کلاس آنلاین مدیریت استراتژیک دکتری

مدت: ۶۰ ساعت
زمان برگزاری: سه‌شنبه‌ها ۱۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰ (شروع از ۵ شهریور ۱۴۰۳)
  • از طریق PC، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت می‌توانید در کلاس زنده شرکت کنید.
  • ویدیوی این کلاس ضبط می‌شود و به مدت یک سال تحت سیستم‌عامل ویندوز یا مک یا اندروید قابل پخش است.
ثبت‌نام
  • هزینه‌ی ثبت نام
    ۲,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۸۸۵,۰۰۰ تومان
  • ۳۵٪ تخفیف زمانی

ثبت‌نام در کافه‌تدریس
عضویت در کافه تدریس به معنای پذیرفتن قوانین سایت می‌باشد
  • توضیحات
  • سوالات متداول

مدیریت استراتژیک پیشرفته کنکور دکتری مدیریت

مدیریت استراتژیک پیشرفته یکی از درس‌های تاثیرگذار کنکور مدیریت در رشته‌های بازرگانی و راهبردی، رسانه و اطلاعات و کارآفرینی، آینده پژوهی و تکنولوژی است. این درس به دلیل ماهیت جذاب و تعداد سوالات نسبتا زیادی که دارد از نظر بسیاری از داوطلبان انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. معمولا کسانی که با درس‌های بازاریابی پیشرفته و مبانی سازمان و مدیریت ارتباط خوبی برقرار می‌کنند در این درس به مشکل خاصی روبرو نمی‌شوند. 

سرفصل‌های کلاس مدیریت استراتژیک کنکور دکتری مدیریت

  • ➕ مفاهیم اولیه مدیریت استراتژیک
    ➕ ارکان جهت‌ساز
    ➕ تفکر و برنامه‌ریزی استراتژیک
    ➕ اهداف بلند مدت
    ➕ مدل‌ها
    ➕ تجزیه و تحلیل محیط خارجی
    ➕ تجزیه و تحلیل محیط داخلی
    ➕ روش‌های تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی
    ➕ بکارگیری استراتژی در عمل (سطح کسب و کار)
    ➕ انتخاب استراتژی سرمایه‌گذاری در سطح واحدهای تجاری (کسب و کار)
    ➕ استراتژی‌های رشد و توسعه
    ➕ استراتژی‌های ثبات و کاهش در سطح شرکتی (سازمانی)
    ➕ استراتژی‌های پورتفولیو (سبد سرمایه‌گذاری)
    ➕ استراتژی‌های سرپرستی
    ➕ استراتژی‌های بین‌المللی و جهانی
    ➕ مراحل تدوین استراتژی و بعضی از مدل‌های مشهور
    ➕ پارادایم، مکاتب و رویکردها
    ➕ مسائل استراتژیک
    ➕ پالت استراتژی
    ➕ اجری استراتژی و ابزارهای آن
    ➕ بازنگری، ارزیابی و کنترل استراتژی
    ➕ مباحث استراتژیک پیرامون موضوعات معاصر


⭕️ این کلاس شامل آزمون‌های هفتگی می‌شود که داوطلبان به صورت هفتگی خود را ارزیابی کنند. همچنین سوالات سال‌های گذشته کنکور دکتری به‌طور کامل بررسی می‌شود.

✔️ مزیت کلاس مدیریت استراتژیک

هدف این دوردرک مباحث اصلی و کلان مدیریت استراتژیک، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دقیق یادگیری این درس در کمترین زمان مطلوب و پوشش کامل سوالات این درس در آزمون‌های ادوار گذشته تا به امروز است. با شرکت در این کلاس نیاز به مطالعه هیچ منبع دیگری برای یادگیری یا تست ندارید و محتوای کلاس برای کنکور دکتری مدیریت کاملا کافی است.

✖️ ضریب درس مدیریت استراتژیک در کنکور دکتری مدیریت

دفترچه تخصصی کنکور دکتری مدیریت ضریب ۴ دارد. درس مدیریت استراتژیک پیشرفته در سه رشته از رشته‌های مدیریت جز دروس تخصصی محسوب می‌شود و ضریب ۴ دارد. این رشته‌ها شامل مدیریت بازرگانی و راهبردی ، مدیریت رسانه و اطلاعات و مدیریت کارآفرینی، آینده‌پژوهی و تکنولوژی می‌شود. لازم به ذکر است که تمام دروس تخصصی در قالب یک دفترچه مطرح می‌شوند و فرقی ندارد به کدام درس یا سوال پاسخ داده باشید؛ درصد کل دفترچه به صورت یکجا درنظر گرفته می‌شود.

✔️ بهترین منابع مدیریت استراتژیک پیشرفته کنکور دکتری

برای درس مدیریت استراتژیک پیشرفته منابع زیادی وجود دارد که همگی می‌توانند برای کنکور دکتری مفید باشند. معمولا مطالعه یک کتاب برای این درس کافی نیست و ممکن است سوالاتی مطرح شوند که از آن یک کتاب خاص طراحی نشده باشند. مهم ترین کتاب های موجود برای این درس که باید یکی از آن‌ها در کنار کتاب‌های کنکوری مطالعه کنید عبارتند از: «مبانی مدیریت استراتژیک» هانگر-ویلن، «مدیریت استراتژیک» فرد دیوید و «برنامه‌ريزی و مديريت استراتژيك» پيرس و رابينسون. در کنار منابع ذکر شده می‌توانید یکی از کتاب‌های «مرجع کامل مدیریت استراتژیک پیشرفته» نوشته حسین جلیلیان یا «تفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل» نوشته اسدالله کردنائیج را هم مطالعه کنید. درصورت شرکت در کلاس‌های آنلاین مدیریت استراتژیک پیشرفته نیاز به مطالعه هیچ منبع دیگری ندارید. جزوات و ویدیو کلاس‌ها بعد از هر جلسه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و می‌توانید بارها و بارها ویدیو کلاس‌ها را مجددا مشاهده کنید. معمولا مطالعه چند کتاب در دوره کنکور کمی سخت است و کلاس رفرنس بهتری برای مطالعه خواهد بود.

