کلاس آنلاین ریاضی ارشد و دکتری مدیریت، حسابداری و اقتصاد

مدت: ۷۵ ساعت
زمان برگزاری: جمعه‌ها ساعت ۱۵ الی ۱۹:۳۰ (شروع از ۱۲ مرداد ۱۴۰۳)
  • از طریق PC، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت می‌توانید در کلاس زنده شرکت کنید.
  • ویدیوی این کلاس ضبط می‌شود و به مدت یک سال تحت سیستم‌عامل ویندوز یا مک یا اندروید قابل پخش است.
ثبت‌نام
  • هزینه‌ی ثبت نام
    ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۲۰,۰۰۰ تومان
  • ۳۵٪ تخفیف زمانی

ثبت‌نام در کافه‌تدریس
عضویت در کافه تدریس به معنای پذیرفتن قوانین سایت می‌باشد
  • توضیحات
  • سوالات متداول

سرفصل‌های کلاس ریاضی کنکور ارشد و دکتری مدیریت، حسابداری و اقتصاد کافه تدریس

با توجه به مطالب ارائه‌شده در کلاس، کلیه مطالب درسی و نکات تستی از صفر تا ۱۰۰ پوشش داده می‌شود و امیدواریم که دانشجویان به همه تست‌های این درس پاسخ صحیح بدهند. بیشتر تست‌های سال‌های گذشته کنکور در رشته مدیریت، حسابداری و اقتصاد و سایر رشته‌ها در کلاس شده و با تکالیف درسی که در کلاس ارائه می‌شود به تسلط بالایی خواهید رسید. جزوات کلاسی به دانشجویان ارائه خواهد شد و برای افزایش تسلط و تست زدن، کتاب‌های مورد نیاز را در کلاس معرفی می‌کنیم. این کلاس برای دانشجویان ارشد مدیریت، ارشد و دکتری حسابداری و اقتصاد مناسب است. سرفصل‌هایی که در کلاس ریاضی کنکور مدیریت، حسابداری و اقتصاد تدریس می‌شود به شرح زیر خواهد بود:

✔️ درس ریاضی کنکور ارشد مدیریت

ریاضی از درس‌های متمایزکننده کنکور ارشد مدیریت است. به‌طورکلی در کنکور ارشد مدیریت با دو دسته درس روبرو هستیم. دسته اول درس‌هایی که اکثر داوطلبان به آن پاسخ می‌دهند؛ مثل اقتصاد یا اسلام. دسته دوم درس‌هایی که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود و اگر شما در آن قوی باشید از بقیه داوطلبان خود را جدا می‌کنید؛ مثل ریاضی، تحقیق در عملیات و زبان؛ بنابراین اگر به این درس زمان مناسبی اختصاص دهید حتماً نتیجه مناسبی هم خواهید گرفت. در کنکور ارشد مدیریت سؤالات درس ریاضی با آمار مشترک است و این درس به‌طور جداگانه مطرح نمی‌شود. اگر فقط به فکر قبولی هستید و آشنایی زیادی با این درس ندارید شاید انتخاب مناسبی برای شما نباشد. اما اگر می‌خواهید رتبه برتر شوید و یا پیشینه خوبی در این درس دارید حتماً در ریاضی سرمایه‌گذاری کنید.

❌ ضریب درس ریاضی در کنکور ارشد مدیریت

ریاضی و آمار از درس‌های مشترک تمام گرایش‌ها هستند و این خود نشان‌دهنده اهمیت این درس است. درواقع اگر به دروس مشترک به‌خوبی پاسخ دهید در چند رشته شانس قبولی دارید. ریاضی در رشته‌های بازرگانی، فناوری اطلاعات، دولتی، منابع انسانی و تکنولوژی ضریب ۲، در صنعتی، مالی و کارآفرینی ضریب ۳ دارد. این درس نقطه قوت دانشجویانی است که از رشته‌های فنی مهندسی قصد تغییر رشته به مدیریت را دارند و معمولاً در این درس درصد بالایی کسب می‌کنند.

❌ ضریب درس ریاضی در کنکور ارشد حسابداری

ریاضی و آمار در تمام گرایش‌های کنکور کارشناسی ارشد رشته حسابداری ضریب ۲ دارد و از این دو درس ۲۵ سوال در این کنکور مطرح می‌شوند. گرایش‌های کنکور حسابداری شامل حسابداری، حسابرسی، حسابداری مدیریت و حسابداری بخش عمومی می‌شوند. با توجه به کارنامه رتبه برترهای این رشته‌ها، داوطلبان در این درس درصد خوبی کسب می‌کنند و برای رتبه برتر شدن در این رشته بهتر است روی این درس سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشید.

