کلاس آنلاین درس سیگنال و سیستم ویژه ارشد کامپیوتر

زمان برگزاری: سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۸ (شروع از ۲ مرداد ۱۴۰۳) هزینه کلاس: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان    ۸۴۰ هزار تومان    ۳۰٪ تخفیف تا ۱۵ مرداد

مدت: ۸۰ ساعت
از طریق PC، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت می‌توانید در کلاس زنده شرکت کنید.
ویدیوی این کلاس ضبط می‌شود و به مدت دو سال تحت سیستم‌عامل ویندوز یا مک یا اندروید قابل پخش است.

توضیحات

درس سیگنال و سیستم یا به اختصار سیگنال، یکی از درس‌های اصلی رشته مهندسی کامپیوتر است. در سال‌های اخیر ۵ تست از این درس در کنکور مهندسی کامپیوتر آمده است. این درس برای همه گرایش‌ها به خصوص هوش مصنوعی می‌تواند سرنوشت ساز باشد.

ماهیت ریاضی درس سیگنال باعث شده خیلی از دانشجویان کامپیوتر از آن اجتناب کرده و این درس به نقطه قوت دانشجویان دیگر رشته‌ها مانند مهندسی برق، مکانیک و ... که در کنکور ارشد کامپیوتر شرکت می‌کنند تبدیل شود. منبع این درس برای هر دو رشته مهندسی برق و کامپیوتر کتاب اپنهایم است ولی تست‌های چهار گزینه‌ای کنکور ارشد کامپیوتر از کنکور ارشد برق ساده‌تر است. مطالعه کتاب اصلی یا شرکت در کلاس سیگنال‌ مهندسی برق به اضطراب و سردرگمی داوطلبین کنکور ارشد کامپیوتر دامن می‌زند. مثلا بارها دیده‌ شده که در مبحث فیلترها مدرسین محترم با مثال‌هایی که از مدارهای الکتریکی می‌زنند ضمن کمک به درک مطلب دانشجویان برق باعث سردرگمی دانشجویان کامپیوتر می‌شوند! دکتر خانی با تجربه تدریس به دانشجویان کامپیوتر و درک درست از سطح دانش ریاضی این دانشجویان، سعی کرده مطالب را به زبانی ساده توضیح دهد. 

درس سیگنال به خاطر ماهیت ریاضی و تک منبعی درس امنی محسوب می‌شود. یعنی شما با تست یا مطلب جدیدی در کنکور روبرو نخواهید شد و بر خلاف خیلی از درس‌ها، تست‌های مبهم یا با چند گزینه‌ی صحیح نخواهید دید. در این درس با حل ریاضی، شما به جواب قطعی و نهایی خواهید رسید و از ریاضی لذت خواهید برد و حتی اعتماد به نفس شما برای پاسخگویی به بقیه‌ی درس‌ها در کنکور افزایش می‌یابد.

سرفصل مطالب

  • سیگنال‌ها
  • سیستم‌ها
  • سیستم‌های LTI
  • سری فوریه زمان گسسته
  • سری فوریه زمان پیوسته
  • تبدیل فوریه زمان گسسته
  • تبدیل فوریه زمان پیوسته
  • تبدیل لاپلاس
  • تبدیل Z

سوالات متداول

من لیسانسم کامپیوتر نیستم، آیا می‌توانم از مطالب این ویدیوها استفاده کنم؟

بله. در این دوره، سیگنال و سیستم از صفر تدریس می‌شود. البته در نظر داشته باشید که این درس نیاز به مفاهیم انتگرال و مشتق دارد. من این مطالب را در درس یادآوری می‌کنم.

آیا علاوه بر این درس نیاز به مطالعه کتاب اپنهایم نیز هست؟

خیر. مطالب درسی بر اساس منبع اصلی درس کتاب سیگنال و سیستم نوشته اپنهایم ویرایش دوم تدوین شده‌ است. مطالب با هدف پاسخگویی به تست‌های چهار گزینه‌ای کنکور ارشد پیاده‌سازی شده است. مثلا از خیلی از اثبات‌ها چشم‌پوشی کرده و بر روی راه‌حل‌های ابتکاری تاکید می‌کنیم. برای شرکت‌کنندگان کنکور با توجه به کمبود وقت، استفاده از دیگر منابع اصلاً توصیه نمی‌شود. 

