کلاس آنلاین زبان عمومی دکتری

مدت: ۳۶ ساعت
زمان برگزاری: جمعه‌ها ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ (شروع از ۲۶ مرداد ۱۴۰۳)
  • از طریق PC، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت می‌توانید در کلاس زنده شرکت کنید.
  • ویدیوی این کلاس ضبط می‌شود و به مدت یک سال تحت سیستم‌عامل ویندوز یا مک یا اندروید قابل پخش است.
ثبت‌نام
  • هزینه‌ی ثبت نام
    ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۶۲۵,۰۰۰ تومان
  • ۳۵٪ تخفیف زمانی

ثبت‌نام در کافه‌تدریس
عضویت در کافه تدریس به معنای پذیرفتن قوانین سایت می‌باشد
  • توضیحات
  • سوالات متداول

زبان عمومی کنکور دکتری مدیریت

زبان از درس‌های دفترچه عمومی کنکور دکتری مدیریت است. خیلی از داوطلبان تصور می‌کنند می‌توانند زمان دفترچه عمومی را به دفترچه تخصصی اختصاص دهند و به این طریق درصد بیشتری در دفترچه تخصصی کسب کنند. دفترچه عمومی پیش از دفترچه تخصصی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و نمی‌توانید در این زمان به دفترچه تخصصی پاسخ دهید. بنابراین بهتر است به سؤالات این درس هم پاسخ دهید تا زمان مختص به این دفترچه هدر نرود. زبان و استعداد تحصیلی دو درس عمومی کنکور دکتری مدیریت هستند.

⭕️ سرفصل‌های کلاس زبان عمومی کنکور دکتری مدیریت


✔️ گرامر (۱۸ ساعت):

  • ۱ - مدل فعل شماری و زوتوپیای گرامر
    ۲ - جمله‌های ساده
    ۳ - نهاد
    ۴ - فعل
    ۵ - جمله‌های مرکب، پيچيده، و مرکب-پيچيده
    ۶ - گام‌های اصلی پاسخگویی به سؤال‌های گرامر و الگوريتم مواجهه با سؤال
    ۷ - اسم
    ۸ - صفت
    ۹ - قيد
    ۱۰ - حرف‌اضافه
    ۱۱ - ضمير
    ۱۲ - و نکات پرتکرار (وارونگی، هم‌آیندها، ساختارهای موازی، دو مقایسه‌ای، زباله‌ها، شش نوع کاما، چهار نوع that، و ...)

✔️ واژه (۸ ساعت):

  • ➕ اصول خواندن واژه (آموزش روش‌های یادگیری)
    ➕ لیست واژه‌های اولویت‌دار
    ➕ تصویرسازی
    ➕ آزمون واژه
     

✔️ درک مطلب (۱۰ ساعت):

  • ➕ طبقه‌بندی انواع سؤال‌ها
    ➕ روش‏های حذف گزینه
    ➕ پیاده‌سازی روش‏ها روی نمونه‌‏های آزمونی و تألیفی
    ➕ مملو از یادیارهای تصویری طراحی‌شده
    ➕ به همراه فایل سه آزمون شبیه‌سازی‌شده با پاسخ تشریحی
     

مطالعه خودخوان زبان یا شرکت در کلاس؟

پاسخ به سؤالات زبان تا حد زیادی به سطح زبان داوطلبان بستگی دارد و معمولاً مطالعه در دوره کنکور به‌خصوص زمانی که مجبور به مطالعه چند درس دیگر هم هستیم و زمان زیادی به هر درس نمی‌رسد، تأثیر خیلی زیادی در درصدی که کسب می‌کنید ندارد. معمولاً داوطلبانی که سطح زبان پایینی دارند به دلیل کند پیش رفتن این درس ترجیح می‌دهند این درس را به‌طور کامل رها کنند. شرکت در کلاس زبان کمک می‌کند که سطح زبان شما ارتقا پیدا کند و تکنیک‌هایی که در کلاس آموزش داده می‌شود سرعت یادگیری و همین‌طور سرعت تست زدن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مطالعه خود خوان این درس برای کسانی که زبان خیلی قوی دارند شاید انتخاب بدی نباشد اما اگر زبانتان به‌اندازه کافی خوب نیست حتماً به شرکت در یک کلاس باکیفیت فکر کنید.

