از بررسی جامع کارنامه داوطلبان مدیریت مالی چه می‌فهمیم؟ در این مطلب به سراغ بررسی کارنامه‌های کنکور کارشناسی ارشد مدیریت مالی رفته‌ایم و نشان داده‌ایم برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد این رشته و رتبه‌برترشدن در آن باید چه درصدهایی را به دست آورید. با توجه به ظرفیت ارشد مدیریت مالی، داشتن رتبه سه‌رقمی شانس قبولی را کم می‌کند و همه داوطلبان سعی می‌کنند در این کنکور رتبه خوبی کسب کنند. قبل از انتخاب منابع کنکور ارشد مدیریت مالی باید بدانید میزان مطالعه داوطلبان مدیریت مالی چقدر است. با بررسی کارنامه کنکور ارشد مدیریت مالی به درک کاملی از میزان رقابت در کنکور ارشد مدیریت مالی خواهید رسید.

بررسی جامع کارنامه داوطلبان مدیریت مالی

مدیریت مالی از رشته‌های پرطرفدار و پررقابت مقطع کارشناسی ارشد است. ظرفیت پایین دانشگاه‌ها و شرایط نسبتاً مناسب بازار کار برای این رشته به این انجامیده است که رقابت در میان داوطلبان این رشته بیشتر از دیگر رشته‌های مجموعه‌ی مدیریت باشد. اگر قصد رقابت در این رشته دارید، باید فضای رقابت و وضعیت کارنامه‌های سال‌های گذشته را بشناسید. مدیریت مالی از نظر دروس امتحانی هم تفاوت چشمگیری با دیگر رشته‌های مجموعه‌ی مدیریت دارد. درحالی‌که دیگر رشته‌های این مجموعه دروس مشترک زیاد و ضرایب نزدیک‌به‌هم دارند، رشته‌ی مدیریت مالی سه درس تخصصی با ضریب ۴ دارد؛ این دروس رشته‌ی مدیریت مالی را با دیگر رشته‌های مجموعه‌ی مدیریت متمایز می‌کند.

دروس رشته مدیریت مالی در کارشناسی ارشد

پنج درس دفترچه امتحانی مجموعه‌ی مدیریت در تمامی رشته‌های این مجموعه مشترک هستند. تفاوت این پنج درس در رشته‌های مختلف فقط در ضرایب آن‌هاست، اما تمایز رشته‌ی مدیریت مالی در مقایسه با دیگر رشته‌ها وجود سه درس بسیار تأثیرگذار با ضریب بالای ۴ است. این سه درس شرایط را را کمی متفاوت می‌کنند.

رشته‌هایی مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی یا مدیریت فناوری اطلاعات، فقط در یک یا نهایتاً در دو درس با هم تفاوت دارند؛ به‌همین دلیل، رتبه‌ی داطلبان در این رشته‌ها نزدیک‌به‌هم است، اما وجود سه درس چهارواحدی در رشته‌ی مدیریت مالی به این انجامیده است که رتبه‌ی داوطلبان در این رشته با دیگر رشته‌ها متفاوت باشد.

دروس امتحانی رشته مدیریت مالی در کنکور ارشد به‌این صورت است:

  • زبان عمومی و تخصصی: ۲ واحد، ۲۵ سؤال
  • اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام: ۲ واحد، ۱۵ سؤال
  • ریاضی و آمار: ۳ واحد، ۲۰ سؤال
  • تئوری‌های مدیریت: ۲ واحد، ۲۵ سؤال
  • اقتصاد خرد و کلان: ۳ واحد، ۲۰ سؤال
  • مدیریت مالی: ۴ واحد، ۱‍۵ سؤال
  • مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک: ۴ واحد، ۱۵ سؤال
  • حسابداری مالی و صنعتی: ۴ واحد، ۱۵ سؤال

برای آشنایی با گرایش‌های مجموعه مدیریت این مطلب را مطالعه کنید:

گرایش‌های رشته مدیریت در کارشناسی ارشد را بشناسید!