⭕️ لیست منابع مدیریت استراتژیک پیشرفته کنکور دکتری مدیریت

➕ «برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک»، پیرس و رابینسون
➕ «مدیریت استراتژیک، تدوین، پیاده‌سازی و کنترل»، جان ای. پيرس، ريچارد بی. رابینسون
➕ «مبانی مدیریت استراتژیک»، جی.دیوید هانگر، توماس ال.ویلن
➕ «تفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل »، اسدالله کردنائیج
➕ «مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک؛ رویکردی جامع »، سیدحمید خدادادحسینی، شهریار عزیزی

جزوه مدیریت استراتژیک پیشرفته کنکور دکتری

کلاس آنلاین مدیریت استراتژیک کافه تدریس شامل جزوات هفتگی می‌شود که در هر جلسه از کلاس تدریس می‌شوند. این جزوات بعد از هر جلسه از کلاس روی داشبورد سایت قرار می‌گیرد تا داوطلبان فایل pdf جزوه را دانلود کنند و برای مطالعه نیاز به هیچ جزوه یا کتاب دیگری نداشته باشند. جزوات به‌صورت دست نویس و با ابزارهای دیجیتال نوشته می‌شوند. جزوه هر جلسه را می‌توانید پرینت بگیرید و درصورت نیاز به‌صورت فیزیکی هم داشته باشید.

✔️ درصد مدیریت استراتژیک در کنکور دکتری مدیریت

ازآنجایی‌که در کارنامه کنکور دکتری مدیریت تمام دروس دفترچه تخصصی در قالب یک درصد نمایش داده می‌شود، عملاً ارزیابی درصد هر درس امکان‌پذیر نیست. رتبه برترهای کنکور دکتری مدیریت حدوداً ۵۰ درصد سؤالات دفترچه تخصصی را پاسخ می‌دهند. اگر همه دروس را مطالعه می‌کنید باید به ۵۰ درصد هر درس پاسخ دهید؛ اما اگر برای همه درس‌ها آماده نشده‌اید بهتر است در این درس درصد بالاتری کسب کنید تا از رقابت عقب نمانید. درس مدیریت استراتژیک ۲۰ سوال در کنکور دکتری مدیریت دارید یعنی ۲۵ درصد از سوالات دفترچه تخصصی. درصورتی که این درس را به خوبی مطالعه کنید می‌توانید شانس خود را برای رتبه برتر شدن افزایش دهید.

 

  • ۱. درصورت شرکت در کلاس چه کتابی تهیه کنیم؟

    درصورت شرکت در کلاس آنلاین مدیریت استراتژیک کنکور دکتری نیاز به هیچ منبع مطالعاتی یا تستی دیگری ندارید. محتوای کلاس برای کنکور دکتری کامل است، جزوات در اختیارتان قرار می‌گیرد و ویدیو کلاس‌ها را می‌توانید به تعداد نامحدود تماشا کنید.

  • ۲. از چه زمانی مطالعه این درس را شروع کنیم؟

    معمولا داوطلبان رتبه برتر مطالعه درس‌ها را از شهریور یا ابتدای مهر شروع می‌کنند. مطالعه خودخوان دروس کنکور دکتری زمان زیادی می‌برد و برای هر درس گاها باید دو یا سه کتاب را مطالعه کنید و به همین دلیل بهتر است زمان نسبتا خوبی را به هر درس اختصاص دهید. اما اگر این زمان را از دست دادید نباید ناامید شوید و مطالعه را رها کنید. شرکت در کلاس چندین برابر مطالعه خودخوان بازدهی دارد و می‌توانید در زمان کوتاهی این عقب ماندن را جبران کنید.

  • ۳. بهترین کتاب مدیریت استراتژیک کنکور دکتری کدام است؟

    کتابی وجود ندارد که با مطالعه آن تمام مباحث این درس پوشش داده شود. برای این درس در کنار کتاب های کنکوری، حتما یکی از کتاب های رفرنس دانشگاهی مانند برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیرس و رابینسون یا کتاب مدیریت استراتژیک، تدوین، پیاده سازی و کنترل پیرس و رابینسون را مطالعه کنید.

  • ۴. برای این درس کلاس هم کمک می‌کند یا می‌توان خودخوان مطالعه کرد؟

    کلاس در زمان صرفه‌جویی می‌کند و در این درس حجیم زمان اهمیت خیلی زیادی دارد. در صورت شرکت در کلاس نیاز به هیچ منبع مطالعاتی دیگری ندارید و زمان زیادی هم صرفه‌جویی می‌کنید. به دلیل حجم نسبتا بالای این درس کلاس انتخاب بهتری است. اگر به فکر رتبه برتر شدن هستید کلاس انتخاب بهتری است به خصوص برای داوطلبانی که مشغله زیادی دارند.

احمدرضا مدرسی
دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران