وبینار کودکان زير آسمان شب (مباني رصد آسمان شب براي کودکان)

زمان برگزاری: پنج شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹‌ ساعت ۱۸:۰۰ هزینه کلاس: ۱۵ هزار تومان

مدت: ۱ ساعت ۳۰ دقیقه فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.

توضیحات

از كودكي همه‌ ما تجربه‌ی نگاه کردن به آسمان شب را داشته‌ایم.
آسمان ‌شب در هر جای سیاره زمین، بالای سرمان قرار دارد و فقط کافی است پنجره را باز کنیم یا به حیاط یا به دل طبیعت برویم تا با هزاران ستاره که بر پهنه‌ آسمان می‌درخشند رو به‌رو شویم.
این تجربه مختص زمان و مکان خاصی نیست و کودکان امروز هم می‌توانند به آسمان شب بنگرند، در مورد جلوه‌هاي آن کنجکاو باشند و دوست داشته باشند آن را بيشتر بشناسند. نسل امروز، نسبت به گذشتگان، ابزار و ادوات بیشتری را برای شناخت آسمان در اختیار دارد و برای همین است که در این وبینار قصد داریم نسل‌های متمادی را به بهانه‌ی تماشای آسمان شب باهم پیوند بزنيم. در این وبینار صورت‌های فلکی را خواهیم شناخت و قصه‌هایشان را خواهیم شنید.
قرار است بدانيم چگونه سیارات را در آسمان شب پیدا کنیم؟ شهاب‌هایی که گهگاه در آسمان شب پدیدار می‌شوند را چگونه باید دید؟ با ماه چه سرگرمی‌هایی را می‌توان تجربه کرد.
در این میان از تلسکوپ و ابزارهای رصد آسمان نیز صحبت مي کينم و ياد مي‌گيريم که آیا برای رصد آسمان شب، کودکان به آن نیاز دارند؟
در پایان به معرفی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که این شب‌ها می‌توانند کودکان را در شناخت آسمان همراهی کنند صحبت‌ خواهیم کرد.