کلاس آنلاین درس و تست جیمت ویژه کنکور ۱۴۰۴

مدت: ۷۰ ساعت
زمان برگزاری: شروع از مردادماه ۱۴۰۳
  • از طریق PC، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت می‌توانید در کلاس زنده شرکت کنید.
  • ویدیوی این کلاس ضبط می‌شود و تنها روی یک سیستم و تحت سیستم‌عامل ویندوز یا مک یا اندروید به مدت دو سال قابل پخش است.
ثبت‌نام
  • هزینه‌ی ثبت نام
    ۱,۹۹۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
  • جشنواره به‌وقت بهار

ثبت‌نام در کافه‌تدریس
عضویت در کافه تدریس به معنای پذیرفتن قوانین سایت می‌باشد
  • توضیحات
  • سوالات متداول

کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کنکور MBA در مسیر موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد بسیار به شما کمک می‌کند. جیمت (GMAT) یا استعداد و آمادگی تحصیلی که ازجمله درس‌هایی است که احتمالاً شما پیش از آزمون با آن آشنایی کمی داشته‌اید. این درس از ۵ بخش تشکیل شده است. ۲ بخش حل مسئله و کقایت داده بخش‌های محاسبانی آن و ۳ بخش استدلال منطقی، درک مطلب و تصحيح جمله بخش‌های غیرمحاسباتی آن به شمار می‌روند.
این درس از درس‌های مهم آزمون رشته مدیریت کسب و کار (MBA) است که دیدگاه مدیریتی شما را در معرض آزمون قرار می‌دهد.
 

کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کنکور کارشناسی ارشد MBA کافه‌تدریس

به‌دلیل اهمیت درس GMAT در رشته  MBA و همین‌طور کمبود منابع جامع برای آن، کافه‌تدریس کلاس آنلاین آن را با بالاترین سطح آموزشی در نظر گرفته است. این کلاس آخرین تغییرات آزمون را دربردارد و با نگاهی بر آزمون بین‌المللی تعریف شده است. 
کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کنکور کارشناسی ارشد MBA کافه‌تدریس در ۷۰ ساعت ارائه می‌شود. این کلاس شما را با روبکرد آموزش پایه‌ای تا تسط کامل همراهی می‌کند تا از این درس در آزمون نگرانی نداشته باشید.

محتوای کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کنکور کارشناسی ارشد MBA 

محتوای کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کافه‌تدریس از این قرار است:
• آموزش تمامی مفاهيم از صفر تا صد
• ارائه پیش‌نمایش و سیلابس کل کلاس برای نمایشی از آنچه در کلاس خواهید آموخت
• حل تست‌های هدفمند برای تفهیم کامل مطالب بعد از هر بخش
• ارائه جزوه‌های خام و دست‌نوشت بعد از هر جلسه
• ارائه سؤالات تکمیلی برای تمرین و تست بیشتر بعد از هر بخش
• آموزش مبتنی بر بررسی سؤالات کنکور ارشد، دکتری و کتاب‌های مرجع  GMAT

مزیت‌های کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کنکور کارشناسی ارشد MBA

در این دوره سعی بر آن است که بدون هر گونه اغراق و زیاده‌گویی و با توجه به کمبود منابع غنی برای این درس، به هر یک از مفاهیم به‌صورت شفاف بپردازیم. این کلاس سعی می‌کند با فراهم‌کردن محیطی پویا، دانشجویان را در به‌دست‌آوردن حداکثر امتیاز در آزمون کارشناسی ارشد کمک کند.

کانال تلگرامی کلاس آنلاین جیمت (GMAT)

بعد از ثبت‌نام در دوره، باید عضو کانال مربوط به کلاس شوید تا از مطالب مشاوره‌ای قبل از کلاس که توسط خود استاد ارائه می‌شود استفاده کنید.


درس جیمت (GMAT) یا استعداد و آمادگی تحصیلی MBA را بشناسید!

