گرایش های رشته MBA به‌طور کلی هفت گرایش است. این هفت گرایش در اغلب دانشگاه‌های خوب کشور تدریس می‌شود. در مطلب پیش رو این گرایش‌ها را به‌صورت کامل بررسی کرده‌ایم؛ همچنین درباره‌ی آن‌ها با اساتید هر یک از گرایش‌ها در دانشگاه شریف گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌توانید برای آشنایی بیش‌تر به آن‌ها هم مراجعه کنید. در این مجموعه مطلب گرایش های رشته MBA به‌طور کامل بررسی و فضای‌ کاری، فرصت‌های شغلی و دروس دانشگاهی در این هر یک معرفی می‌شوند.

بهترین گرایش های رشته MBA کدام گرایش است؟

اغلب داوطلبان کنکور MBA این سؤال را مطرح می‌کنند و به‌دنبال پاسخی برای آن هستند. درواقع همه‌ی گرایش‌ های رشته MBA مهم است و بازار کار خود را دارند. بهترین گرایش برای هر شخص هم به علاقه و انتظارات شغلی او بستگی دارد. با مطالعه‌ی مقالات معرفی گرایش های رشته MBA که در ادامه آمده‌اند امیدواریم اطلاعات لازم را برای انتخاب به شما تقدیم کنیم.

گرایش های رشته MBA دانشگاه شریف

در دانشگاه شریف در حال حاضر ۶ گرایش برای رشته‌ی MBA ارائه می‌شود. گرایش‌های مالی، بازاریابی، استراتژی، رفتار سازمانی و منابع انسانی، عملیات و زنجیره‌ی تامین و فناوری ۶ گرایش MBA در دانشگاه شریف است. گرایش سیستم‌های اطلاعاتی نیز در گذشته در این دانشگاه تدریس می‌شد، اما در حال حاضر این گرایش ارائه نمی‌شود.

گرایش های کنکور کارشناسی ارشد MBA را بشناسید

گرایش های رشته MBA به قرار زیر است:

گرایش فناوری رشته MBA

در این مطلب با دکتر محمدرضا آراستی، از اساتید برجسته‌ی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف، گفت‌وگو کرده‌ایم. دکتر آراستی در این گفت‌وگو درباره‌ی گرایش فناوری رشته MBA به‌طور مفصل صحبت کرده و آن را از لحاظ بازار کار و دروس رشته‌ی MBA در این گرایش بررسی کرده است.

مدیریت فناوری MBA را بشناسید 

گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی رشته MBA

برای معرفی گرایش مدیریت کسب و کار MBA با دکتر بابک علوی، از اساتید برجسته‌ی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد شریف، گفت‌وگو کرده‌ایم. برای مطالعه‌ی خلاصه‌ی گفت‌وگوی ما درباره‌ی گرایش رفتار سازمانی و منابع MBA روی این لینک کلیک کنید:

رفتار سازمانی و منابع انسانی MBA را بشناسید

گرایش استراتژی رشته MBA

برای آشنایی بیشتر با گرایش استراتژی به‌سراغ یکی از برجسته‌ترین استادان این گرایش رفتیم. دکتر مجتبی لشکربلوکی یکی از استادان شاخص دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد شریف است. برای معرفی گرایش استراتژی MBA پای صحبت با دکتر بلوکی نشستیم. برای مطالعه‌ی خلاصه‌ی گپ‌وگفت ما درباره‌ی گرایش مدیریت استراتژی MBA به این لینک بروید:

گرایش استراتژی MBA را بشناسید

گرایش‌های MBA

گرایش بازاریابی MBA

گرایش بازاریابی از جذاب‌ترین گرایش‌ های رشته MBA است. شاید اگر از داوطلبان این رشته درباره‌ی بهترین گرایش MBA بپرسیم، تعداد زیادی از افراد این رشته را انتخاب کنند. برای آشنایی با گرایش بازاریابی روی این لینک کلیک کنید:

گرایش بازاریابی MBA را بشناسید

گرایش سیستم‌های اطلاعاتی رشته MBA

گرایش سیستم‌های اطلاعاتی MBA یکی از گرایش‌های مهم رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار است. این گرایش را با نام فناوری اطلاعات نیز می‌شناسند و به‌صورت مختصر، MIS نیز نامیده می‌شود. برای آشنایی با این گرایش با دکتر محمدتقی عیسایی، استاد برجسته‌ی دانشگاه صنعتی شریف، گفت‌وگو کرده‌ایم. برای مطالعه‌ی این گفت‌وگو روی این لینک کلیک کنید:

معرفی گرایش سیستم‌های اطلاعاتی رشته MBA

گرایش عملیات و زنجیره تامین رشته MBA

برای آشنایی با این گرایش با دکتر مهدی شیخ‌زاده، استاد برجسته‌ی دانشگاه صنعتی شریف، گفت‌وگو کرده‌ایم. برای مطالعه‌ی خلاصه‌ی گفت‌وگوی ما درباره‌ی چندوچون گرایش عملیات و زنجیره تأمین MBA روی این لینک کلیک کنید:

گرایش عملیات و زنجیره تامین MBA

گرایش مالی رشته MBA

در مصاحبه با دکتر ایمان حاجی‌زاده، از اساتید برجسته‌ی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف، درباره‌ی گرایش مالی MBA، فضای‌ کاری، فرصت‌های شغلی و دیگر جنبه‌های این گرایش صحبت‌ کرده‌ایم. برای مطالعه‌ی چندوچون گپ‌وگفت ما با دکتر حاجی‌زاده روی این لینک کلیک کنید:در

معرفی گرایش مالی رشته MBA

دپارتمان مدیریت کسب‌وکار (MBA) کافه‌تدریس

کافه‌تدریس بزرگ‌ترین برگزارکننده‌ی کلاس‌های آنلاین و وبینارهای آموزشی برای کنکور کارشناسی‌ارشد مدیریت کسب‌وکار (MBA) است. کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی‌ارشد MBA کافه‌تدریس به شما کمک می‌کند در کمترین زمان از بهترین استادان و منابع کارشناسی‌ارشد مدیریت کسب‌وکار بهره ببرید.

برای شروع کافی است روی این لینک کلیک کنید و فهرست کلاس‌های آنلاین را ببینید:

کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد MBA

سوالات متداول

بهترین گرایش MBA کدام است؟

کاملا به هدف و علاقه شما بستگی دارد. هر یک از گرایش‌ها می‌تواند شما را از مسیر متفاوتی به موفقیت برساند.

چه دروسی در کنکور رشته MBA وجود دارد؟

رشته مدیریت کسب و کار با کد ۱۱۴۸ در کنکور ارشد سه درس ریاضی عمومی ۱ و ۲، استعداد و آمادگی تحصیلی و زبان تخصصی را شامل می‌شود.

بهترین دانشگاه برای رشته MBA کدام است؟

اولین دانشگاه ارائه‌دهنده این رشته در ایران که بهترین دانشگاه این رشته هم شناخته می‌شود، دانشگاه صنعتی شریف در شهر تهران است.

با این رشته می‌توان اپلای کرد؟

بله شما با این رشته می‌توانید برای DBA یا برای رشته‌های مدیریتی اپلای کنید.