اصول آزمون آزمایشی در منزل چیست؟ موفقیت در آزمون فقط در مطالعه و تست‌زنی خلاصه نمی‌شود؛ شما باید بتوانید آزمون را به‌خوبی شبیه‌سازی کنید و خودتان را در شرایط روز آزمون قرار دهید. این کار، علاوه بر دانش، به تجربه و تمرین و تکرار نیاز دارد. شما باید بتواید قبل از آزمون اصلی در شبیه‌سازی‌ها خود را محک بزنید و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید. همیشه این امکان وجود ندارد که شبیه‌سازی کنکور با آزمون آزمایشی را در شرایط ایدئال انجام دهید و بسیاری اوقات مجبور می‌شوید این کار را در خانه انجام دهید. در ادامه اصول آزمون آزمایشی در منزل را توضیح داده‌ایم.

شبیه‌سازی آزمون

شبیه‌سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مطالعه است، به‌خصوص در ماه‌های پایانی و نزدیک به کنکور کارشناسی ارشد. داوطلبان با آزمون می‌توانند واقعیت آموزشی را متوجه شوند و نقاط ضعف خود را بشناسند؛ همچنین اگر کسی تصور می‌کند که برای کنکور کارشناسی ارشد به آمادگی رسیده است، یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش و بالابردن اعتمادبه‌نفس شرکت در آزمون‌های آزمایشی است. این کار نتیجه عینی به شما می‌دهد و محک خوبی برای سنجش درستی تفکرات شماست.
قبل از شبیه‌سازی آزمون کارشناسی ارشد این مطلب را مطالعه کنید:

نحوه پیمایش دفترچه آزمون و استراتژی آن را یاد بگیرید

مؤسسه یا خانه

مؤسسات مختلف آزمون‌های آزمایشی متنوعی را برای شما طراحی می‌کنند. این آزمون‌ها ممکن است به‌صورت بودجه‌بندی محدود یا به‌صورت جامع باشند. مزیت اصلی شرکت در این آزمون‌ها این است که شما، مانند روز کنکور، با سؤالات جدیدی روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید خود را به‌خوبی بسنجید.

برای برخی از افراد امکان شرکت در این آزمون‌ها که مؤسسات طراحی می‌کنند وجود ندارد. این مشکل به‌خصوص در دوره‌ی فراگیری ویروس کرونا بیشتر خود را نشان داد و به‌نوعی عادت بسیاری از داوطلبان را برای شرکت در آزمون‌های حضوری مؤسسات تغییر داد. به‌عبارتی بهتر، داوطلبان جایگزین مناسب برای این مسئله بودند.

برای انتخاب آزمون آزمایشی مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد این مطلب را مطالعه کنید:

در کدام آزمون جامع آزمایشی شرکت کنیم؟

اصول آزمون آزمایشی در منزل

راه‌حل جایگزین پیشنهادی ما شبیه‌سازی آزمون در منزل است؛ در این راه‌حل، برخلاف مؤسسات که شبیه‌سازی را بر عهده می‌گیرند، شما باید خودتان در منزل نکاتی را رعایت کنید. این نکات کمک می‌کند شبیه‌سازی بهتر صورت بگیرد و به واقعیت نزدیک‌تر باشد. در ادامه روش‌های مناسب برای شبیه‌سازی آزمون در منزل را توضیح می‌دهیم.

صبح‌ها آزمون دهید!

بعد از ورود به دوره‌ی شیوع کرونا تمامی کنکور کارشناسی ارشد صبح‌ها برگزار می‌شود. حتی آزمون رشته‌های شناور که پیش از این عصرها و در روز اول آزمون برگزار می‌شد به صبح روز سوم منتقل شده است؛ پس مهم است که بتوانید صبح از مغزتان کار بکشید و خواب‌آلوده یا خسته نباشید. روزی که می‌خواهید آزمون بدهید صبح از خواب بیدار شوید و رأس زمان معمول کنکور شبیه‌سازی را آغاز کنید تا به شرایط روز آزمون نزدیک شوید.

مراقب داشته باشید

مراقب نقش مهمی در شبیه‌سازی کنکور کارشناسی ارشد دارد. مراقب کمک می‌کند که هم وسوسه نشوید تا به سراغ کتاب‌ها و جزوه‌های‌تان بروید؛ همین‌طور کمک می‌کند تا نگاه یک فرد روی خود را حس کنید؛ به‌این ترتیب، حتی اگر به این مسئله حساس باشید، تمرین آن برای چند ساعت، این وضعیت را برای شما عادی می‌کند.

