کلاس آنلاین زبان عمومی و تخصصی ارشد مدیریت

مدت: ۵۸ ساعت
زمان برگزاری: سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۸:۱۵
  • از طریق PC، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت می‌توانید در کلاس زنده شرکت کنید.
  • ویدیوی این کلاس ضبط می‌شود و به مدت یک سال تحت سیستم‌عامل ویندوز یا مک یا اندروید قابل پخش است.
ثبت‌نام
  • هزینه‌ی ثبت نام
    ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۶۲۵,۰۰۰ تومان
  • ۳۵٪ تخفیف زمانی

ثبت‌نام در کافه‌تدریس
عضویت در کافه تدریس به معنای پذیرفتن قوانین سایت می‌باشد
  • توضیحات
  • سوالات متداول

نحوه مطالعه زبان برای کنکور ارشد مدیریت

زبان در اکثر کنکورها شرایط خاصی دارد؛ داوطلبان در مواجهه با درس زبان به دودسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی که زبان قوی دارند و در کنکور هم این درس را مطالعه می‌کنند. دسته دوم کسانی که زبان ضعیفی دارند و ترجیح می‌دهند این درس را کلاً رها کنند. اگر جز دسته اول هستید حتماً این درس را به‌طورجدی مطالعه کنید چون می‌تواند مزیت رقابتی شما باشد؛ اما اگر زبان خیلی خوبی ندارید بدانید که حداقل ۲۰ درصد سؤالات کنکور ساده هستند. رها کردن هر درسی یعنی از دست دادن ۲۰ درصد. هرچند زبان درس دیر بازدهی است اما باکمی مطالعه می‌تواند حداقل به 20 درصد سؤالات پاسخ دهید و با توجه به ضریب این درس در گرایش‌های مختلف ۲۰ درصد اصلاً درصد کمی نیست.

پکیج کلاس آنلاین زبان عمومی و تخصصی ویژه کنکور ارشد مدیریت

پک کلاس آنلاین زبان عمومی و تخصصی ویژه کنکور ارشد مدیریت شامل هر دو بخش زبان عمومی و تخصصی می‌شود که مجموعاً ۲۵ سؤال در کنکور ارشد مدیریت دارد. کلاس زبان عمومی و کلاس زبان تخصصی به‌صورت جداگانه در دو روز برگزار می‌شوند. این کلاس در یک فضای تعاملی و با استفاده از تکنیک‌های مختلف یادگیری زبان کمک می‌کند تا سطح زبانتان را افزایش دهید و درصد بالایی در این درس کسب کنید. سرفصل‌ها و جزئیات کلاس زبان به‌ این صورت است:

⭕️ سرفصل‌های کلاس زبان تخصصی

  • ۱ - متون تخصصی رشته‏‌ی مديريت یا دارای تم مدیریتی
    ۲ - بررسی انواع سؤال درک مطلب
    ۳ - روش‌های حذف گزينه
    ۴ - مفاهیم مدیریتی
    ۵ - تحلیل واژه به واژه‌ی فایل‌های صوتی و تصویری مدیریتی منتخب جهت مرور چندرسانه‌ای
    ۷ - محتوای تصویری-نوشتاری بسیار کاربرپسند (با یادیارهای مؤکد) هفتگی برای مرور واژه، جمله، و آزمون
  •  

⭕️ سرفصل‌های زبان عمومی:

✔️ گرامر (۱۸ ساعت):

  • ۱ - مدل فعل شماری و زوتوپیای گرامر
    ۲ - جمله‌های ساده
    ۳ - نهاد
    ۴ - فعل
    ۵ - جمله‌های مرکب، پيچيده، و مرکب-پيچيده
    ۶ - گام‌های اصلی پاسخگویی به سؤال‌های گرامر و الگوريتم مواجهه با سؤال
    ۷ - اسم
    ۸ - صفت
    ۹ - قيد
    ۱۰ - حرف‌اضافه
    ۱۱ - ضمير
    ۱۲ - و نکات پرتکرار (وارونگی، هم‌آیندها، ساختارهای موازی، دو مقایسه‌ای، زباله‌ها، شش نوع کاما، چهار نوع that، و ...)

✔️ واژه (۶ ساعت):

  • ➕ اصول خواندن واژه (آموزش روش‌های یادگیری)
    ➕ لیست واژه‌های اولویت‌دار
    ➕ تصویرسازی
    ➕ آزمون واژه
    ➕ مملو از یادیارهای تصویری طراحی‌شده
    ➕ با پشتیبان علمی تا روز آزمون
  •  

❌ ضریب درس زبان در کنکور مدیریت

زبان در رشته مدیریت مالی ضریب ۲، در رشته حمل‌ونقل دریایی و مدیریت بازرگانی دریایی که رشته‌های نسبتاً کم طرفدار هستند ضریب ۴ و در باقی رشته‌های مثل بازرگانی، صنعتی و... مدیریت ضریب ۳ دارد. اگر می‌خواهید در چند رشته شانس قبولی و رتبه برتر شدن داشته باشید باید بدانید زبان یکی از دروس مشترک و استراتژیک کنکور ارشد مدیریت است.