آیا این ویدیوها جزوه دارد؟

بله. برای هر فصل جزوه تدوین شده است. این جزوه به شکل فایل pdf در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید آن را پرینت بگیرید. و در حین مشاهده‌ی‌ ویدیوها روی آن یادداشت کنید. این جزوه‌ به همراه یادداشت‌های شما، سرعت مرور مطالب را افزایش می‌دهد.

من مطالب درس سیگنال دوره کارشناسی را خوب یاد نگرفته‌ام. آیا قبل از شروع ویدیوها باید آنها را مطالعه کنم؟

خیر. مطالب از صفر بیان شده است. شما نیاز به مرور کتاب یا جزوه‌های سیگنال ندارید. با گذراندن این دوره شما دانش لازم برای پاسخ‌گویی به تست‌های سیگنال و سیستم کنکور ارشد را خواهید داشت.

از این ویدیوها چگونه استفاده کنم؟‌

توصیه می‌شود جزوه هر فصل را پرینت گرفته و ویدیوهای آن فصل را یک بار به طور کامل نگاه کنید. در حین مشاهده‌ی فیلم‌ها، سعی کنید روی جزوه یادداشت برداری کنید. بعد از دیدن هر فصل بهتر است تست‌های آن فصل را بزنید. در ویدیوهای نکته و تست که بصورت جداگانه می‌توانید تهیه کنید، تست‌ها به تفکیک فصل حل شده تا عملکرد دانشجو در این مرحله راحت‌تر باشد. برای مرور کافی است که جزوه با توضیحات خودتان را مرور کنید. در صورتی که مطلبی را متوجه نشدید، فقط ویدیوی آن قسمت را دوباره مشاهده کنید. 

بعضی از مطالب تکراری است، آیا باید آنها را دوباره مشاهده کنم؟

این دوره تدریس درسنامه می‌باشد. در تدریس، استاد بعضی از مطالب مهم را بارها تکرار می‌کند تا در ذهن دانشجو حک شود. اگر تسلط کافی روی مطلبی دارید می‌توانید آن بخش را با سرعت بیشتر مشاهده کنید. این امکان در نرم‌افزار وجود دارد.

آیا تست‌های کنکور ارشد در این درس بررسی می‌شود؟

بله. هدف اصلی تدریس، پاسخ‌گویی به تست‌های چهار گزینه‌ای کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر است. بعد از تدریس هر مطلب، تست‌های آن مطلب بررسی می‌شود. تست‌های بررسی شده از تست‌های کنکور ارشد سراسری مهندسی کامپیوتر و برق و گاهی آزاد سال‌های گذشته می‌باشد. به علت کمبود وقت، بررسی کل تست‌های مهندسی کامپیوتر در دوره‌ی نکته و تست سیگنال و سیستم پوشش داده شده است.

آیا این ویدیوها برای شرکت‌کنندگان کنکور مهندسی برق نیز مفید است؟

بله. سیگنال یکی از درس‌های اصلی کنکور مهندسی برق است. تست‌های کنکور مهندسی برق در مقایسه با کنکور مهندسی کامپیوتر عمیق‌تر و سخت‌تر است. در این ویدیو هدف آموزش درس به دانشجویان مهندسی کامپیوتر در کمترین زمان ممکن است و به همین خاطر به عمق مورد نیاز برای ۱۰۰ درصد زدن تست‌های مهندسی برق نخواهیم رسید. ممکن است ۳۰ درصد از تست‌های خیلی سخت و چالشی مهندسی برق را نتوانید بزنید. البته مرور کارنامه سال‌های گذشته نشان داده که کسب ۵۰ درصد نمره از تست‌های این درس موفقیت شما را در کنکور ارشد مهندسی برق تضمین می‌کند.

من دانشجوی لیسانس هستم و سیگنال را خوب یاد نگرفته‌ام. آیا این ویدیوها به من در امتحان پایان ترم کمک می‌کند؟

بله. در این ویدیوها همه مطالب و مفاهیم به شکل عمیق تدریس شده است. پس شما با گذراندن این دوره می‌توانید مسائل امتحان پایان ترم را نیز حل کنید.