از بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت فناوری اطلاعات سال ۱۴۰۰ می‌فهمیم؟ کارنامه‌ی داوطلبان کنکور سال‌های قبل یکی از منابع عالی برای تعیین استراتژی شما در آزمون کنکور است. شما با تحلیل کارنامه‌های کنکور می‌توانید بفهمید که برای رسیدن به چه رتبه‌ای تقریباً به چه درصدی از هر درس نیاز دارید و باید روی چه درس‌هایی سرمایه‌گذاری کنید. در این مطلب به‌سراغ بررسی نمونه کارنامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات سال ۱۴۰۰ رفته‌ایم.

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت فناوری اطلاعات سال ۱۴۰۰

مدیریت فناوری اطلاعات در این سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است. با افزایش استفاده فناوری در فضای کسب‌وکارهای ایرانی، گرایش به این رشته هم بیشتر از قبل شده ‌است. به‌دلیل دروس مشترکی که این رشته با رشته‌های مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی دارد، داوطلبان به‌طور هم‌زمان در هر سه رشته رقابت می‌کنند؛ به‌این ترتیب، بخت بیشتری برای موفقیت در یکی از این رشته‌ها را خواهید داشت.

دروس رشته مدیریت فناوری اطلاعات در کارشناسی ارشد

با مقایسه‌ی دروس رشته مدیریت فناوری اطلاعات و دیگر رشته‌های مجموعه مدیریت به نکات جالبی خواهید رسید. مدیریت فناوری اطلاعات با رشته‌های مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی شباهت بسیار زیادی دارد؛ درواقع علاوه بر پنج درس مشترک رشته‌های مجموعه‌ی مدیریت و درس تحقیق در عملیات، داوطلبان رشته‌ی مدیریت بازرگانی درس بازاریابی را مطالعه می‌کنند، داوطلبان مدیریت صنعتی درس مدیریت تولید و داوطلبان رشته فناوری اطلاعات هم بازاریابی و هم مدیریت تولید را می‌خوانند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در هر سه رشته رقابت کنید، کافی است برای رشته‌ی مدیریت فناوری اطلاعات آماده شوید؛ زیرا دروس این رشته تمامی دروس مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی را شامل می‌شود.

دروس امتحانی رشته مدیریت فناوری اطلاعات در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت به‌این صورت است:

  • زبان عمومی و تخصصی: ۳ واحد، ۲۵ سوال
  • اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام: ۲ واحد، ۱۵ سوال
  • ریاضی و آمار: ۲ واحد، ۲۰ سوال
  • تئوری‌های مدیریت: ۳ واحد، ۲۵ سوال
  • اقتصاد خرد و کلان: ۲ واحد، ۲۰ سوال
  • تحقیق در عملیات: ۲ واحد، ۱۵ سوال
  • مدیریت تولید: ۲ واحد، ۱۵ سوال
  • بازاریابی: ۲ واحد، ۱۵ سوال

برای آشنایی با دروس مدیریت فناوری اطلاعات در کارشناسی ارشد این مطلب را مطالعه کنید:

با دروس مدیریت فناوری اطلاعات در کارشناسی ارشد آشنا شوید!

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت فناوری اطلاعات رتبه‌های زیر ۱۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادتحقیق در عملیاتتولیدبازاریابیمعدل موثررتبه
۸۳.۳۳۷۳.۳۳۰۴۷.۷۸۷۵.۴۴۰۲۰۵۷.۷۸۲۰۱
۵۵.۵۶۰۸۰۲۵.۵۶۷۳.۳۳۷۱.۴۳۴۴.۴۴۰۱۷.۸۳۲
۴۸.۸۹۷۷.۷۸۱۸.۳۳۵۸.۸۹۸۷.۷۲۰۰۷۷.۷۸۱۷.۵۵۳
۷۳.۳۳۸۶.۶۷۰۵۴.۴۴۵۹.۶۵۰۰۷۱.۱۱۱۹.۹۶۵
۴۲.۲۲۷۱.۱۱۶۶.۶۷۲۸.۸۹۵۰۷۱.۴۳۳۵.۵۶۰۱۴.۸۶۶
۶۰.۶۶۱.۸۳۳۴۳.۱۶۹۲۸.۶۲۰۴۱.۳ میانگین
نمونه کارنامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

با توجه به این کارنامه‌ها می‌توان حدس زد که این رتبه‌های برتر دو دسته هستند؛ کسانی که برای مدیریت بازرگانی آماده شده‌اند (آنان که به بازاریابی پاسخ داده و به تولید پاسخ نداده‌اند) یا کسانی که برای مدیریت صنعتی آماده‌ شده‌اند (آنان که مدیریت تولید بالا و بازاریابی صفر دارند). با توجه به درصد خوب این داوطلبان در دروس مشترک رتبه‌ی خوبی هم در مدیریت فناوری اطلاعات کسب کرده‌اند.