بررسی جامع کارنامه داوطلبان مدیریت مالی رتبه‌های ۱ تا ۱۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادمدیریت مالیریسک و سرمایه‌گذاریحسابداریمعدل مؤثررتبه
۰۸۶.۶۷۶۸.۳۳۰۷۳.۳۳۶۶.۶۷۵۷.۷۸۶۶.۶۷۱۹.۷۲
۰۴۶.۶۷۵۸.۳۳۰۸۰۶۴.۴۴۶۴.۴۴۴۸.۸۹۲۰۳
۴۴.۴۴۰۵۸.۳۳۰۸۰۴۸.۸۹۸۴.۴۴۶۴.۴۴۱۵.۸۲۵
۲۱.۱۱۸۴.۴۴۵۵۱۵.۵۶۷۵۵۱.۱۱۶۶.۶۷۳۵.۵۶۱۷.۳۳۶
۰۷۷.۷۸۴۸.۳۳۰۷۰۴۸.۸۹۵۷.۷۸۶۴.۴۴۲۰۷
۵۳.۳۳۷۳.۳۳۲۶.۶۷۰۸۰۳۵.۵۶۶۲.۲۲۵۷.۷۸۲۰۱۰
۱۹.۸۶۱.۵۶۲.۵۲.۶۷۶.۴۵۲.۶۶۵.۵۵۶.۳ میانگین
کارنامه کنکور ارشد مدیریت مالی

اگر رتبه‌ی ۱تا ۱۰ مدیریت مالی را می‌خواهید، باید بدانید که رقابت سنگینی در پیش دارید. با توجه به درصدهای داوطلبان پیداست که سه درس اصلی حسابداری، ریسک و مدیریت مالی را باید مانند همه‌ی رقبا به‌خوبی پاسخ دهید. میانگین این سه درس بیش از ۵۰ درصد است. این دروس ضریب ۴ دارند و بر رتبه‌ی داوطلبان تأثیر زیادی می‌گذارند.

اکثر داوطلبان رشته‌ی مدیریت در درس ریاضی و آمار ضعیف هستند، اما اینجا باز هم شرایط متفاوت است. ریاضی و آمار در این رشته ضریب ۳ دارد و اکثر داوطلبان با این درس رابطه‌ی خوبی برقرار می‌کنند. درصد این درس هم بیش از ۵۰ است.

اقتصاد و مدیریت اسلام هم مطابق انتظار درصد بالایی دارند، اما دو درس تئوری‌های مدیریت و زبان در این رشته می‌توانند مزیت رقابتی باشند. اگر سؤالات این دو درس را به‌خوبی پاسخ دهید و درصد بالایی در آن کسب کنید، از دیگر رقبا پیشی خواهید گرفت. میانگین درصد داوطلبان در این رشته ۵۲.۴ درصد است.

بررسی جامع کارنامه داوطلبان مدیریت مالی رتبه‌های ۱۰ تا ۵۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادمدیریت مالیریسک و سرمایه‌گذاریحسابداریمعدل مؤثررتبه
۰۸۶.۶۷۶۰۰۸۰۴۸.۸۹۶۶.۶۷۴۶.۶۷۱۵.۹۲۱۳
۰۵۵.۵۶۱۱.۶۷۲۸.۸۹۷۳.۳۳۵۷.۷۸۶۸.۸۹۸۲.۲۲۱۳.۰۳۱۴
۰۶۲.۲۲۵۰۳۱.۱۱۶۶.۶۷۳۳.۳۳۵۷.۷۸۵۵.۵۶۲۰۱۸
۰۵۵.۵۶۴۶.۶۷۰۶۱.۶۷۵۱.۱۱۶۰۵۱.۱۱۱۹.۶۳۲۴
۰۳۱.۱۱۲۰۰۷۱.۶۷۵۷.۷۸۷۷.۷۸۴۴.۴۴۱۹.۵۱۲۹
۲۴.۴۴۴۲.۲۲۳۸.۳۳۰۵۲.۶۳۲۸.۸۹۶۴.۴۴۵۵.۵۶۲۰۳۶
۰۲۲.۲۲۵۳.۳۳۰۷۵۴۰۵۱.۱۱۴۸.۸۹۱۹.۲۴۰
۶۷.۷۸۰۲۶.۶۷۰۶۳.۳۳۴۶.۶۷۵۷.۷۸۴۸.۸۹۱۷.۲۳۴۳
۱۱.۵۴۴.۴۳۸.۳۷.۵۶۸۴۵.۵۶۳۵۴.۲ میانگین
کارنامه کنکور کارشناسی ارشد مدیریت مالی