درس جیمت (GMAT) یا استعداد و آمادگی تحصیلی به‌تعبیری درس تخصصی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار (MBA) است. این سبک از آزمون را احتمالاً پیش از این در آزمون دیگری ندیده‌اید؛ به‌همین دلیل، درس جیمت (GMAT) برای بسیاری از داوطلبان درس چالش‌برانگیز این رشته است. نمونه این درس را شما در آزمون دکتری خواهید دید و در آزمون باقی رشته‌ها در ارشد این درس وجود ندارد و مختص رشته مدیریت کسب و کار (MBA) است. این درس با ضریب ۲ در آزمون مدیریت کسب‌وکار می‌آید.
H3: تفاوت جیمت (GMAT) در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار و کنکور دکتری چیست؟
این دو بخش شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند. در کنکور کارشناسی ارشد MBA تعداد سؤالات بیشتر و هر بخش تعداد سؤال بیشتری دارد. بخش‌هایی مانند سؤالات تحلیلی در کنکور کارشناسی ارشد جایگاهی ندارند؛ به‌جای آن، کفایت داده و تصحیح جمله در این آزمون جای گرفته‌اند. درک مطلب، استدلال منطقی و حل مسئله از بخش‌های مشترک دو آزمون هستند که داوطلبان از آن‌ها می‌توانند برای تمرین بیشتر استفاده کنند. 

بخش‌های مختلف درس استعداد و آمادگی تحصیلی (GMAT) چیست؟

سؤالات درس استعداد و آمادگی تحصیلی (GMAT) در کنکور کارشناسی ارشد را می‌توان به ۲ بخش محاسباتی و غیرمحاسباتی تقسیم کرد. بخش محاسباتی حل مسئله و کفایت داده و بخش غیرمحاسباتی استدلال منطقی، درک مطلب و تصحیح جمله را دربرمی‌گیرند.

بخش حل مسئله جیمت (GMAT) چگونه است؟

اولین بخشی که در دفترچه با آن روبه‌رو می‌شوید حل مسئله است. هدف از این بخش سنجش قدرت ارزیابی و اجرایی داوطلبان است. به‌طور معمول سؤالات بخش حل مسئله جیمت (GMAT) مرحله‌های حل پیچیده ندارند، اما به‌حدی هم ساده نیستند که تمامی افراد بتوانند به‌سادگی به آن‌ها پاسخ گویند.
شما باید در این بخش به ۱۰ سؤال چهارگزینه‌ای پاسخ دهید. سؤالات این بخش با سؤالات ریاضیاتی یا هوشی که پیش از این دیده‌اید شباهت زیادی دارند. 
این سؤالات از بخش‌های مختلفی استخراج می‌شوند و داوطلب باید از بخش‌های مختلف، مانند حل معادلات، هندسه، آمار، ترکیبات، فیزیک و غیره، درک مناسبی داشته باشد.

بخش استدلال منطقی جیمت (GMAT) چگونه است؟

دومین بخش آزمون جیمت (GMAT) استدلال منطقی است. این بخش متونی کوتاه‌تر از بخش درک مطلب با سوالاتی تحلیلی را شامل می‌شود. 
سؤالات این بخش به دو صورت ارائه می‌شود. یا درباره جمله با استدلال مشابه یا متفاوت از متن داده‌شده، نتیجه‌گیری، مفروضات و غیره مطرح می‌شود؛ یا متن نیمه‌تمامی به داوطلب داده می‌شود و فرد باید با توجه به اطلاعات مسئله یک گزینه را برای تکمیل آن بخش انتخاب کند. در این بخش سعی بر آن است که توانایی داوطلبان در تجزیه‌وتحلیل استدلال‌های مختلف و ارزیابی آن‌ها از استدلال دیگران را بررسی و توانایی نتیجه‌گیری آن‌ها از متون مختلف را ارزیابی کنند.
در سؤالات کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) بخش استدلال منطقی ۱۰ سؤال از چهل سؤال را تشکیل می‌دهند. در این بخش متنی چندخطی از مسئله‌های مختلف، مانند اقتصاد، مسئله‌های روزمره، متون پزشکی و غیره، در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. داوطلب با توجه به درکی که از متن به دست آورده است باید به سؤال مدنظر طراح پاسخ دهد.