✔️ اهمیت ریاضی در کنکور ارشد علوم اقتصادی

کنکور کارشناسی ارشد علوم اقتصادی از ۶ درس تشکیل شده‌است؛ اقتصاد خرد (ضریب ۴)، اقتصاد کلان (ضریب ۴)، زبان عمومی و تخصصی (ضریب ۱)، ریاضی (ضریب ۲)، آمار (ضریب ۲) و مجموعه دروس تخصصی (ضریب ۳) . با توجه به اینکه اکثر داوطلبان این رشته درس اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را به‌طور کامل مطالعه می‌کنند و درصد خوبی کسب می‌کنند، درس ریاضی و درس آمار دو درسی هستند که می‌توانند شما را رتبه برتر کنند.

منابع ریاضی کنکور ارشد مدیریت، حسابداری و اقتصاد

درس‌هایی مانند ریاضی و آمار منابع دانشگاهی مشخصی دارند اما مطالعه این دروس به‌صورت خود خوان معمولاً بازدهی خیلی پایینی دارد. اگر بخواهید در یک مبحث به تسلط برسید و همه مفاهیم را درک کنید به چندین ساعت مطالعه نیاز دارید؛ درحالی‌که دانشجویان کلاس ریاضی در چند دقیقه کلاس، به درک کافی از آن مبحث می‌رسند. زمان در کنکور فاکتور بسیار مهمی است و برای صرفه‌جویی در زمان و تسلط کامل به این درس سعی کنید کلاس را انتخاب کنید تا زمان بیشتری برای مرور، تست و تسلط در این درس داشته باشید.

درصد ریاضی در کنکور ارشد مدیریت

شاید اگر به میانگین این درس نگاه کنید تصور کنید که ریاضی درس مهمی نیست. اکثر داوطلبان این درس را سفید تحویل می‌دهند اما اکثر داوطلبان مهم نیستند. برای رتبه برتر شدن نباید با نسخه همه داوطلبان یا میانگین داوطلبان پیش رفت. هرجایی که دیگران یک درس را رها می‌کنند این یک فرصت است که از آن استفاده کنید و رتبه برتر شوید. البته در رشته مدیریت مالی شرایط این درس کاملاً متفاوت است. رتبه برترهای مدیریت مالی حدود ۶۵ درصد به این درس پاسخ می‌دهند؛ بنابراین انتخابی ندارید جز مطالعه جدی و عمیق این درس. اهمیت درس ریاضی و آمار در رشته مدیریت مالی بیش از سایر رشته‌ها است. در مدیریت صنعتی هم شرایط خیلی فرق نمی‌کند. داوطلبان مدیریت صنعتی هم با این درس رابطه خوبی دارند؛ به‌طوری‌که رتبه برترهای مدیریت صنعتی حدود ۵۵ درصد به ریاضی و آمار پاسخ می‌دهند. میانگین رتبه برترهای مدیریت فناوری اطلاعات هم به‌واسطه اشتراک با مدیریت صنعتی حدود ۳۵ درصد است. به‌عبارت‌دیگر بخش زیادی از رتبه برترهای مدیریت فناوری اطلاعات داوطلبان مدیریت صنعتی هستند که درصد دروس مشترک آن‌ها بالا است و در مدیریت فناوری اطلاعات هم رتبه برتر شده‌اند. رتبه برترهای مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی هم این درس را در حد ۱۰ تا ۱۵ درصد پاسخ می‌دهند.

  • مطالعه ریاضی را از کی شروع کنیم؟

    درس ریاضی نیاز به زمان کافی دارد. بهتر است این درس را حداقل از شهریور شروع کنید تا بتوانید به تسلط کافی برسید. اما این مورد نباید باعث ناامیدی کسانی شود که دیرتر شروع کرده‌اند. اگر از این زمان جامانده‌اید هرزمانی این درس را شروع کنید مفید خواهد بود.

  • کلاس برای درس ریاضی مفید است؟

    بازدهی کلاس در درس‌های مانند ریاضی، آمار، تحقیق در عملیات و... چندین برابر دروس دیگر است. مطالعه خود خوان ریاضی برای کسانی که در این درس پایه ضعیفی دارند و یا زمان کمی دارند توصیه نمی‌شود و کلاس بهترین مسیر یادگیری ریاضی برای کنکور است.

  • بهترین منابع ریاضی کنکور ارشد مدیریت کدام است؟

    بهترین منبع برای یادگیری ریاضی کلاس و محتوای کلاس است. اما کتاب‌های موجود فرق زیادی با هم ندارن و بازدهی کتاب در دوره کنکور معمولا زیاد نیست.

  • این کلاس تمام مباحث ریاضی رشته اقتصاد را پوشش می‌دهد؟

    بله با شرکت در کلاس تمام مباحث مورد نیاز برای کنکور اقتصاد پوشش داده می‌شود.

  • با وجود شرکت در کلاس، نیازی به تهیه کتاب هست؟

    از نظر محتوایی، کلاس کافی است اما برای زدن تست و تمرین بیشتر، منابع تستی دیگر در کلاس معرفی خواهد شد.

امید محمودیان
مدرس حرفه‌ای ریاضیات رشته مدیریت، اقتصاد و حسابداری