دپارتمان مدیریت دانشگاه شهید بهشتی را چقدر می‌شناسید؟ دانشگاه شهید بهشتی یکی از قدیمی‌ترین و البته برترین دانشگاه‌های کشور است. رشته‌ی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی هر سال متقاضیان زیادی دارد و داوطلبان معمولاً پس از دانشگاه تهران دانشگاه شهید بهشتی را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنند. اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی رزومه قوی دارند و به همین دلیل این دانشکده رتبه برترهای زیادی را به سمت خود جذب کرده‌است. در این مطلب دپارتمان مدیریت دانشگاه شهید بهشتی را بررسی می‌کنیم.

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی

سیر تاریخی دانشگاه شهید بهشتی ما را به دهه‌ی ۳۰ می‌برد. روایت‌های گوناگونی درمورد نحوه‌ی تأسیس دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد همه‌چیز از سخنرانی دکتر علی شیخ‌الاسلام در سال ۱۳۳۳ شروع می‌شود. در سفر محمدرضا پهلوی به امریکا دکتر شیخ‌الاسلامی، به‌نمایندگی از دانشجویان ایرانی، دربرابر محمدرضا پهلوی سخنرانی می‌کند. در این سخنرانی ایده‌ی تأسیس دانشگاه ملی ایران بیان می‌شود. از مهم‌ترین دلایل نیاز به دانشگاه ملی در سخنان دکتر شیخ‌الاسلامی پیشگیری از مهاجرت جوانان ایرانی از کشور، جلوگیری از بیکاری برخی از فارغ‌‏التحصیلان، ناکارآمدی سیستم دانشگاه تهران و ایجاد تغییرات مثبت در کل کشور عنوان شد.

البته این پیشنهاد با مخالفت شدید هیئت‌رئیسه‌ی وقت دانشگاه تهران همراه بود. دلیل مخالفت رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده‌ی دامپزشکی و رئیس دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران این بود که دانشگاه تهران اولویت اصلی آموزش کشور است و هنوز فرایند توسعه‌ی این دانشگاه تکمیل نشده است.

پس از افتتاح رسمی دانشگاه به‌دست محمدرضا پهلوی زمین‌های منظقه‌ی سعادت‌آباد به دانشگاه اختصاص داده شد که به‌دلیل نداشتن جاده‌ی مناسب و آب و برق نهایتاً منطقه‌ی اوین برای احداث دانشگاه درنظر گرفته شد. در ۸ آبان ۱۳۳۹ اساس‌نامه‌ی رسمی دانشگاه ملی تدوین شد و شورای عالی فرهنگ آن را تصویب کرد.

از دانشگاه ملی تا دانشگاه شهید بهشتی

در خرداد ۱۳۶۲ دانشگاه ملی به دانشگاه شهید بهشتی تغییرنام داد و در سال ۱۳۶۴ براساس مصوبه‌ی هیئت‌دولت جمهوری اسلامی مبنی بر تأسیس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مراکز درمانی و دانشکده‌‌های پزشکی و پیراپزشکی از دانشگاه شهید بهشتی منفک و با نام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کردند.

هم‌اکنون دانشگاه شهیدبهشتی در شصتمین سال تأسیس خود با ۱۹ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده، نزدیک به ۹۰۰ نفر عضو هیئت‌علمی و بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو در حال فعالیت است. از نظر تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانی و ژورنالی) دانشگاه شهید بهشتی در رتبه‌ی ۵ کشور و ۳ دولتی قرار دارد.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌ی مدیریت این مطلب را مطالعه کنید:

بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت را بشناسید!

دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی

دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری​​​​​​، ​با تجدیدنظر ساختار دانشکده جامع انفورماتیک و مدیریت و تقسیم آن به سه دانشکده در سال ۱۳۷۰، تاسيس شد. اکنون این دانشکده ۴۱ عضو هیئت‌علمی و ۱۲۰۰  دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دارد.