برای رتبه‌های ۱۰ تا ۵۰ هم داستان به‌همان شکل است؛ سه درس با ضریب بالا و درصد بالا، دو درس زبان و تئوری‌های مدیریت حجیم و با ضریب کم و درصد پاسخ پایین، اقتصاد، مدیریت اسلام و ریاضی با درصد نسبتاً بالا. میانگین درصد داوطلبان در این بازه رتبه حدوداً ۴۵.۷ درصد است.

بررسی جامع کارنامه داوطلبان مدیریت مالی رتبه‌های ۵۰ تا ۱۰۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادمدیریت مالیریسک و سرمایه‌گذاریحسابداریمعدل مؤثررتبه
۴۳.۳۳۴۶.۴۷۳۶.۶۷۶.۶۷۶۶.۶۷۲۴.۴۴۶۸.۸۹۴۰۱۳.۳۸۵۲
۰۲۶.۶۷۲۸.۳۳۵.۵۶۶۳.۳۳۲۴.۴۴۵۷.۷۸۶۲.۲۲۱۸.۴۵۵
۰۶۲.۲۲۳۵۰۵۵۲۶.۶۷۵۳.۳۳۵۵.۵۶۱۷.۱۳۵۹
۰۶۰۲۵۰۵۱.۶۷۲۸.۸۹۵۵.۵۶۶۰۱۶.۲۸۶۵
۰۰۱.۶۷۰۵۰.۸۸۴۲.۲۲۷۵.۵۶۵۷.۷۸۱۵.۳۸۸
۸.۵۳۹۲۵.۳۲.۵۵۷.۵۲۹.۳۶۲.۲۵۵ میانگین
نمونه کارنامه داوطلبان کنکور ارشد مدیریت مالی

با توجه به میزان ظرفیت دانشگاه‌های خوب کشور، خارج‌شدن از این بازه درصدی احتمالاً شما را از اهداف‌تان دور می‌کند. پذیرش روزانه مدیریت مالی در دانشگاه‌های کشور نزدیک به ۱۳۰ نفر بوده ‌است؛ بنابراین اگر به ادامه‌تحصیل در دانشگاه‌های روزانه کشور فکر می‌کنید، باید تمامی تلاش‌تان را بکنید که حداقل در این محدوده‌ی رتبه‌ای قرار بگیرید.

میانگین درصد دروس داوطلبان در بازه رتبه‌ای ۵۰ تا ۱۰۰ حدوداً ۳۹ درصد است. تمرکز داوطلبان بر دروس مانند تمامی نمونه‌های بالا واضح و مشخص است. زبان و تئوری‌های مدیریت هم‌چنان کمترین درصد این جدول را دارند و اگر می‌خواهید از این جمع خود را جدا کنید، کافی است کمی درصد این دو درس را بالا ببرید. مدیریت اسلام هم درس ساده‌ای است که می‌توان از آن درصد خوبی گرفت و رتبه‌ی بالاتری به دست آورد.