همان‌طور که پیداست درس اقصاد خرد و کلان و درس مدیریت اسلام برای تمامی این داوطلبان درس محبوبی محسوب می‌شود. از این دو درس به‌راحتی می‌توان درصد بالا گرفت.

هم‌چنین درصورتی‌که زبان قوی دارید، این درس می‌تواند شرایط را برای شما متفاوت کند.

همانطور که پیداست داشتن یک یا دو درس با درصد صفر، حتی در جمع ۱۰ نفر برتر کنکور کارشناسی ارشد این رشته اتفاق دور از انتظاری نیست.

میانگین دروس رتبه‌های بالا حدود ۴۵.۵ درصد است.

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت فناوری اطلاعات رتبه‌های ۱۰ تا ۵۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادتحقیق در عملیاتتولیدبازاریابیمعدل موثررتبه
۰۷۳.۳۳۳۵۲۷.۷۸۴۷.۳۷۶۱.۵۴۴۰۰۲۰۱۲
۳۷.۷۸۷۳.۳۳۸۱.۶۷۵۰۶۶.۶۷۰۰۰۱۴.۶۴۱۴
۶۲.۲۲۷۳.۳۳۵۴۶.۶۷۳۱.۵۸۱۵.۳۸۰۵۱.۱۱۱۶.۸۲۱۹
۱۲.۲۲۷۷.۷۸۲۸.۳۳۴۴.۴۴۵۷.۸۹۰۰۶۲.۲۲۱۸.۹۷۲۵
۵۲.۲۲۷۳.۳۳۰۵۱.۱۱۳۳.۳۳۰۰۲۶.۶۷۱۹.۳۸۳۴
۵۵.۵۶۵۳.۳۳۲۱.۶۷۴۱.۱۱۶۸.۳۳۰۰۲۸.۸۹۱۳.۵۱۳۹
۰۲۶.۶۷۴۳.۳۳۳۱.۱۱۵۷.۸۹۵۱.۲۸۰۶۴.۴۴۱۵.۹۴۲
۱۷.۷۸۸۰۲۰۲۸.۸۹۶۱.۶۷۰۰۷۳.۳۳۱۵.۶۳۴۶
۰۰۳۵۱۸.۸۹۶۳.۱۶۶۹.۲۳۴۴.۴۴۰۱۸.۹۴۴۸
۲۶.۴۵۹۳۰۳۷.۸۵۴.۲۲۲۹.۴۳۴.۱ میانگین
کارنامه ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

برای هر رتبه‌ای هدف‌گذاری کرده‌اید فرقی نمی‌‌کند؛ اقتصاد و مدیریت اسلام را از دست ندهید. این دو درس نقطه‌مشترک تمامی رتبه‌های خوب هستند. این درس‌ها حجم قابل‌قبولی دارند و گرفتن درصد بالا در آن‌ها دست‌یافتنی است.

درس تئوری‌های مدیریت حجم زیادی دارد، اما کمتر داوطلبی آن را کنار می‌گذارد.

زبان، ریاضی و آمار و البته تحقیق در عملیات هم از دروسی هستند که می‌توانند برای شما مزیت رقابتی ایجاد کنند. اگر به فکر کنارگذاشتن این دروس هستید، بهتر است کمی بیشتر به آن فکر کنید.

میانگین داوطلبان این بازه رتبه‌ای حدود ۳۴ درصد است.

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت فناوری اطلاعات رتبه‌های ۵۰ تا ۱۰۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادتحقیق در عملیاتتولیدبازاریابیمعدل موثررتبه
۱۶.۶۷۳۱.۱۱۶۱.۶۷۴۶.۶۷۷۵۰۰۰۱۷.۱۹۵۶
۴۴.۴۴۶۲.۲۲۰۲۶.۶۷۴۵۰۰۵۳.۳۳۱۹.۰۸۶۷
۳۱.۱۱۵۱.۱۱۳۰۲۴.۴۴۵۹.۶۵۰۰۵۳.۳۳۱۵.۹۸۷۶
۰۵۳.۳۳۲۳.۳۳۱۸.۸۹۵۲.۶۳۴۹.۷۲۲۴.۴۴۰۱۹.۱۳۷۹
۶۷.۷۸۲۶.۶۷۰۳۱.۱۱۵۴.۳۹۰۰۲۴.۴۴۱۸.۷۸۸
۰۶۴.۴۴۵۳۶.۶۷۵۷.۸۹۰۰۶۲.۲۲۱۸.۳۱۹۳
۲۸.۸۹۶۶.۶۷۰۳۰۵۲.۶۳۰۰۴۴.۴۴۱۷.۴۶۱۰۰
۲۷۵۰.۸۱۷.۱۳۰.۶۵۶.۷۷۳.۵۲۷.۶ میانگین
کارنامه ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

توجه کنید که کمتر از ۷ درصد می‌تواند رتبه را از بازه زیر ۵۰ به ۵۰ تا ۱۰۰ جابه‌جا کند. میانگین داوطلبان در این بازه حدود ۲۷.۷ درصد است. درصد دروس تغییر می‌کند، ولی نسبت درس‌ها هم‌چنان مانند قبل است.