گروه‌های آموزشی مدیریت و حسابداری

  • مدیریت صنعتی و مدیریت فناوری اطلاعات
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت مالی و بیمه
  • حسابداری

آدرس دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی تهران در منطقه‌ی غرب ولنجک قرار دارد. آدرس دقیق دانشگاه شهید بهشتی از این قرار است: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، میدان شهید شهریاری، دانشگاه شهید بهشتی.

رتبه‌ی قبولی در رشته مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

برای قبولی در دانشگاه شهید بهشتی به رتبه‌ی خوب نیاز دارید. این دانشگاه، همانند دانشگاه تهران و علامه، همواره میزبان رتبه‌های برتر کشور است. تفاوت زیادی میان رتبه‌ی داوطلبان در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبایی وجود ندارد، اما معمولاً این دانشگاه کمی طرفدار بیشتری در بین داوطلب‌های کارشناسی ارشد دارد. با توجه به گرایش و میزان ظرفیت دانشگاه‌ها ممکن است رتبه‌ی موردنیاز برای قبولی در دانشگاه شهید بهشتی کمی متفاوت باشد. اگر برای رشته و گرایش پرمخاطب رقابت می‌کنید، باید رتبه ۵۰  تا ۱۰۰ داشته باشید تا شانس قبولی را از دست ندهید.

اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی دانش‌آموختگان بنامی در سطح کشور معرفی کرده است، از بازیگران معروفی مانند داریوش کاردان و افسانه بایگان، شعرایی مانند فاضل نظری تا مدیران و سیاستمداران مطرح کشور. همه‌ی این دستاوردها با بهره‌گیری از اساتید متخصص و باتجربه ممکن شده است. اساتید دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی از چهره‌های علمی شناخته‌شده کشور هستند که باید قبل از انتخاب دانشگاه حتماً رزومه علمی و کاری آن‌ها را بررسی کنید. اگر قصد مقایسه سطح علمی دانشگاه‌های موردنظرتان را دارید، می‌توانید از طریق صفحه هیئت‌علمی آن دانشگاه‌ها رزومه اساتید را مشاهده کنید. برای مشاهده‌ی اعضای هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی می‌توانید به صفحه اعضای هیئت‌علمی مراجعه کنید.

دانشگاه علامه یا شهید بهشتی؟

سؤالی که احتمالاً بخش زیادی از رتبه‌های خوب رشته مدیریت با آن روبرو هستند، انتخاب بین دو دانشگاه علامه و شهید بهشتی است. دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه تخصصی علوم انسانی است و اساتید برجسته‌ای در این دانشگاه مشغول تدریس هستند. به‌هیچ‌وجه نمی‌توان علامه را دانشگاه ضعیفی دانست و حتی بخشی از دانشجویان معتقدند رشته مدیریت دانشگاه علامه از دانشگاه تهران هم قوی‌تر است. همچنین دانشگاه شهید بهشتی هم برند خوبی در میان دانشگاه‌های ایران دارد و باوجوداینکه شهید بهشتی بیشتر در رشته‌های علوم پزشکی مطرح است اما داوطلبان زیاد این دانشگاه را دومین دانشگاه برتر در رشته مدیریت می‌دانند.

سؤال دانشگاه علامه بهتر است یا شهید بهشتی، پاسخ دقیق و روشنی ندارد و هر داوطلب با توجه به معیارهای خود در مقطع ارشد، انتخاب متفاوتی خواهد داشت. مثلاً وجود یک استاد در یک رشته خاص، می‌تواند انتخاب داوطلبان را تغییر دهد یا سابقه تحصیلی هر داوطلب، در انتخاب فعلی او تأثیرگذار باشد. در چند سال گذشته داوطلبان رتبه برتر، دانشگاه شهید بهشتی را به دانشگاه علامه طباطبایی ترجیح داده‌اند اما این اصلاً به معنی بهتر یا بدتر بودن یکی از این دو دانشگاه نیست.

برای آشنایی با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران این مطلب را مطالعه کنید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران به‌صورت کامل آشنا شوید!