می‌توانید از یکی از اعضای منزل یا دوستان‌تان بخواهید که در نقش مراقب چندساعتی از وقت‌شان را به شما اختصاص دهند؛ البته اگر چنین فردی را پیدا نکردید، می‌توانید گوشی تلفن‌همراه خود را روی ضبط قرار دهید و کنار دست خود بگذارید تا زا شما فیلم بگیرد. این کار تا حدی نقش مراقب را ایفا می‌کند.

پشت میز بنشینید

روز آزمون شما پشت میز و صندلی می‌نشینید و آزمون می‌دهید؛ پس باید به پشت‌میزنشینی عادت کنید. شما نمی‌توانید درحالی‌که روی زمین به‌صورت چهارزانو یا درازکشیده هستید به‌خوبی آزمون را شبیه‌سازی کنید. یک میز هرچند کوچک تهیه کنید و پشت آن آزمون را شروع کنید.

بلند نشوید

برخی از حوزه‌ها اصلاً به داوطلب اجازه بلندشدن را تا زمانی که آزمون را به اتمام نرسانده نمی‌دهند؛ پس به خودتان عادت دهید تا در میانه‌ی آزمون از جای خود بلند نشوید. البته خود این کار نیز باعث ازدست‌دادن زمان باارزش‌تان در آزمون خواهد شد؛ پس تا حایی که ممکن است سعی کنید از جای خود بلند نشوید.

لباس مناسب بپوشید

بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند آزمون بدهند با همان لباس خواب‌شان پشت میز می‌نشینند، اما شما باید به این نکته توجه کنید که روز آزمون شما با لباس تقریباً رسمی باید سر جلسه حاضر شوید و این لباس را چند ساعت تحمل کنید؛ پس بهتر است در زمان شبیه‌سازی نیز این کار را انجام دهید. بهتر است لباسی را که برای روز آزمون در نظر میگیرید در زمان شبیه‌سازی به تن کنید.

پاسخ‌برگ داشته باشید

یکی از مهم‌ترین کارها در زمان آزمون داشتن سرعت و استراتژی مناسب برای واردکردن سوالات از دفترچه به پاسخ برگ است؛ پس شما باید قبل از آن تمرین کرده باشید و بدانید که برای شما بهتر است هرچند سوال یک بار پاسخ را وارد پاسخ‌نامه کنید. این کار هم استراتژی شما را برای روز آزمون مشخص می‌کند و هم سرعت شما را بالاتر می‌برد. پاسخ‌نامه‌ها نیز در اینترنت موجودند که شما می‌توانید به تعدادی که می‌خواهید آزمون بدهید آن‌ها را پرینت بگیرید و استفاده کنید.
برای گرفتن بهترین نتیجه از شبیه‌سازی کنکور کارشناسی ارشد این مطلب را مطالعه کنید:

دلایل خراب کردن آزمون آزمایشی چیست؟

شبیه‌سازی کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر و IT در منزل

آزمون‌های آنلاین کافه‌تدریس به شما کمک می‌کند آزمون کارشناسی ارشد کامپیوتر و IT را به‌بهترین شکل در منزل شبیه‌سازی کنید.

این آزمون‌های آزمایشی در پنج مرحله برگزار می‌شود که دو مرحله از آن‌ها به‌صورت آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده و سه مرحله از آن‌ها به‌صورت آزمون‌های جامع است.

سؤالات این آزمون‌ها به‌صورت کاملاً طراحی‌شده و انحصاری است و بهترین استادان آن‌ها را طراحی کرده‌اند؛ همچنین این آزمون‌ها شرکت‌کنندگان چشمگیری دارد که جامعه‌ی آماری مناسبی را برای شما فراهم می‌کند.

علاوه بر همه‌ی این‌ها، شما می‌توانید پس از شرکت در آزمون‌های آنلاین کافه‌تدریس، به‌صورت رایگان، در وبینارهای تخصصی حل پاسخ تشریحی آزمون‌ها شرکت کنید.

برای آشنایی بیشتر با آزمون‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و IT کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:

آزمون‌های آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد کافه‌تدریس