کلاس آنلاین المپیاد ریاضی (رشته ریاضی)

زمان برگزاری: در توضیحات درس مشاهده کنید (شروع کلاس‌ از ۱۹ آذر ۱۳۹۸) هزینه کلاس: ۳۴۰ هزار تومان

مدت: ۳۰ ساعت فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.
پایه‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم رشته‌ ریاضی، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

توضیحات

زمان برگزاری:
شنبه‌ها ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰ و ۱۹:۰۰ الی ۲۰:۳۰
سه شنبه‌ها ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰ و ۱۹:۰۰ الی ۲۰:۳۰

توضیحات دوره:
در این المپیاد به حل مسائل با استفاده از هوش و خلاقیت می‌پردازیم. بخش جذاب المپیاد ریاضی این است که مباحث این المپیاد نسبت به المپیادهای دیگر کم است و نیازمند مطالعات شب امتحانی نیست و این بدین معناست که در المپیاد ریاضی بیشتر از اینکه مطالعه کنید باید به مسائل فکر کنید و به حل آنها بپردازید.
اینکه شما در المپیاد ریاضی بر روی سوالات فکر می‌کنید و تلاش می‌کنید با مطالبی که بلدید با ایده‌های جدید سوال را حل کنید موجب تقویت هوش و قدرت استدلال شما می‌شود.

* منابع المپیاد ریاضی
منابع المپیاد ریاضی، ریاضی دهم و یازدهم و ریاضی گسسته دوازدهم است ولی این منابع پایه کار هستند و شما برای موفقیت در المپیاد ریاضی هر کدام از مباحث داخل این کتب را به صورت جامع‌تر و پیشرفته تر یاد می‌گیرید، همچنین علاوه بر این کتب کتاب‌های زیادی در شاخه المپیاد ریاضی تالیف یا ترجمه شده که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و آن‌ها مباحث را کامل شرح داده‌اند از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به هندسه مسطحه و روش‌های ترکیبیات و ... اشاره کرد.
* شاخه‌‌های المپیاد ریاضی
۱- هندسه: هندسه منظور هندسه مسطحه است یعنی اینکه سوالات شما دو بعدی هستند و در حل مسائل این مبحث شما باید با دید باز به سوال فکر کنید و با استفاده از تکنیک‌های مختلف مثل جابجا کردن زاویه‌ها یا بررسی اندازه ضلع ها سوالات را حل کنید.
۲- ترکیبیات: این شاخه از المپیاد بیشتر تاکیدش بر خلاقیت و هوش ریاضی است و قدرت استدلال دانش¬آموز را به چالش می‌کشد. ترکیبیات شاخه جذابی محسوب می‌شود چون در سوالات آن فضای سوال را باید تصور کرد و سعی کرد در آن فضا روابطی را کشف کرد و این چالش ذهنی بسیار جذاب است.
۳- نظریه اعداد: در نظریه اعداد همانطور که از اسمش معلوم است با اعداد سروکار دارید ولی نه همه اعداد بلکه اعداد صحیح و طبیعی در سوالات این مبحث شما باید روابط بین اعداد را در شرایط مختلف بررسی کنید و با ایده‌های جدید سوالات را حل کنید.
۴- جبر: جبر مبحثی است که دارای سه زیرشاخه اصلی است که عبارتند از:
نامساوی: در این مبحث ما به حل سوالات نامساوی می‌پردازیم و سعی می‌کنیم یک نامساوی غیر بدیهی را به سمت یک نامساوی بدیهی و قابل اثبات حرکت دهیم.
توابع: این بخش جبر به این صورت است که شما باید با تکنیک های مختلف یک معادله تابعی را حل کنید و دریابید که صورت تابع مرجع چه چیز است.
چندجمله ای: این مبحث دارای سوالات مختلف زیادی است ولی معمولا شما باید مثل معادلات تابعی صورت اصلی چندجمله‌ای رو پیدا کنید.
جبر بخشی از المپیاد است که تکنیک‌های آن معمولا تکراری است و شما اگر به تمام تکنیک‌ها مسلط باشید حتما می‌توانید سوالات آن را حل کنید.