برای آشنایی با تحلیل کارنامه داوطلبان مدیریت دولتی سال ۱۴۰۰ این مطلب را مطالعه کنید:

بررسی جامع کارنامه داوطلبان مدیریت دولتی سال ۱۴۰۰

ظرفیت ارشد مدیریت مالی

در کنار کارنامه‌های داوطلبان، دیدن رتبه و محل قبولی کنکور ارشد مدیریت مالی می‌توانید دید بسیار خوبی از شرایط رقابت در این رشته ایجاد کند. برای قبولی در رشته مدیریت مالی ابتدا باید بدانید که ظرفیت این رشته خیلی کم‌تر از رشته‌هایی مانند بازرگانی یا مدیریت دولتی است تعداد پذیرش مدیریت مالی در سال‌های مختلف تقریباً یک‌سوم رشته مدیریت بازرگانی بوده است. کل ظرفیت ارشد مدیریت مالی در دانشگاه‌های سراسری و روزانه در سال ۱۴۰۱، کمتر از ۱۲۰ نفر بود. البته اگر قصد تحصیل در تهران را دارید، سعی کنید حداقل در جمع ۸۰ نفر اول لیست داوطلبان باشید.

اما برای بودن در جمع قبولی‌های رشته مدیریت مالی نیاز به چه رتبه‌ای داریم؟ بررسی کارنامه‌ها به‌تنهایی برای هدف‌گذاری کنکور کافی نیست. اگر ندانید برای قبولی در دانشگاه موردنظرتان نیاز به چه رتبه‌ای دارید، دیدن کارنامه‌ها هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. در مقاله بررسی رتبه و محل قبولی ارشد مدیریت مالی، با بررسی سال‌های مختلف کنکور ارشد مدیریت مالی، بخشی از رتبه‌های قبول‌شده در این رشته را جمع‌آوری کرده‌ایم که از طریق لینک زیر می‌توانید به این مقاله دسترسی داشته باشید.

رتبه و محل قبولی ارشد مدیریت مالی

منابع کنکور ارشد مدیریت مالی

انتخاب منابع یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین تصمیماتی است که داوطلبان کنکور ارشد مدیریت مالی باید بگیرند. منابع کنکور ارشد مدیریت مالی در بازار متنوع هستند و برای بسیاری از شرکت‌کنندگان کنکور مدیریت مالی، انتخاب از بین کتاب‌ها یا حتی کلاس‌های موجود، سخت است. در انتخاب منابع کنکور ارشد مدیریت مالی توجه داشته باشید که لزوماً یک کتاب کنکوری، بهترین منبع برای کنکور نیست و در برخی درس‌ها باید منابع دانشگاهی یا غیر کنکوری را تهیه کنید. بهتر است قبل از تهیه منابع با مشاورین مجموعه کافه تدریس یا هر متخصص و باتجربه دیگری که می‌شناسید، مشورت کنید.

بخش زیادی از منابع کنکور ارشد مدیریت مالی با سایر رشته‌های مجموعه مدیریت یکسان است و فقط در درس‌های تخصصی متفاوت هستند. برای سه درس مدیریت مالی، ریسک و حسابداری مالی و صنعتی باید با دقت بیشتری منابع را انتخاب کنید. این سه درس ضریب بالاتری دارند و درنتیجه کنکور هم تأثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت. بنابراین اگر قصد دارید شناخت کاملی نسبت به بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت مالی داشته باشید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت

با کلاس‌های آنلاین کافه‌تدریس رتبه‌برتر کنکور مدیریت مالی شوید!

اگر برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت مالی تلاش می‌کنید و دوست دارید با به‌دست‌آوردن رتبه‌های بالا، در بهترین دانشگاه‌های کشور ادامه‌تحصیل دهید، پیشنهاد ما شرکت در کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی‌ارشد مدیریت است.

کافه‌تدریس بهترین استادان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت را کنار هم جمع کرده است تا شما در هر جای ایران که هستید به باکیفیت‌ترین آموزش دسترسی داشته باشید.

برای آشنایی با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مدیریت روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین مجموعه مدیریت