و نکته و تست:

بهترین منبع برای یادگیری ریاضی عمومی کلاس‌های ریاضی هستند. کلاس ریاضی استاد شکرزاد از صفر تا صد مطالب را با به روزترین روش‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید در ذهن شما انتگرال سخت‌ترین بخش از ریاضی عمومی ۱ و ۲ باشد. اما با شاگردان کلاس ریاضی استاد شکرزاد که صحبت کنید متوجه می‌شوید که سخت‌ترین بخش هم به آسانی و با الگوریتم یادگیری درست برای آن‌ها حل شده است.
با شرکت در کلاس شما دیگر نگران جزوات مختلف و منابع نیز نخواهید بود و جزوات کلاس به صورت تایپی در اختیار شما قرار گرفته که نه تنها یادگیری را ساده‌تر خواهد کرد بلکه در زمان شما نیز صرفه‌جویی می‌کند.
کلاس درس و تست ریاضی عمومی ۱ و ۲

نظر و سوالات خود را در مورد منابع کنکور MBA و درس ریاضی عمومی۱و۲ می‌توانید در قسمت نظرات بنویسید.

مقاله‌های پیشنهادی کنکور MBA در وبلاگ کافه تدریس:
دانلود سوالات کنکور MBA در 17 سال اخیر

معرفی دانشگاه‌های کشور در رشته MBA

سوالات متداول

چه دروسی در کنکور رشته MBA وجود دارد؟

رشته MBA با کد ۱۱۴۸ در کنکور ارشد سه درس ریاضی عمومی ۱ و ۲، استعداد و آمادگی تحصیلی و زبان تخصصی را شامل می‌شود.

استفاده از کلاس چه مزیتی نسبت به کتاب دارد؟

در کلاس‌ها اساتید با دانش به روز خود نسبت به کنکورهای سال‌های اخیر و تجربه تدریس دروس بهترین روش حل سوالات را با نکات کنکور آن به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید بهترین نتیجه را برای آزمون خود کسب کنید.

این رشته در خارج از کشور نیز ارائه می‌شود؟

بله رشته MBA در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا ارائه می‌شود و هرساله فارغ التحصیلان زیادی را وارد بازار کار می‌کند.