اجاره کلاس آنلاین بهترین راه برگزاری کلاس‌های حضوری به‌شکل آنلاین است. این کار امکانات فراوانی به شما می‌دهد. درواقع شما می‌توانید کلاس‌های حضوری‌تان را با همان خصوصیات و کیفیت قبلی اما به‌شکل آنلاین برگزار کنید. در این مطلب برای شما توضیح داده‌ای برای اجاره کلاس آنلاین باید چه کارهایی آنجام دهید.

چرا اجاره کلاس آنلاین؟

برای برگزاری کلاس آنلاین شما راهکارهای مختلفی دارید. استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا استفاده از بعضی امکانات شبکه‌های اجتماعی می‌تواند دم‌دست‌ترین گزینه باشد. بااین‌حال وقتی به‌سراغ این گزینه‌ها، مثلا اسکایپ یا تلگرام یا لایو اینستاگرام، می‌روید، از امکانات کلاس آنلاین محروم هستید. درواقع شما کلاس آنلاین باکیفیتی برگزار نخواهید کرد. کلاس آنلاین خصوصیت‌هایی دارد و امکانات فراوانی به شما می‌دهد. با این خصوصیت‌ها و امکانات، نه‌تنها کلاس آنلاین شما را بسیار به شکل تعاملی کلاس حضوری شبیه است، برتری‌های فراوانی هم در مقایسه با آن ایجاد می‌کند. ویژگی‌ها و امکانات کلاس آنلاین چیست؟

ویژگی‌های کلاس آنلاین چیست؟

کلاس آنلاین یکی از شکل‌های آموزش مجازی است. ویژگی اصلی‌اش که آن را به‌بهترین شکل آموزش مجازی تبدیل می‌کند برخورداری از تمامی امکانات کلاس‌های حضوری است. ویژگی‌های اصلی کلاس آنلاین از این قرار است:

  • دسترسی به کلاس از هر نقطه‌ی جغرافیایی، فقط با دسترسی به اینترنت پایدار
  • امکان برگزاری کلاس با چند استاد
  • نداشتن محدودیت تعداد شرکت‌کننده
  • محیط کاملاً تعاملی و امکان پرسش‌وپاسخ به‌صورت‌های متنی (چت)، صوتی و صوتی‌تصویری
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف
  • امکان حل تمرین

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های کلاس آنلاین این مطلب را مطالعه کنید:

کلاس آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

کلاس آنلاین چه امکاناتی به شما می‌دهد؟

شما در کلاس آنلاین به این امکانات دسترسی دارید و بسته به شکل برگزاری کلاس و کارهایی که در کلاس انجام می‌دهید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • صفحه‌ی اختصاصی برگزاری کلاس برای پشتیبانی از کلاس
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری انواع فایل متنی و غیرمتنی
  • منوی مجزا برای پرسش‌وپاسخ
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری دسکتاپ یا میز کار و وایت‌برد استاد و شرکت‌کننده و درنتیجه امکان حل تمرین پای تخته به‌دست دانش‌آموز یا دانشجو
  • ضبط ویدئویی کلاس و دسترسی آسان به آن
  • امنیت بسیار بالا که فقط شرکت‌کنندگان در کلاس به محتوای آن دسترسی داشته باشند
  • قفل‌گذاری روی فایل ویدئویی ضبط‌شده

برای آشنایی با امکانات کلاس آنلاین این مطلب را بخوانید:

مزیت‌های کلاس آنلاین کافه‌تدریس چیست؟

کدام نرم افزار کلاس‌های آنلاین را استفاده کنیم؟

شما فقط در سامانه‌ی اختصاصی برگزاری کلاس آنلاین به این خصوصیت‌ها و امکانات دسترسی دارید؛ به‌همین دلیل، استفاده از دیگر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها به‌هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین اجاره کلاس آنلاین باشد. در این مطلب به‌صورت مفصل توضیح داده‌ایم چرا نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی ابزار مناسبی برای برگزاری کلاس آنلاین نیست:

بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

چگونه کلاس آنلاین برگزار کنیم

برای برگزاری کلاس آنلاین شما می‌توانید به‌سراغ سامانه‌های مختلفی بروید. همچنین می‌توانید صفر تا صد برگزاری کلاس آنلاین را خودتان انجام دهید. البته این کار دردسرهای فراوانی برای شما ایجاد می‌کند.

شما برای برگزاری کلاس آنلاین نیاز دارید تست سرعت را برای تمامی شرکت‌کنندگان انجام دهید. همچنین قبل از برگزاری کلاس باید هماهنگی‌های فنی لازم را با آن‌ها ایجاد کنید. علاوه‌براین در طول برگزاری کلاس آنلاین باید این امکان را داشته باشید که مشکلات فنی را برطرف کنید. پشتیبانی بعد از برگزاری کلاس آنلاین هم به نیرو و زمان نیاز دارد. مضاف بر این شما نیاز دارید اکانت Adobe Connect و سرور اجاره کنید.

اجاره سرور Adobe Connect

شرکت Adobe شرکتی امریکایی است. این شرکت بنا به قوانین ایالات‌متحده امریکا استفاده از امکاناتش را برای کاربران داخل ایران محدود کرده است. این امکان شامل خرید لایسنس Adobe Connect هم می‌شود. بهترین راهکار برای دورزدن این محدودیت اجاره سرور Adobe Connect است. شما با اجاره سرور، نه‌تنها از مشکلات و دردسرهای فنی خلاص می‌شوید، می‌توانید به امکانات کامل و پشتیبانی این نرم‌افزار دسترسی داشته باشید.

نحوه برگزاری کلاس مجازی

نحوه برگزاری کلاس مجازی متفاوت است. شما بسته به تعداد شرکت‌کننده، شکل برگزاری کلاس، محتوای درس، میزان تعاملی‌بودن یا نبودن آن و غیره نحوه برگزاری کلاس آنلاین را انتخاب می‌کنید.

نحوه برگزاری کلاس مجازی با برگزاری کلاس به‌صورت آنلاین تفاوت‌هایی دارد. پیش از اقدام برای برگزاری کلاس آنلاین شما باید به نحوه‌ی برگزاری آن تسلط داشته باشید. برای آشنایی با نحوه برگزاری کلاس آنلاین این مطلب را بخوانید:

چطور کلاس آنلاین موفق برگزار کنیم؟

راه‌اندازی کلاس مجازی در سریع‌ترین زمان

کافه‌تدریس سامانه اختصاصی کلاس آنلاین است و تاکنون بیش از ۶۰هزار ساعت کلاس آنلاین برگزار کرده است. شما ازطریق سامانه اختصاصی کافه‌تدریس می‌توانید به تمامی امکانات و ویژگی‌های کلاس آنلاین دسترسی داشته باشید. به‌دلیل امکانات و ویژگی‌ها این سامانه بسیاری از مدارس و نهادهای آموزشی و استادان مختلف، از مقطع ابتدایی گرفته تا دکتری، سامانه‌ی کلاس آنلاین کافه‌تدریس را انتخاب کرده‌اند. راه‌اندازی کلاس مجازی و آنلاین در سریع‌ترین زمان ازطریق سامانه‌ی اختصاصی کلاس آنلاین کافه‌تدریس گزینه‌ی بسیار ایدئالی است. برای مشاوره درباره راه‌اندازی کلاس آنلاین در کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:

مشاوره برای اجاره کلاس آنلاین