بخش کفایت داده جیمت (GMAT) به چه صورت است؟

دومین بحخش ریاضیاتی و سومین بخش در دفترچه کنکور مدیریت کسب‌وکار (MBA) بخش کفایت داده است. این بخش به بخش حل مسئله وابسته است. کفایت داده برای سنجش برخورد شما با انواع مسئله‌ها طراحی شده است و نحوه بررسی داده‌ها را در زمان کم می‌سنجد.
به‌طور معمول، داوطلبان از اطلاعاتی که در بخش حل مسئله به دست می‌آورند برای این بخش بهره می‌برند. برای مطالعه این بخش همان درس‌نامه حل مسئله و فرمول‌ها اما با رویکرد متفاوت استفاده می‌شود.
در این بخش دو داده در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان باید تشخیص دهند داده‌ها برای حل مسئله داده‌شده کافی است یا خیر. 
با توجه به کافی‌بودن یا نبودن داده‌ها و با توجه به راهنمایی که در ابتدای بخش قرار گرفته است، داوطلبان باید یکی از چهار گزینه را انتخاب کنند. 
در این بخش اینکه شما نیاز به داده را درست تشخصی دهید در مقایسه با پاسخ نهایی اهمیت بسیار بیشتری دارد؛ در بسیاری از سؤالات هم شما به به‌دست‌آوردن پاسخ نهایی نیاز نخواهید داشت؛ به‌همین دلیل، ممکن است داوطلبان تصور کنند که سؤالات کفایت داده از سؤالات حل مسئله ساده‌تر است، ولی  زمان حل سؤالات متوجه چالش تشخیص کافی‌بودن داده‌ها خواهید شد. هر یک از دو بخش می‌توانند سختی نسبی داشته باشند.

بخش درک مطلب جیمت (GMAT) چگونه است؟

بخش درک مطلب را در بسیاری از آزمون‌ها، به‌خصوص آزمون‌‌های زبان انگلیسی، دیده‌اید. این بخش ۵ سؤال را به خود اختصاص می‌دهد. مانند آنچه پیش‌تر هم مشاهده کرده بودید، این پخش یک متن بلند از موضوع‌ها را شامل می‌شود و شما باید با توجه به متن به سؤالات به آن‌ها پاسخ دهید. 
این متون ممکن است صرفاً موضوع‌های مدیریتی نباشد و از هر دسته‌بندی ممکن است سؤال مطرح شود. 
از آنجا که تمامی اطلاعات داخل متن وجود دارد و در مقایسه با بخش استدلال منطقی، تحلیل کمتری نیاز است، اگر داوطلبان از تکنیک‌های پاسخ‌دهی به بخش درک مطلب به‌درستی استفاده کنند، به‌سادگی می‌توانند به این بخش پاسخ گویند.

بخش تصحیح جمله جیمت (GMAT) چگونه است؟

بخش تصحیح جملات شامل جملاتی است که در آن‌ها ایرادهای نگارشی، دستوری و کاربردی گنجانده شده است. مدیر توانا بتواند قواعد زبان فارسی را به‌درستی رعایت کند. بسیاری از کلمه‌هایی که به‌طور روزمره استفاده می‌کنیم نادرست است، اما یک مدیر باید توانایی درست‌صحبت‌کردن را داشته باشد. 
در این بخش زیر ۳ بخش از جمله‌ها خط کشیده می‌شود. اگر هر یک از آن‌ها نادرست باشد، داوطلب آن گزینه را وارد پاسخ‌برگ خود می‌کند و اگر تمامی بخش‌ها درست باشد، گزینه ۴ را به‌عنوان «بدون خطا» انتخاب می‌کند.