⭕️ بهترین کتاب زبان عمومی برای کنکور دکتری

برای درس زبان نمی‌توان فقط یک کتاب معرفی کرد؛ هر کتابی که به سطح زبان شما کمک کند برای کنکور هم می‌تواند مفید باشد. به‌طور مثال کتاب‌های ۵۰۴ واژه یا ۱۱۰۰ واژه که دایره لغات داوطلبان را افزایش می‌دهند برای کنکور هم مفید هستند اما معجزه نمی‌کنند. یا هر کتاب گرامری که در بازار وجود دارد می‌تواند برای کنکور هم مفید باشد. اگر به دنبال یک کتاب کنکوری هستید کتاب زبان عمومی دکتری زیر ذره‌بین برایتان مناسب خواهد بود. در ادامه لیستی از کتاب‌هایی که می‌توانند منبع خوبی برای مطالعه باشند را معرفی می‌کنیم.
➕ «زبان عمومی دکتری زیر ذره‌بین»، الناز یوسف زاده بری، هادی جهانشاهی، انتشارات نگاه دانش
➕ Barron’s 1100 Words You Need to Know
➕ 504 Essential Words
➕ Barron's essential words for the TOEFL
➕ Essential Grammar In Use
➕ «مرجع لغات زبان عمومی ارشد و دکتری»، سعید نیک پور، انتشارات نص

آموزش زبان دکتری مدیریت

مطالعه زبان به‌صورت خود خوان اصلاً نشدنی نیست و کاملاً امکان‌پذیر است. اما مولفه مهمی در کنکور وجود دارد که ما را محدود می‌کند؛ زمان. مطالعه این درس نیاز به زمان کافی و زیادی دارد تا به تسلط خوبی برسید و از این نظر آمورش زبان از طریق کلاس‌های زبان کنکور دکتری مدیریت می‌تواند ازنظر زمانی صرفه‌جویی بسیار خوبی باشد. فراموش نکنید هرکسی به طریقی هزینه موفقیت را می‌پردازد. مطمئن باشید مطالعه خود خوان شاید ظاهر هزینه مالی کمتری دارد اما این هزینه با وقت گران‌بها پرداخت می‌شود.
درصد زبان در کنکور دکتری مدیریت
خیلی از داوطلبان کنکور در درس زبان ضعیف هستند و اکثراً به‌ناچار تلاش می‌کنند با بقیه دروس این ضعف را جبران کنند. درصد این درس در کارنامه اکثر داوطلبان پایین است. اگر در این درس درصد بالایی کسب کنید به‌راحتی می‌توانید خود را از بقیه داوطلبان متمایز کنید. درصد زبان می‌تواند جایگاه رتبه برترها را جابجا کند.

  • ۱. من در درس زبان خیلی ضعیف هستم کلاس کمکی می‌کند؟

    کلاس به همه داوطلبان در هر سطحی کمک می‌کند. اگر در این درس ضعیف هستید باید بدانید علاوه بر کلاس نیاز به‌ صرف زمان بیشتری دارید تا به تسلط بالا برسید. اما در هر سطحی از زبان باشید کلاس می‌تواند درصد شما را در کنکور به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

  • ۲. بامطالعه خود خوان چند درصد می‌زنم؟

    این مورد کاملاً به سطح قبلی زبانتان بستگی دارد. معمولاً یادگیری زبان زمان و زحمت زیادی را می‌طلبد. تست‌های کنکور سال‌های قبل را بررسی کنید تا ارزیابی دقیق‌تری از سطح زبان خود داشته باشید.

  • ۳. با شرکت در کلاس نیاز به منابع دیگری هم دارم؟

    خیر اما مطالعه کتاب، شنیدن پادکست و هر منبع دیگری که به زبانتان کمک کند مفید خواهد بود. ازنظر محتوا، این کلاس همه‌ چیزی که نیاز دارید را به شما خواهد داد.

حمید فرید
دکتری کارآفرینی از دانشگاه تهران