اقتصاد و مدیریت اسلام در هر سطحی از رتبه درصد بالای ۵۰ دارند. این دو درس باید اولویت همه داوطلبان باشند.

تئوری مدیریت درسی است که با وجود حجم زیادش می‌توان از آن درصد قابل‌قبولی گرفت و درس‌هایی مانند زبان، ریاضی و تحقیق در عملیات که می‌توانند مزیت رقابتی داوطلبان باشند.

دروس بازاریابی و تولید، همان‌طور که پیداست، با توجه به رشته‌های مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی انتخاب شده‌اند؛ به‌این صورت که بخشی از داوطلبان (کسانی که به رشته‌ی مدیریت صنعتی هم علاقه دارند) درس مدیریت تولید را پاسخ داده‌اند و کسانی که به رشته‌ی مدیریت بازرگانی هم علاقه دارند، به بازاریابی توجه بیشتری کرده‌اند.

خاصیت مجموعه‌ای‌بودن آزمون ارشد رشته‌ی مدیریت کمک می‌کند داوطلبان بتوانند با مطالعه‌ی دروس مشترک و البته تخصصی، در چند رشته به‌طور هم‌زمان رقابت کنند و بخت خود را در چند رشته امتحان کنند.

نمونه کارنامه کارشناسی ارشد مدیریت

خاصیت مجموعه‌ای بودن آزمون ارشد رشته‌ی مدیریت کمک می‌کند داوطلبان بتوانند با مطالعه‌ی دروس مشترک و البته تخصصی، در چند رشته به‌طور هم‌زمان رقابت کنند و بخت خود را در چند رشته امتحان کنند. این ویژگی می‌تواند برای داوطلبان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات جذاب باشد. دروس مشترک این رشته با مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی خیلی زیاد است و اگر به کارنامه‌های مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی هم مراجعه کنید، کارنامه‌های تکراری زیادی خواهید دید که نشان می‌دهد داوطلبان در هر سه رشته رتبه خوبی کسب کرده‌اند. دیدن نمونه کارنامه کارشناسی ارشد مدیریت و درک این ویژگی خاص کنکور ارشد، می‌تواند در تهیه یک استراتژی مناسب کمک زیادی کند. اگر در کنکور ارشد مدیریت فناوری اطلاعات یا بازرگانی و صنعتی استراتژی مناسبی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید شانس خود را در سه رشته پرطرفدار امتحان کنید.

برای آشنایی با کنکور مدیریت و دروس امتحانی این مطلب را مطالعه کنید:

با کنکور ارشد مدیریت آشنا شوید

منابع کنکور ارشد فناوری اطلاعات

پس از تعیین هدف که شامل دانشگاه، رتبه موردنظر و درصدهای موردنیاز می‌شود، باید منابع را انتخاب کنید. انتخاب منابع کنکور ارشد اگر به‌درستی انجام نشود، نتیجه کنکور را کاملاً تغییر خواهد داد. مرحله انتخاب منابع را می‌توان اولین مرحله عملی آماده شدن برای کنکور دانست. در تهیه منابع کنکور ارشد فناوری اطلاعات چند نکته مهم را فراموش نکنید. منابع را با توجه به سؤالات سال‌های اخیر انتخاب کنید. از تهیه پکیج‌های کتاب انتشارات مختلف خودداری کنید. ممکن است لازم باشد برای هر درس از یک انتشارات متفاوت کتاب بخرید. حتماً در انتخاب منبع از یک مشاور باتجربه مشورت بگیرید.
مطالعه خود خوان برخی از دروس ممکن است زمان زیادی از داوطلبان بگیرید. به همین دلیل بخش زیادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات ترجیح می‌دهند از کلاس‌های آموزشی استفاده کنند تا سرعت بیشتری در مطالعه داشته باشند.
برای آشنایی با بهترین منابع کنکور ارشد فناوری اطلاعات این مطلب را مطالعه کنید:

بهترین منابع کارشناسی‌ارشد مدیریت فناوری اطلاعات را بشناسید!‍

با کافه‌تدریس در کنکور ارشد مدیریت رتبه‌برتر شوید!

کافه‌تدریس با کمک بهترین استادان کنکور کارشناسی ارشد کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد مدیریت را برگزار می‌کند. به‌این ترتیب شما در هر جای ایران که باشید می‌توانید سر کلاس بهترین استادان این رشته صفر تا صد مباحث کنکور را یاد بگیرید و برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت خود را آماده کنید. همین‌طور شما به وبینارهای منظم آموزشی، ویدئوهای آموزشی و مشاوره با استادان هم دسترسی دارید.

برای آشنایی با خدمات کافه‌تدریس برای کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین مجموعه مدیریت