کلاس آنلاین المپیاد فیزیک (رشته ریاضی)

زمان برگزاری: در توضیحات درس مشاهده کنید (شروع کلاس‌ از ۱۶ آذر ۱۳۹۸) هزینه کلاس: ۴۱۰ هزار تومان

مدت: ۵۶ ساعت فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.
پایه‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم رشته‌ ریاضی، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

توضیحات

زمان برگزاری:
شنبه‌ها ۱۹:۰۰ الی ۲۰:۳۰ و ۲۱:۰۰ الی ۲۲:۳۰
سه شنبه‌ها ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰
پنجشنبه‌ها ۱۴:۰۰ الی ۱۵:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۱۷:۳۰

توضیحات دوره:
همونطور که میدونید، منبع المپیادهای دانش‌آموزی کتاب های دبیرستان هست. این به این معنی‌ است که اگه شما به کل مطالب کتاب درسی مسلط بشید، تمام مطالب مورد نیاز برای قبولی در مرحله یک و دو المپیاد رو بلدید و تنها باید مهارت‌های حل مسئله خودتون را افزایش بدید!!
حالا این منابع برای المپیاد فیزیک، خلاصه میشه به کتب ریاضی، حسابان، هندسه و فیزیک که تو نگاه اول، یکم ترسناک و زیاد به نظر میاد ولی بر خلاف ظاهرش، این یکی از مزیت های المپیاد فیزیکه که احاطه زیادی به دروس و کتب مختلف داره و باعث میشه شما در زمینه کنکور هم جلو باشد، یعنی یک تیر و دو نشون!!!
اگه بخوام این مباحث رو دقیق تر و بیشتر توضیح بدم، اول باید سر فصل های مکانیک، ترمودینامیک، الکترومغناطیس و فیزیک نوین رو بهتون معرفی کنم که تماما در دل کتب درسی فیزیک گنجانده شدن.

مکانیک، علم حرکت!
مکانیک به عنوان علم تحلیل حرکت اجسام شناخته میشود چون با معادله‌ مسیر، نیرو، شتاب و تمام عوامل دیگه که مربوط به حرکته سر و کار داره. شکّه نشید! تنها بخش کوچکی از علم مکانیک جزو مباحث المپیاد فیزیک هست که شامل قوانین سه‌گانه نیوتن، نیروی گرانش و سینماتیک (تحلیل حرکت جسم بدون توجه به نیرو) میشه.

ترمودینامیک
بر عکس اسمش، ترمودینامیک ساده‌ترین تعریفو داره که همون دماپویایی است که به بحث راجع به گرما و نسبت آن با انرژی و کار می‌پردازد. مسائلی که در این مبحث باهاشون مواجه میشید، عمدتاً حول دمای تعادل، دما بر حسب زمان، حالت جسم و... است.

الکترومغناطیس
نوبت به معرفی یکی از شیرین ترین سرفصلای المپیاد رسید، به شخصه الکترومغناطیس رو جذاب ترین بخش فیزیک می‌دونم چرا که نیروهایی رو برسی میکنه که به این سادگی نه دیده میشن، نه حس می‌شن! هرچند قسمت های دیگه‌ای هم مثل مدار وجود دارن که زیر مجموعه الکترو مغناطیس طبقه بندی میشن!

فیزیک نوین
بر خلاف اسمش و واقعیت (که خیلی پیچیده و سنگین هست) این بخش ساده ترین بخش المپیاد فیزیکه! چرا که فقط چند فرمول از مبحث کوانتوم، نسبیت و فیزیک هسته‌ای رو شامل میشه و پیچیدگی خاصی نداره!