دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران را چقدر می‌شناسید؟ دانشگاه تهران در اکثر رشته‌های علوم انسانی معمولاً انتخاب اول داوطلبان است. هر سال داوطلبان زیادی برای به‌دست‌آوردن صندلی این دانشگاه با هم رقابت می‌کنند تا تحصیلات خود را در مقطع ارشد و در این دانشگاه ادامه دهند. اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از چهره‌های سرشناس رشته مدیریت هستند و همچنین برند خوب دانشگاه تهران کاری می‌کند که دانشجویان این رشته شرایط مناسبی در جامعه و بازار کار داشته باشند. در این مطلب با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران و رشته‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران آشنا می‌شوید.

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

معرفی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران یکی از برترین دانشگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۱۳ تأسیس شد. این دانشگاه بزرگ‌ترین و معروف‌‌ترین دانشگاه ایران است که به‌دستور رضاشاه تأسیس شد. طراحی و ساخت ساختمان‌های دانشگاه تهران به‌دست معماران و مهندسان فرانسوی انجام شده‌است.

دانشگاه تهران در محدوده‌ی میدان انقلاب واقع شده و به‌همین دلیل دسترسی به آن از طریق مترو، BRT و تاکسی به‌راحتی امکان‌پذیر است. اکثر دانشکده‌های این دانشگاه در همین حوالی هستند و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. ۱۹۸۹۶۲ فعالیت علمی و ۱۷۰۸ طرح کاربردی، حدود ۵۰۰۰۰ دانشجو، ۱۰۰۰ دانشجو بین‌المللی، ۲۱۰۰ عضو هیئت‌علمی و ۲۶۰۰۰۰ فارغ‌التحصیل از نکات جالب این دانشگاه است.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۴ با عقد قرارداد میان دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی شروع به فعالیت کرد. این مؤسسه با همکاری گروهی از استادان امریکایی در دانشکده‌ی حقوق تاسیس شد. از تابستان ۱۳۳۶ متخصصان و اساتید ایرانی مدیریت آن را بر عهده گرفتند و نام آن به مؤسسه علوم اداری و بازرگانی تغییر پیدا کرد. این مرکز علمی در سال ۱۳۴۳ به‌نام دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی تغییرنام داد و از سال ۱۳۷۹ با عنوان دانشکده‌ی مدیریت در حال فعالیت است.

در ادوار مختلف، با توجه به نیاز کشور به متخصصان رشته‌های متفاوت، رشته‌ها و گرایش‌های زیادی به این دانشکده اضافه شد، از رشته‌های مدیریت بازرگانی گرفته تا حسابداری و MBA. این دانشکده در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

رشته‌ های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران امروزه ۹۱ عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دارد که در این گروه‌ها مشغول فعالیت هستند:

  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت مالی و بیمه
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مطالعات مدیریت اسلامی
  • مدیریت فناوری اطلاعات
  • بخش مدیریت رسانه
  • MBA
  • حسابداری

برای آشنایی کامل با گرایش‌های رشته‌ی مدیریت در کارشناسی ارشد این مطلب را مطالعه کنید:

گرایش‌های رشته مدیریت در کارشناسی ارشد را بشناسید!

گرایش‌های ارشد و دکتری مدیریت دانشگاه تهران

رشتهگرایش
حسابداری و حسابرسی 
مدیریت دولتیخط‌مشی‌گذاری عمومی، مدیریت تحول، بودجه و مالیه‌ی عمومی، مدیریت امور شهری، توسعه‌ی منابع انسانی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت تطبیقی و توسعه
مدیریت بازرگانیمدیریت MBA،  مدیریت رسانه، مدیریت راهبردی (استراتژیک)، مدیریت بازاریابی، مدیریت استراتژیک، بازرگانی بین‌المللی، مدیریت سیاست‌گذاری بازرگانی
مدیریت صنعتیتولید و عملیات، تحقیق در عملیات، تکنولوژی، کیفیت و بهره‌وری، مدیریت زنجیره‌ی تأمین، استراتژی صنعتی، سیاست‌گذاری علم و فناوری
مدیریت مالیحقوق مالی، بیمه، مستغلات، بانکداری، مهندسی مالی و مدیریت ریسک، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز
مدیریت فناوری اطلاعاتهوشمندی کسب‌وکار، کسب‌وکار الکترونیک، سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته، مدیریت پروژه‌های فناوری
مدیریت منابع انسانیمدیریت استراتژیک منابع انسانی، مدیریت عملکرد و بهره‌وری
علم اطلاعات و دانش‌شناسی 
رشته‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

وجود اساتید بنام و معروف حوزه‌ی مدیریت در این دانشگاه یکی از معیارهای مهم دانشجویان برای انتخاب این دانشگاه است. اساتیدی مانند دکتر محسن نظری، دکتر سید جوادین، دکتر قلی‌پور، دکتر مقیمی و دیگران، تنها بخشی از اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه تهران هستند. برای دیدن اعضای هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران وارد این لینک شوید.

آدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

برای دسترسی به دانشکده مدیریت راه سختی ندارید. دانشکده مدیریت در جنب ایستگاه متروی تربیت مدرس واقع شده‌است و بهترین مسیر دسترسی به این دانشکده استفاده از مترو است. آدرس دقیق دانشکده مدیریت، تقاطع بزرگراه چمران و آل احمد، خیابان جلال آل احمد، جنب ایستگاه مترو تربیت مدرس است.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته‌ی مدیریت روی این لینک کلیک کنید:

بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت را بشناسید!