کلاس آنلاین عکاسی نجومی (مقدماتی)

زمان برگزاری: دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ۱۸:۰۰ الی ۱۹:۳۰ (شروع از ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) هزینه کلاس: ۲۵۰ هزار تومان

مدت: ۱۵ ساعت فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.

توضیحات

دوره عکاسی نجومی میدان دید باز
تهیه و تنظیم: علیرضا وفا

در این دوره گام به گام اصول عکاسی نجومی در ثبت نماهای باز آسمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. عکاسی نمای باز آسمان که در طول سال‌های اخیر مورد توجه طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان قرار گرفته است شامل ترکیب‌بندی سوژه‌های نجومی مانند کهکشان راه شیری، مقارنه‌ها، ماه و ده‌ها پدیده جذاب با مناظر زمینی است.
در این دوره ۱۰ جلسه‌ای، نخست مفاهیم اصلی در شناخت آسمان شب از دریچه کاربردی در عکاسی نجومی ارائه می‌شود و سپس مفاهیم مرتبط با مفاهیم اپتیکی و انتخاب ابزار مناسب دوره می‌شود. در ادامه اصول ترکیب‌بندی و کادربندی که از اجزای اصلی عکاسی میدان دید باز است، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
سپس هسته اصلی این دوره، تکنیک‌های پایه در عکاسی آسمان شب با ارائه روابط و مثال‌ها به صورتی علمی و عملی در کانون بحث خواهند بود و استاد مجرب فوت‌های کوزه‌گری مرتبط با این تکنیک‌ها را ارائه خواهد داد.
پردازش تصاویر نجومی، کنترل نویز و در نهایت تولید علمی تصویر نهایی جزو جدایی‌ناپذیر عکاسی نجومی در همه ادوار و خصوصا در اثر دیجیتال است که بحث مهم پایانی کلاس را تشکیل می‌دهند.
این دوره برای علاقه‌مندان به نجوم، دروازه‌ای برای ورود به یکی از زیباترین و لذت بخش‌ترین شاخه‌های آن یعنی عکاسی نجومی است. از طرفی، عزیزانی که از قبل تجربه عکاسی نجومی را دارند، می‌توانند دانش خود را در این زمینه ارتقاء دهند و برای عکاسان با تجربه نیز این دوره مانند صیقلی برای درخشش بیشتر آثارشان خواهد بود.