بهترین منابع درس GMAT کنکور مدیریت کسب‌و‌کار (MBA) چیست؟

کتاب‌های بسیاری برای جیمت (GMAT) کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار و کنکور دکتری در بازار موجود است. این کتاب‌ها مرحله‌های مختلفی از مطالعه شما را تشکیل می‌دهند و منبعی برای یادگیری هستند. 
مشکلی که میان تمامی این منابع وجود دارد ویرایش قدیمی آن‌هاست. درواقع این کتاب‌ها تغییرات سؤالات در سال‌های اخیر را در نظر قرار نداده‌اند. 
مشکل دیگر این کتاب‌ها استانداردنبودن سؤالات‌شان است. برخی از این کتاب‌ها که برای تست‌زنی به کار می‌روند سؤالات به‌شدت ساده یا به‌شدت دشوار دارند و حد تعادل کمی در آن‌ها وحود دارد.
کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کنکور کارشناسی ارشد MBA منبع بهتری برای یادگیری است؛ زیرا می‌تواند بخش‌های مربوط به یادگیری را سریع‌تر به شما انتقال دهد و شما را به مرحله تست‌زنی وارد کند. کلاس آنلاین جیمت (GMAT) کنکور کارشناسی ارشد MBA کافه‌تدریس هر سال با توجه به سؤالات سال گذشته ویرایش و بررسی می‌شود تا آخرین تغییرات را در خود جای دهد؛ برای همین، شرکت در این کلاس می‌تواند منبع بهتری برای یادگیری باشد.

استراتژی پاسخ‌گویی به سؤالات جیمت (GMAT) چیست؟

تدوین استراتژي پاسخ‌گویی به سؤالات جیمت (GMAT) بسیار مهم است. نکته مهم درباره مدیریت سؤالات استعداد و آمادگی تحصیلی هنگام پاسخ‌گویی در جلسه آزمون این است که معمولاً میان ۵ تا ۶ سؤال از هر یک از این ۲ بخش وضعیت معمولی دارند و با توجه به مدت‌زمان پاسخ‌گویی، قابل‌حل هستند؛ بنابراین هوشمندانه‌ترین روش در جلسه آزمون هنگام برخورد با سؤالات پرچالش این است که آن‌ها را علامت بزنید و به‌سرعت از آن‌ها عبور کنید تا سؤالات بعدی را بررسی کنید. در انتهای آزمون، درصورتی‌که زمان باقیمانده اجازه دهد، می‌توانید به این سؤالات بازگردید.
برخی از سؤالات این آزمون برای ازمیان‌بردن زمان شما طراحی شده‌اند. شما باید با هوشمندی و حل سوالات زیاد در طی مسیر این سوالات را بشناسید و در زمان مواجهه با آن‌ها کنارشان بگذارید.

 

  • آیا از سؤالات دکتری می‌توان برای تمرین کنکور مدیریت استفاده کرد؟

    بله، شما می‌توانید از سؤالات بخش‌های مشترک کنکورهای کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار و کنکورهای دکتری برای یادگیری و تمرین بیشتر در درس جیمت (GMAT) استفاده کنید.

  • آیا سؤالات جیمت (GMAT) مانند جیمت بین‌المللی ۵ گزینه دارد؟

    خیر، یکی از تفاوت‌های جیمت ایران با آزمون‌های بین‌المللی در تعداد گزینه‌های آن‌هاست. در ایران مانند باقی قسمت‌های آزمون کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، جیمت نیز ۴ گزینه دارد.

  • آیا سؤالات GMAT و GRE مناسب تمرین برای بخش جیمت (GMAT) کنکور ارشد MBA ارشد است؟

    GMAT و GRE بین‌المللی می‌تواند منبع تمرین برای این بخش در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار باشند. این سؤالات ممکن است حتی در آزمون اصلی شما هم به کار گرفته شود.

  • کفایت داده درس‌نامه متفاوتی از حل مسئله دارد؟

    به‌طور کلی یک درس‌نامه را می‌توانید برای هر دو بخش ریاضیاتی به کار گیرید، اما باید در کنار آن تکنیک‌های پاسخ‌گویی به کفایت داده را هم یاد بگیرید.

  • آیا برای کفایت نیاز به رسیدن به پاسخ نهایی را داریم؟

    پاسخ نهایی در اکثر سؤالات کفایت جایگاهی ندارند و برخلاف حل مسئله برای همه سؤالات نیاز به جواب ندارید، اما در برخی از سؤالات به رسیدن به پاسخ نهایی هم نیاز است.

علی ضیایی
دانش آموخته MBA دانشگاه امیرکبیر