✔️ منابع زبان کنکور ارشد مدیریت

برای درس زبان منابع مشخصی وجود ندارد و هر کتاب یا منبعی که به سطح زبان داوطلبان کمک کند برای کنکور هم می‌تواند مفید باشد؛ کتاب‌هایی مانند ۵۰۴ واژه، ۱۱۰۰ واژه، لغات ضروری تافل و... همه این منابع می‌توانند در کنکور کمک کنند؛ اما اگر به دنبال کتاب مشخصی می‌گردید که روی آن حساب بیشتری بازکنید کتاب زبان عمومی ارشد زیر ذره‌بین کتاب مناسبی است. پاسخگویی به سؤالات کلوز تست هم به دایره لغات بالا و شناخت گرامر نیاز دارد. همه کتاب‌های گرامر می‌توانند در این درس مناسب باشند.
متن‌های زبان تخصصی مهارت داوطلبان در درک مطلب را می‌سنجد. هرچقدر دایره لغات شما درزمینه‌ی کسب‌وکار و مدیریت گسترده‌تر باشد و متن‌های بیشتری مطالعه کرده باشید در این بخش مشکل کمتری خواهید داشت. بنابراین برای موفقیت در این بخش به لغات، گرامر تکنیک‌های درک مطلب تمرکز کنید. زبان تخصصی مدیریت آرمان اشراقی برای این درس کتاب مناسبی است.

آموزش زبان ارشد مدیریت

مطالعه هر درسی به‌صورت خود خوان کاملاً امکان‌پذیر است؛ اما در کنکور مؤلفه بسیار مهم زمان را داریم که یک فاکتور محدودکننده است. بله می‌توان در چند سال به تسلط بسیار بالا در زبان رسید اما برای کنکور ما چقدر زمان داریم؟ کلاس‌های آموزش زبان کنکور ارشد کمک می‌کند در زمان خیلی کوتاه‌تری به درک بالا در این درس برسید و درصد قابل قبولی کسب کنید. همه داوطلبان هزینه موفقیت خود را می‌پردازند و مطمئناً باشید هزینه زمانی شما خیلی مهم‌تر از هزینه مالی است. با شرکت در کلاس چندین برابر زمان ذخیره خواهید کرد.

تکنیک‌های آموزش زبان

زبان درسی است که برای یادگیری آن تکنیک‌های بسیار زیادی وجود دارد. تکنیک‌های یادگیری لغت، سریع خوانی و... هرکدام از تکنیک‌ها و روش‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که در کلاس‌ها آموزش داده می‌شود. همه این تکنیک‌ها در راستای آموزش سریع‌تر است و سر جلسه کنکور چنین برابر زمان برایتان می‌خرد. یادگیری زبان و این تکنیک‌ها معمولاً به‌صورت خود خوان امکان‌پذیر نیست و بهتر است زیر نظر یک استاد و معلم فرایند را طی کنید؛ مثلاً تکنیک skimming و scanning که در درک متن کاربرد زیادی دارند. یادگیری در کلاس زبان کنکور ارشد مدیریت با استفاده از تکنیک‌های متنوع خیلی ساده‌تر از مطالعه خود خوان خواهد بود.

درصد زبان در کنکور ارشد مدیریت

رتبه برترهای تمام رشته‌های بازرگانی، صنعتی، فناوری اطلاعات و دولتی این درس را بیش از ۵۰ درصد پاسخ می‌دهند. درواقع از این درس برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده می‌کنند. میانگین درصد زبان فقط در رشته مدیریت مالی پایین است که دلیل مشخصی دارد. این درس در مدیریت مالی ضریب ۲ دارد و باوجود چند درس ۴ و ۳ واحدی داوطلبان ترجیح می‌دهند درس ساده‌تر مدیریت اسلام را مطالعه کنند و کمتر سراغ زبان و تئوری مدیریت می‌روند. البته این مورد می‌تواند یک فرصت باشد. در شرایطی که رتبه برترهای مالی درصد بالایی در این درس نمی‌زنند اگر بتوانید خود را به درصد بالای ۳۰ برسانید حتماً جایگاه خیلی بهترین پیدا خواهید کرد.
بنابراین اگر در درس زبان قوی هستید این بزرگ‌ترین مزیت رقابتی و نقطه قوت شما خواهد بود؛ اما اگر در این درس ضعیف هستید به‌راحتی می‌توانید تا درصد ۳۰ خود را برسانید و از فرصت سؤالات ساده این درس استفاده کنید.

  • ۱. من در درس زبان خیلی ضعیف هستم کلاس کمکی می‌کند؟

    کلاس به همه داوطلبان در هر سطحی کمک می‌کند. اگر در این درس ضعیف هستید باید بدانید علاوه بر کلاس نیاز به‌ صرف زمان بیشتری دارید تا به تسلط بالا برسید.

  • ۲. با مطالعه خود خوان چند درصد می‌زنم؟

    این مورد کاملاً به سطح قبلی زبانتان بستگی دارد. معمولاً یادگیری زبان زمان و زحمت زیادی را می‌طلبد.

  • ۳. با شرکت در کلاس نیاز به منابع دیگری هم دارم؟

    خیر اما مطالعه کتاب، شنیدن پادکست و هر منبع دیگری که به زبانتان کمک کند مفید خواهد بود.

حمید فرید
دکتری کارآفرینی از دانشگاه تهران