وبینار تندخوانی و تقویت حافظه به‌صورت ویژه به سرعت مطالعه‌ی شما و توان یادگیری‌تان باز می‌گردد؟ شما ۴۰۰ کلمه را در چه زمانی مطالعه می‌کنید؟ پس از مطالعه چقدر از نکات مطلب را می‌توانید به‌خوبی به یاد آورید؟ می‌توانید بعد از مطالعه به تمامی پرسش‌هایی پاسخ دهید که از متن خوانده‌شده آمده است؟ اگر بیشتر از یک دقیقه طول می‌کشد که ۴۰۰ کلمه را بخوانید، گزارش وبینار تندخوانی و تقویت حافظه برای شماست.

در وبینار تندخوانی و تقویت حافظه چه گذشت؟

آیا شما بااستعداد محسوب می‌شوید؟

تابه‌حال شده است سر کلاس یا هنگام مطالعه حواس‌تان پرت شود؟ پیش آمده است که نتوانید همه‌ی مطالب خوانده‌شده را به خاطر بیاورید؟ سرعت مطالعه‌ی شما چقدر است؟ آیا کم‌بودن سرعت مطالعه انگیزه‌ی خواندن و مطالعه‌کردن را از شما می‌گیرد؟ میزان یادگیری شما چقدر است؟

مطالعه شاخه‌ای از علم است. متخصصان بسیاری از رشته‌های مختلف روی این موضوع کار می‌کنند که چطور مطلبی یاد گرفته می‌شود و چطور باید مطلبی را مطالعه کرد. جالب اینجاست که از نظر متخصصان علم مطالعه چیزی به نام استعداد وجود ندارد! درواقع فقط ظرفیت مطالعه و یادگیری افراد متفاوت است. ما فقط با افرادی سروکار داریم که ظرفیت مطالعه‌ی کمتر یا بیشتری در مقایسه با هم دارند؛ اما چرا ظرفیت مطالعه‌ی بعضی از افراد بیشتر از دیگران است؟

نقش عملکرد مغز در هنگام مطالعه و تأثیر آن بر یادگیری

اینکه چرا برخی از افراد عملکرد بهتری در هنگام مطالعه دارند کاملاً به عملکرد دو نیم‌کره‌ی مغز مربوط است. نیم‌کره‌ی سمت راست وظایفی مانند تحلیل و ارزیابی و منطق را بر عهده دارد. نیم‌کره‌ی چپ بیشتر مربوط به خلاقیت است. درواقع شما هنگام مطالعه بیشتر با نیم‌کره‌ی سمت راست سروکار دارید.

اگر نتوانید نیم‌کره‌ی سمت چپ را در مطالعه دخیل کنید، بعد از مدتی عملکرد شما را در دست می‌گیرد. حواس‌پرتی در هنگام مطالعه از همین‌جا سرچشمه می‌گیرد.

برای‌تان پیش آمده است که هنگام مطالعه خواب‌تان بگیرد؟ این حالت وقتی پیش می‌آید که دو نیم‌کره نمی‌توانند با هم در یک راستا حرکت کنند.

وبینار تندخوانی و تقویت حافظه چه چیزی به شما یاد می‌دهد؟

با تکنیک‌های تندخوانی و تقویت حافظه شما این مطالب را یاد می‌گیرید:

  • چطور و با چه تکنیک‌هایی سرعت مطالعه را به حد استاندارد برسانیم؟
  • در هنگام حواس‌پرتی چه کاری انجام دهیم؟
  • چطور مطالعه کنیم که بیشترین یادگیری را داشته باشیم؟
  • چطور حافظه‌مان را تربیت کنیم؟
  • چطور مطالعه کنیم که هیچ‌وقت مطلب را فراموش نکنیم؟

سرعت مطالعه شما چقدر باید باشد؟

احتمالاً از آنچه تاکنون گفته‌ایم عدد ۴۰۰ کلمه در دقیقه را حدس می‌زنید. حدس شما درست است. جالب است بدانید این میزان فقط میانگین استاندارد سرعت مطالعه است.

