کلاس آنلاین تئوری‌های مدیریت ویژه کنکور ۱۴۰۱

زمان برگزاری: جمعه‌ها ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ (شروع از ۱۴ آبان ۱۴۰۰) هزینه کلاس: ۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان    ۸۲۰ هزار تومان    تخفیف زمانی

مدت: ۴۰ ساعت
از طریق کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، موبایل و تبلت می‌توانید در این کلاس شرکت کنید.
با ثبت نام در این دوره، به ویدیوهای جلسات قبلی برگزار شده دسترسی خواهید داشت.

توضیحات

درس تئوری‌های مدیریت یکی از دروس مهم و اساسی رشته مدیریت و از مواد مهم آزمون کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. پر واضح است، داوطلبانی که برای موفقیت در آزمون های ارشد و دکتری با برنامه پیش می روند، با توجه به اهمیت این درس، نمی توانند آن را نادیده انگارند. تعدد و حجم زیاد کتاب های مرجع از یک سو و لزوم استفاده بهینه از زمان در مطالعه این درس از سوی دیگر، تئوری های مدیریت را به یکی از استراتژیک ترین دروس آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تبدیل کرده است. در ذهن بسیاری از دانشجویان این سوال وجود دارد که برای تئوری چه باید کنیم و چگونه می توان از پس آن برآمد و ... . گاهی آنقدر سوالات زیاد و متعدد است که نوعی ترس و هراس از این درس قابل مشاهده است. اما راه حل چیست؟ به نظر می رسد مهم ترین نکته ای که به آن توجه نمی شود مفهومی بودن این درس است. تئوری های مدیریت بر خلاف باور خیلی ها که تأکید بر حفظ کردن نکات آن دارند، باید فهمیده شود تا در جلسه کنکور فرد را قادر به پاسخ گویی نماید.

تئوری‌های مدیریت

درسی کاملا حفظی
درسی قابل چشم پوشی و نخواندن برای کنکور
درسی کم حجم که زمان کمی را از دانشجو می‌گیرد
درسی که در تخصص همگان است
درسی که می توان با خواندن چند صفحه جزوه کپی شده از منابع به درصدهای بالای ۸۰ درصد امیدوار بود
درسی که فقط به درد پذیرش در آزمون های ورودی دانشگاه ها می خورد و بس...

نیست!


تئوری‌های مدیریت درس مهمی است که باید فهمیده شود و این فهم تنها از طریق مطالعه صحیح و مناسب حاصل می شود. حال اگر این مطالعه صحیح و مناسب، با توضیحات مناسب یک فرد آگاه همراه شود، به نحوی که زمینه ماندگاری نکات را در ذهن فراهم کند، آنگاه می تواند زمینه موفقیت را فراهم نماید. برخی از مهمترین سرفصل های مورد سنجش در آزمون ارشد و دکتری مدیریت به شرح زیر است:
• آشنایی با مفاهیم سازمان و مدیریت
• سیر تکامل نظریه ها و مکاتب مدیریت
• زمینه‌ها و بسترهای مدیریت
• مبانی تصمیم گیری
• مبانی برنامه ریزی
• مبانی سازماندهی و طراحی سازمانی
• رفتار در سازمان و انگیزش
• گروه، پویایی‌های گروهی و ارتباطات
• رهبری
• کنترل سازمانی
• مدیریت عملیات و بهره‌وری

دوره ویژه کنکور ارشد و دکتری در موسسه کافه تدریس بارویکرد Crafting ارائه می‌گردد. در ادامه به معرفی این سبک پرداخته خواهد شد.


...Let's Craft the Theory

• سبک Crafting در تدریس تئوری‌های مدیریت با هدف کمک به درونی سازی مطلب ارائه می شود به نحوی که با رویکردهای مشخص تلاش می‌شود تا یادگیری تسهیل گردیده و ماندگاری مطلب در ذهن افزایش پیدا کند و دانشجو در مواجهه با مطالب به ظاهر سخت و دشوار (به جای تسلیم شدن و منصرف شدن از ادامه مطالعه درس تئوری و یا روی آوردن به تکنیک‌هایی که هدفش صرفا حفظ کردن مطلب بدون توجه به توانمند شدن برای زدن تست‌ها می‌باشد) با تکیه بر فهمیدن صحیح مطالب، از موانع پیش رو (بد فهمیدن مطلب، نفهمیدن مطلب،‌ عدم توانمندی در پاسخ به تست‌ها و ... ) عبور کند.
• سبک Crafting وابسته به جزوه نیست چراکه جزوه نوشخوار (از نوع علمی) استاد است این سبک، مبتنی بر فهم مطلب از رهگذر توضیح و بسط آن می باشد و محدوده این توضیح و تشریح، در تناسب با نحوه بیان و البته تسلط مدرس قابل گسترش است.
• سبک Crafting با تمرکز بر هدف دانشجوی متقاضی آزمون، که همانا زدن تست‌های کنکور می‌باشد ارائه می‌شود و بدین منظور، آزمون‌های منظمی در طی مراحل یادگیری از دانشجویان به عمل می‌آید. در این سبک دانشجو علاوه بر آنکه می‌داند چرا گزینه‌ای درست است، دلیل رد سایر گزینه‌ها را یاد می‌گیرد و تلاش می‌کند تا دستگاه ادراکی خود را به گونه‌ای بسازد تا در مواجهه با هر تست تئوری با خیالی آسوده، گزینه درست را انتخاب نماید.
• سبک Crafting یک شعار نیست، روشی است که در طی سالیان اخیر در کلاس‌ها آزمایش شده و نتایج آن به گواهی نتایج کسب شده توسط دانشجویان، قابل مشاهده می‌باشد.
• سبک Crafting مختص به فرد خاصی نیست! بزرگی فرمود گذشتگان به ما سپردند، ما نیز باید امانتدار خوبی بوده و باید به آینده‌گان بسپاریم. قدردان اساتید بزرگواری چون دکتر الوانی و دکتر رضائیان هستیم که کتاب‌هایشان سال‌ها الهام بخش دانشجویان مدیریت بوده است و از دکتر سیدجوادین، دکتر دانایی فر، دکتر مقیمی، دکتر قلی پور و بسیاری دیگر از اساتید ارجمند، نهایت سپاس را دارم که با تألیفات و ترجمه‌های خود، دانش ما را از تئوری‌های سازمان و مدیریت، عمق بخشیده‌اند.
در پایان امیدواریم با دعای خیر اساتید گرانقدر، بتوانیم سهم کوچکی در توسعه دانش تئوری‌های مدیریت داشته باشیم و در این راه قدمی به خطا بر نداریم.