دپارتمان مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی را چقدر می‌شناسید؟ دانشگاه علامه طباطبایی از برترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌ی مدیریت است و به‌همین دلیل در کنکور مدیریت متقاضیان زیادی دارد. دانشگاه علامه جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌ی علوم انسانی و مدیریت دارد و به‌همین دلیل در این مطلب به سراغ معرفی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی رفته‌ایم.

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاهی جدید است و به‌نوعی فرزند انقلاب می‌شود، درحالی‌که قدمتی بیشتر از عمر انقلاب دارد. بعد از انقلاب اسلامی سال ۵۷ احساس نیاز به یک دانشگاه تخصصی با تمرکز بر علوم انسانی و اجتماعی بیشتر از قبل احساس شد. با توجه به اهمیت ویژه علوم انسانی در انقلاب اسلامی ایران، با ترکیب چندین مرکز و مؤسسه، دو مجتمع دانشگاهی با عناوین مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی و مجتمع دانشگاهی علوم اداری و بازرگانی ایجاد شد. این دو مؤسسه در تابستان ۱۳۶۳ با هم ادغام شدند و دانشگاه علامه طباطبایی را تشکیل دادند. امروز دانشگاه علامه طباطبایی به‌عنوان تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور شناخته می‌شود.

دانشگاه علامه با ۱۰ دانشکده، در ۲۲۶ رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه علامه یکی از ۱۰  دانشگاه برتر کشور از نگاه مرجع دانشگاه‌های ایران است. در رده بندی دانشگاه‌ها این دانشگاه دربین ۱۲ دانشگاه سطح یک کشور قرار دارد.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌ی مدیریت این مطلب را مطالعه کنید:

بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت را بشناسید!

دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

دپارتمان مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری دانشکاه علامه قبل از ادغام از سال ۱۳۲۷ شکل گرفته است. بعد از انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۶۰، دانشکده‌ی حسابداری و علوم مالی، مدرسه‌ی عالی بازرگانی، دانشگاه علوم و فنون مرکز آموزش مدیریت دولتی، مرکز مطالعات مدیریت ایران، سازمان مدیریت صنعتی، دانشکده‌ی علوم ارتباطات اجتماعی، دانشکده‌ی بین‌المللی امور اداری و بازرگانی، دانشگاه ابوریحان، مدرسه‌ی عالی مهمانداری و خدمات پروازی و مدرسه عالی خدمات جهانگردی و هتلداری؛ با هم ادغام شدند و دانشکده‌ی حسابداری و مدیریت شکل گرفت.

درسال ۱۳۶۳ با احداث دانشگاه علاه طباطبایی، این دانشکده به‌عنوان زیرمجموعه‌ی دانشگاه علامه معرفی شد.

دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه درحال حاضر با ۷ گروه آموزشی در ۵۲ رشته و گرایش و ۷۷ عضو هیئت‌علمی یکی از برترین دانشکده‌های مدیریت و حسابداری سطح کشور است. این دانشکده حدود ۲۷۰۰ دانشجو دارد.

دسترسی به دانشگاه علامه طباطبایی

با وجود اهمیت دپارتمان مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، یکی از ایرادهای این دانشگاه از نگاه دانشجویان و متقاضیان این دانشگاه دسترسی دشوارتر در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های تهران است. دانشگاه علامه طباطبایی در دهکده‌ی المپیک، واقع در انتهای بزرگراه شهید همت غرب، واقع شده است. دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری از بدو تأسیس خود در ساختمانی واقع در خیابان توانیر مستقر بود که در راستای سیاست تجمیع دانشگاه در تابستان سال ۱۳۹۳ ساختمان این دانشکده به محل پردیس شماره‌ی یک دانشگاه، واقع در دهکده‌ی المپیک، منتقل شد. در حال حاضر دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری در ساختمانی با زیربنای حدود ۱۲هزار مترمربع با امکانات کامل در حوزه‌ی آموزشی و پژوهشی در  حال ارائه‌ی خدمات به دانشجویان است.

برای آشنایی با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران این مطلب را مطالعه کنید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران به‌صورت کامل آشنا شوید!

مهم‌ترین اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

دپارتمان مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی همواره با بهره‌گرفتن از اساتید باتجربه، متخصص و متعهد سعی کرده است شرایطی را برای دانشجویان فراهم کند که تحصیل در این دانشگاه، چه از نظر علمی و پژوهشی و چه شرایط بازار کار، انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد؛ اساتیدی مانند دکتر محمود محمدیان، دکتر وحید ناصحی‌فر، دکتر رضا واعضی و دیگر اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه علامه برای بسیاری از دانشجویان این رشته شناخته‌شده هستند. برای دیدن اعضای هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه این لینک را باز کنید.

رتبه قبولی مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

قبولی در دانشگاه به‌هیچ وجه تضمین‌شدنی نیست. هر سال، با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و انتخاب دیگر داوطلبان، قبولی هر دانشگاه متفاوت می‌شود. برای مثال، اگر ظرفیت پذیرش گرایش بازاریابی رشته‌ی مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران ۱۰ نفر باشد، ممکن است بین ۱۰ نفر اول، ۲ نفر دانشگاه علامه را انتخاب کنند. به این ترتیب نفر ۱۱ و ۱۲ شانس نشستن روی صندلی دانشگاه تهران را داشته باشند. همین‌طور ممکن است دانشگاه خاصی یک گرایش را ارائه نکند و ظرفیت عمومی آن گرایش کمتر شود.

به‌طور کلی می‌توان گفت دانشگاه علامه و دانشگاه شهید بهشتی بعد از دانشگاه تهران برسر جایگاه دومی رقابت می‌کنند. بنابراین اگر به فکر قبولی در این دانشگاه هستید، باید از رتبه‌های خوب کنکور (تا رتبه ۱۵۰  نهایتا رتبه ۲۰۰) باشید. رتبه قبولی مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی در سال‌های مختلف متفاوت است اما می‌توانید با مطالعه مقاله زیر درک نسبتا بهتری از شرایط رقابت برسر قبولی مدیریت بازرگانی داشته باشید.

رتبه و محل قبولی مدیریت بازرگانی در سال‌های اخیر

برای اطلاعات بیشتر درمورد دانشگاه علامه طباطبایی به وب‌سایت این دانشگاه به آدرس www.atu.ac.ir مراجعه کنید.