در تحقیقی که جدید قبل انجام شد، میانگین سرعت مطالعه‌ی دانشجویان در دانشگاه‌های امریکا ۶۵۰ تا ۸۰۰ کلمه در دقیقه است. ژاپنی‌ها هم هر ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه را در یک دقیقه می‌خوانند. فکر می‌کنید سرعت مطالعه دانشجویان شریف چقدر باشد؟

جالب است بدانید که به‌صورت میانگین بچه‌های صنعتی شریف در یک دقیقه فقط می‌توانند ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه را مطالعه کنند!

محاسبه‌ی میزان سرعت مطالعه

برای محاسبه‌ی میزان سرعت مطالعه متنی ۱۸۰کلمه‌ای را پیش روی‌تان بگذارید و با محاسبه‌ی زمان شروع به خواندن کنید. عدد به‌دست‌آمده را تقسیم بر ۱۱۰۴۰ بکنید. میزان سرعت مطالعه‌ی شما به دست می‌آید.

اگر سرعت مطالعه‌ی شما زیر ۴۰۰ کلمه در دقیقه است، شما مهارت مطالعه‌کردن ضعف دارید.

نقش احساسات در یادگیری را جدی بگیرید و آن را کنترل کنید

احساسات شما در هنگام مطالعه در میزان یادگیری شما نقش بسیار فراوانی دارد. اگر می‌خواهید مطلبی را به‌خوبی یاد بگیرید، باید بتوانید احساسات‌تان را کنترل کنید. میزان تأثیر هر احساس بر یادگیری از این قرار است:

  • شادی: ۱۰۰ درصد یادگیری
  • غم: صفر درصد
  • ترس: ۵۰ درصد یادگیری
  • خشم: صفر درصد

با این حساب برای یادگیری بیشتر هنگام مطالعه باید بتوانید احساسات خود را کنترل کنید. وبینار تندخوانی و تقویت حافظه به شما کمک می‌کند توانایی کنترل احساسات را به دست بیاورید.

برای مطالعه باید بر کدام‌یک از حواس‌تان بیشتر تکیه کنید؟

نقش هر یک از حواس بر میزان یادگیری و سرعت مطالعه از این قرار است:

  • ۷۵ درصد یادگیری ازطریق حس بینایی انجام می‌شود.
  • ۱۳ درصد یادگیری ازطریق حس شنوایی انجام می‌شود.
  • ۶ درصد یادگیری ازطریق لامسه انجام می‌شود.
  • ۳ درصد یادگیری ازطریق شامه انجام می‌شود.
  • ۳ درصد یادگیری ازطریق ذائقه انجام می‌شود.

وبینار تندخوانی و تقویت حافظه به شما تکنیک‌هایی را یاد می‌دهد که بتوانید همه‌ی مطالب را به‌صورت تصویری یاد بگیرید. به‌این ترتیب، شما نیم‌کره‌ی سمت چپ را هم در مطالعه به کار می‌برید و سرعت مطالعه و میزان یادگیری را بالا می‌برید.

برای بالابردن سرعت تندخوانی و تقویت حافظه در ۲۱ روز

وبینار سرعت مطالعه و تقویت حافظه به شما کمک می‌کند در ۹ ساعت تمامی تکنیک‌های افزایش سرعت مطالعه را یاد بگیرید. با به‌کاربردن این تکنیک‌ها در ۲۱ روز و فقط با روزی ۴۵ دقیقه تمرین شما می‌توانید سرعت مطالعه‌تان را بالاتر ببرید.

دیدن وبینار تندخوانی با تدریس سیامک کهنگی فقط یک ساعت و چهل‌وپنج دقیقه از شما وقت می‌گیرد، اما به شما کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان با تکنیک‌های مختلف تندخوانی آشنا شوید. برای دیدن وبینار روی این لینک کلیک کنید:

تندخوانی و تقویت حافظه