ویدیو کارگاه آنلاین اینترنت اشیا (IoT) و تکنولوژی های وابسته به آن نظیر fog computing و Big Data

زمان برگزاری: دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷‌ ساعت ۲۱:۰۰ هزینه کلاس: ۱۲۰ هزار تومان

مدت: ۲ ساعت

توضیحات

اینترنت اشیا موضوع بسیار پر کاربرد و پر طرفداری در علم کامپیوتر و آی تی هست، و روز به روز به جذابیت آن و کاربردهای آن اضافه می‌شود. تا جاییکه پیش بینی میشه که در آینده‌ی نزدیک، بخش عظیمی از علم کامپیوتر و آی تی به کاربردها و توسعه اینترنت اشیا اختصاص داده خواهد شد.
تا به حال کنفرانس‌ها و ورکشاپ ها و همایش‌های مختلفی در مورد اینترنت اشیا برگزار شده، ولی دید کامل و جامعی را اغلب دانشجویان کشور در این حوزه ندارند، حتی برخی از دانشجویانی که در مقطع فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های خوب تحصیل می‌کنند. از این رو لازم دیدیم که برای بهبود سطح علمی دانشجویان کشور و کسب آگاهی بیشتر در مورد این موضوع پرکاربرد در دنیا کارگاهی برگزار کنیم و در این کارگاه یک دید کلی از سیستم‌های IoT، کاربرد آنها، معماری آنها و اینکه چطور در آینده نزدیک دنیا را متحول خواهد کرد، فراهم کنیم.
همچنین به ارتباط IoT با بحث‌های پر طرفداری مثل Fog Computing و Big Data هم خواهیم پرداخت و خواهیم گفت که چطور این مفاهیم بسترهای مناسبی را برای توسعه سیستم‌های IoT فراهم کرده اند.
در انتها در این مورد صحبت خواهیم کرد که دانشجویان در رشته کامپیوتر و آی تی چه فرصت‌هایی برای گسترش تحقیقات در این زمینه را دارند.

سر فصل های این دوره به شرح زیر است:
۱ - آی او تی چیست؟ اهمیت آن چیست؟ و نقش آن در آینده تکنولوژی کدام است و چگونه IoT کیفیت زندگی ما را بهبود خواهد بخشید
۲ - معماری IoT
۳ - رابطه IoT با Cloud Computing و Fog Computing
۴ - تخصیص و مدیریت منابع در IoT
۵ - مدیریت و و تحلیل داده ها در IoT و ارتباط آن با Big Data
۶ - پروتکل های ارتباطی در IoT و ارتباط آن با بحث Network
۷ - امنیت در IoT
۸ - فوگ کامپیوتینگ و معماری آن چیست و اهمیت آن در سیستم های IoT چیست؟